ZEA planują budowę futurystycznej podwodnej kolei dużych prędkości do Indii

Kategorie: 

Źródło: Victor Tangermann

Władze Zjednoczonych Emiratów Arabskich przedstawiły koncepcję podwodnego tunelu, w którym kursowałyby superszybkie pociągi. Linia kolejowa miałaby zapewnić łatwy i tani dostęp do oddalonych o ponad 1800 km Indii. Co ciekawe, nawet autorzy tego projektu nie mają pewności, czy jest on w ogóle możliwy w realizacji.

 

Proponowana podwodna sieć kolejowa miałaby łączyć miasto Fudżajra z Bombajem. Tunel musiałby więc przebiegać przez Zatokę Osmańską i Morze Arabskie. Ten futurystyczny projekt ma stanowić alternatywę dla drogich biletów lotniczych – podwodne pociągi mogłyby przewozić pasażerów z ZEA do odległych Indii w ciągu 2 godzin.

Źródło: National Advisor Bureau Limited

Podwodna sieć kolejowa mogłaby również posłużyć w wymianie handlowej oraz do eksportu ropy naftowej z państw Rady Współpracy Zatoki Perskiej do Indii. W tym celu należałoby wybudować tunel o długości ponad 1800 km.

 

Sami autorzy tego projektu przyznają, że na dzień dzisiejszy jest to tylko koncepcja, której jednak warto się przyjrzeć. Budowa tak długiej sieci kolejowej pod powierzchnią wody z pewnością byłaby ogromnym wyzwaniem. Władze Zjednoczonych Emiratów Arabskich zamierzają wykonać studium wykonalności projektu.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: John Moll
Portret użytkownika John Moll

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl niemal od samego początku jego istnienia. Specjalizuje się w wiadomościach naukowych oraz w problematyce Bliskiego Wschodu



Komentarze

Portret użytkownika Dzik

Jesliby ten tunel byl

Jesliby ten tunel byl zrobiony z gumy to może by coś z tego wyszło. A jesli ze stali i betonu to pierwsze wygięcie go przelamie i sporo ropy skazi na zawsze może pod tunelem.Pozatym dlaczego na filmiku pokazali spokojne może. Poprosimy o symulację tunelu podczas sztormu i tsunami...

Portret użytkownika baca

semici w czterdziestu

semici w czterdziestu podchodzą do wkopania palika w ziemię a i tak zrobią to zawsze tak krzywo, że tylko wielbłąd może się o to potem oprzeć...

tak więc zanim oni się z czymś takim jak podwodne rurociągi ogarną, świat już nie bedzie jeździł na ropie i wtedy nie pozostanie im nic prócz postawienia na każdej stacji podwodnego meczetu...

 

Skomentuj