W północnych Chinach odkryto ponad 4300 skamieniałych śladów dinozaurów

Źródło: Pixabay.com

Władze Chin poinformowały, że w prowincji Hebei w północnych Chinach odkryto ponad 4300 skamieniałych śladów dinozaurów.

Powierzchnia terytorium, na którym znaleziono skamieniałości śladów starożytnych gadów, wynosi ponad 9 tysięcy metrów kwadratowych i znajduje się w dzielnicy Xuanhua miasta Zhangjiakou, a wiek warstwy, na której dokonano odkrycia, wynosi około 150 milionów lat.

Znaleziska dokonano w kwietniu 2020 r. na zboczu góry z twardą skałą, na której znajdowały się odciski stóp dinozaurów. Niektóre ślady były okrągłe, podczas gdy inne przypominały pazury zwierząt, powiedział Sun Xiao, główny inżynier Regionalnego Instytutu Badań Geologicznych w Hebei.

Dodał, że ślady należały do ​​czterech typów dinozaurów, z których jeden został odkryty po raz pierwszy. Według Xing Lidy, profesora nadzwyczajnego na China University of Geological Sciences, warstwa powyższej skały należy do epoki z przełomu okresu jurajskiego i kredowego.

Ze śladów można wywnioskować, że dinozaury roślinożerne mogły osiągnąć długość ponad 15 m, a mięsożerne – od czterech do pięciu metrów – dodał Xing Lida.

5