W Niemczech otwarto pierwszy specjalny odcinek autostrady dla elektrycznych ciężarówek

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Władze niemieckie i Siemens uruchomiły odcinek testowy autostrady wyposażonej w elektryczną linię kontaktową do ładowania elektrycznych i hybrydowych ciężarówek. Zakłada się, że taki system zwiększy efektywność energetyczną elektrycznych pojazdów towarowych i zmniejszy ich wpływ na klimat, informuje New Atlas.

 

Obecna generacja pojazdów elektrycznych ma kilka wad technologicznych, z których jedna utrudnia rozwój ciężarówek z napędem elektrycznym i innych ciężarówek przeznaczonych do transportu towarów na duże odległości. Ta wada polega na długim ładowaniu akumulatora, którego pojemność w rozwiniętych ciągnikach siodłowych, takich jak Tesla Semi i Thor ET-One, konieczna jest po przejechaniu 500 - 800 kilometrów. Jednocześnie nawet częściowe naładowanie akumulatora bardzo wysokim prądem trwa kilkadziesiąt minut.

 

Siemens, aby rozwiązać ten problem, kilka lat temu zaproponował koncepcję zelektryfikowanych autostrad, zdolnych do ładowania akumulatorów pojazdów elektrycznych podczas jazdy. W 2017 roku firma otrzymała kontrakt na budowę linii testowej od władz kraju związkowego Hesja w Niemczech.

 

Znajduje się ona na autostradzie A5 między Frankfurtem nad Menem i Darmstadt. W tym obszarze specjaliści wyposażyli linię energetyczną w dwa kable kontaktowe na skrajnych prawych pasach obu jezdni. Długość każdej linii wynosi pięć kilometrów. Aby skorzystać z linii, pojazd musi być wyposażony w dwa chowane pantografy, które na początku linii rozciągają się i naciskają na kable.

 

Taki system mógłby potencjalnie pozwolić na użycie elektrycznych wózków do transportu na duże odległości bez marnowania czasu na ładowanie akumulatorów. Pod koniec 2018 r. firma przeprowadziła już wstępne testy liniowe w nocy. Teraz Siemens i władze regionalne rozpoczęły pełnoprawną obsługę linii, podczas której ciężarówki wyposażone w pantografy będą poruszać się wzdłuż autostrady równolegle ze zwykłymi samochodami.

 

Do połowy 2020 r. liczba takich ciężarówek, poruszających się codziennie w obu kierunkach, ma zostać zwiększona do pięciu. Eksploatacja linii będzie prowadzona co najmniej do 2022 roku. Następnie, w przypadku udanych testów, firma może otrzymać kontrakty na budowę podobnych tras w innych regionach. Wcześniej Siemens zaczął już testować podobne drogi zelektryfikowane w Szwecji i USA.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika PiotrSSS

A dopiero co w necie się z

A dopiero co w necie się z tego śmiali że:

może by lepiej postawić je na torach, a że mają teraz większą moc to może dołączyć więcej przyczep i wyłączyć je z ruchu samochodowego... zaraz to przecież Trawmaj/Pociąg.

A wyboje na drogach i koleiny lub potrzeba "ominięcia" auta co np złapało gumę to zepsuje system.

Skomentuj