Firma Nikola Motor zaprezentowała autonomiczną ciężarówkę o napędzie wodorowo-elektrycznym

Kategorie: 

Źródło: Nikola Motor

Korporacja Nikola Motor Company zaprezentowało autonomiczną ciężarówkę Tre, która będzie pierwszym pojazdem z napędem wodorowo-elektrycznym, przeznaczonym dla rynku europejskiego.

Firma Nikola Motor, która niecały rok temu ogłosiła plany budowy wartej miliardy dolarów, elektrowni wodorowo-elektrycznej na przedmieściach amerykańskiego Phoenix, poinformowała, że pierwsze testy europejskie nowego modelu rozpoczną się w Norwegii w 2020 roku.

 

Dyrektor generalny firmy, Trevor Milton, powiedział, że masowa produkcja ciężarówki Tre rozpocznie się mniej więcej między 2022 a 2023 rokiem, czyli w tym samym momencie, co jej amerykański odpowiednik. Warto zaznaczyć, że Stany Zjednoczone i Europa mają odrębne przepisy dotyczące transportu ciężarowego, co sprawia, że Nikola musiała zaprojektować inny model, który sprosta unijnym przepisom.

Źródło: Nikola Motors

Milton dodał, że pojazd będzie spełniał wszystkie wymogi najwyższego poziomu autonomiczności. Model Tre pojawi się w wersjach od 500 do 1000 koni mechanicznych, a ciężarówka będzie mogła przejechać od 500 do 1200 kilometrów, w zależności od opcji wybranej przez klienta.

 

Nikola planuje, że do 2028 roku będzie posiadać ponad 700 stacji wodorowych w USA oraz Kanadzie. Pierwsze europejskie stacje mają z kolei zacząć się pojawiać w 2022 roku, a do 2030 mają pokryć większość kontynentalnego rynku.

 

 

 

Ocena: 

4
Średnio: 4 (1 vote)


Komentarze

Portret użytkownika hs100

Pora skończyć w Europie z

Pora skończyć w Europie z manią Tirów i wszechobecnych  ciężarówek i dla trasnsportu towarów wykorzystać  zupełnie inne środki.  Dlaczego zapomoina się o kolei i budowie terminali przeladunkowych, a zamiast tego inwestuje  się miliardy w autostrady i drogi eksresowe które i tak po kilku latach zostaną zniszczone przez wszechobecne Tir y ??

Drogi  NIER dla Tirów !

Portret użytkownika Takitam

Niebawem strach będzie na

Niebawem strach będzie na drogę wyjeżdżać. Jakaś mucha rozbije się na czujniku i "cyborg" Ciebie na drodze nie zauważy. A tak swoją drogą, to kto będzie ponosił odpowiedzialność w razie kolizji czy wypadku spowodowanego przez taki pojazd ???.

Portret użytkownika anonim

Dobre pytanie. Ciekawe skąd

Dobre pytanie. Ciekawe skąd te ciężarówki będą brały wodór do tankowania? Jeżeli z procesu elektrolizy to energetycznie mało opłacalne, a jeżeli z procesu przerobu paliw kopalnych to znowu mało "ekologiczne". Tak czy siak życzę powodzenia Smile

Skomentuj