Kategorie:
Zaledwie po 11 miesiącach zakończono budowę zupełnie Nowego Kanału Sueskiego, który biegnie równolegle do tego, wybudowanego przez Francuzów 145 lat temu. W ekspresowej budowie pomogło egipskie wojsko.
Nowy kanał sueski jest szerszy i głębszy co spowoduje, że będą przez niego mogły przepływać większe statki, które na dodatek będą się mogły nawet mijać. Czas przeprawy między Morzem Śródziemnym, a Morzem Czerwonym, skróci się o połowę z 22 do 11 godzin. Nowy kanał ma 72 kilometry i oprócz niego powstało jeszcze 5 tuneli, które połączą Egipt z Półwyspem Synaj. Trzy z nich są zlokalizowane w Port Said a dwa w Ismaili.
Egipt ma nadzieje, że uda się zwielokrotnić zyski z kanału. Sam stary kanał sueski dawał 5 mld dolarów dochodu rocznie. Ta nowa budowla ma zapewnić podniesienie tej kwoty do przynajmniej 15 mld dolarów w ciągu najbliższych 7 lat. Koszt budowy nowego kanału nie był szczególnie wielki, bo wyniósł 8 mld dolarów. Egipcjanie dobrze wymyślili zwiększenie swoich przychodów poprzez zapewnienie większej przepływności między obydwoma morzami.
Przeprawa przez Kanał Sueski - źródło: wikipedia
Rząd Egiptu ma też zamiar otoczyć nowy kanał specjalnymi strefami inwestycyjnymi, które mają spowodować, że i te części pustynnego kraju w jakiś sposób gospodarczo odżyją. Trzeba przyznać że przy spadających przychodach z turystyki, zapewnienie sobie dodatkowego źródła dochodu jest bardzo rozsądne.
Ocena:
Opublikował:
admin
Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze @lecterro |
Komentarze
Skomentuj