W Indiach, ze względu na upały, topią się asfaltowe drogi

Kategorie: 

Źródło: twitter

W Indiach trwa kolejna już fala upałów, która znowu ustanowiła rekord najwyższej temperatury w historii obserwacji meteorologicznych tego kraju. Ze względu na ciepło topi się asfalt na drogach w największych miastach.

Mieszkańcy miasta Valsad, w stanie Gujarat, przechodząc przez niektóre jezdnie grzęźli w asfalcie. W wielu miejscach w drodze zostawały porzucone sandały uwięzione w lepkiej jezdni.Temperatury powietrza w niektórych częściach zachodnich Indii dochodzą do 50 stopni Celsjusza w cieniu. Historyczny rekord ciepła została zarejestrowany w mieście Phalodi, w stanie Radżastan. Tam słupek rtęci zatrzymał na poziomie 51 stopni Celsjusza.

 

Od czasu gdy rozpoczęła się ta bezprecedensowa fala upałów zginęły już setki osób. W sumie ekstremalną pogodą dotknięte jest 13 indyjskich stanów. W wielu częściach stanów Radżastan, Maharashtra i Gujarat, wyschły niektóre rzeki i jeziora co dramatycznie pogarsza sytuację lokalnego rolnictwa.Większość roślin w obszarach doświadczających upałów już wyschła na wiór, zmuszając dziesiątki tysięcy drobnych rolników do porzucenia swojej ziemi i przeniesienia się do miast. Wielu jednak pozostało, a cześć popełniła samobójstwa, aby uniknąć życia w slumsach miast.

Maj i czerwiec są zwykle najgorętszymi miesiącami w Indiach. Temperatura powietrza regularnie przekracza wtedy 40 stopni Celsjusza. Dzieje się tak przed każdym sezonem deszczów monsunowych, ale wszyscy zgodnie przyznają, że fala w tym roku jest bezprecedensowa.

 

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (2 votes)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro



Komentarze

------------------------

Wszystkie konwenanse, savoir-vivre i nonszalancki bon ton służą do sterowania społeczeństwem, by biło się o pozycje generowane przez najwyższe warstwy. To tylko potyczki o ładną obrożę i łańcuch.

Portret użytkownika ben

A mówiłem trampki nie !

A mówiłem trampki nie ! klapki i po kłopocie.

A tak na poważnie ciekawe co by się stało z naszym asfaltem.

Polecam poszperać patenty Polaków sprzedane za grosze asfalt Irak Afryka ,fakt u nas różnica temperatur nawet od-30 do +40  . Dziwne jak to się ma  do asfaltu w Polsce i za zachodnią  granicą czyżby inna strefa klimatyczna a może oszczędności . Dość biadolenia ma być  ciepło zbliża się lato.

Portret użytkownika OgnistyOko

Oj wy tam dwaj medrcy sie

Oj wy tam dwaj medrcy sie  znacie na chemii,. Widze ze  na lekcji chemii troche powagarowaliście.

Otoz w  Iraku praktycznie nie ma deszcze albo rzadko pada. Tylko w górach jest . A w Polsce to deszcze jest przez cały roki.  Malo kto z was zdaje sabie sprawe ze inaczej asfalt sie topi na sucho a inaczej gdy sie podlewa wode poprzez deszcz czy jak ktos podlewa woda . Otóz  jak do suchego materialu dodajecie wody to WÓWCZAS DO ODPOWIEDNIEJ TEMPARATURA WODA KATALIZUJE CIEPŁA WCHŁANIAJĄC NADMIAR CIEPLA Z OTOCZENIA. DOPIERA JAK NADMIAR SŁONCA PODGRZEJE MOCNO  WODY TO WÓWCZAS WODA KTÓRA BYŁA W ASFALCIE TO WYPARUJE Z DROGI I NADMIAR CIEPŁO KTÓRA BYLA W WODZIE PRZECHODZI DO  ASFALTU ( DLA JASNOSCI ASFALT MA WLASCIWOSCI POROWATA) TO PO WYPAROWANIU Z ASFALTU NADMIAR CIEPŁO PRZECHODZI Z WODY DO   ASFALTU. A JAK JEST PIASEK W ASFALCIE TO PO WYPAROWANIU WODY TO NA SŁONCY JESZCE BARDZIEJ PODGRZEJE ASFALTU NAWET JAK JEST MRÓZ. Dlatego w Polsce  sie asfalt topi sie  o kilkunastu stopnii wczesnoe  niz  w  Iraku. Bo w Polsce woda na asfalt pada przez cały rok nawet w dniu upału..  .Inna  sprawa jest taka ze w Iraku jest sporo góry kamienistej  ( na przykład cala Kurdystan to tereny górskie prawie same same  góry ) nawet na  pustynii w Iraku   jest dużo kamienei i kamienistej gleby wiec  dobre surowce do asfaltu w Iraku  jest , wiec irackei drogi ma wiecej kamienei niz te polskie drogi.  A kamien ma własciwosc chłodzący.

Portret użytkownika ben

Oj ty mądralo  porowatość ma

Oj ty mądralo  porowatość ma tu duże znaczenie ciekawe tylko że za zachodnią granicą ten że asfalt ma inną  wytrzymalość ,mędrcze Polske od Niemiec nie dzielą tyś km ale być może znasz się na chemi ale z geografią  coś ci ciężko idzie. Tak się składa że te twoje dyrdymały może sobie wsadzić mam dobrego znajomego pracuje w tej  branży  i oj  zdziwił byś się jaki ma skład asfalt a jaki  powinien być jego skład , co do podłoża to  zaczerpnij trochę wiedzy chemiku.

PDF iconzeszyt70.pdf

Portret użytkownika Mąż straszny 44

Tak to jest jak się wycina

Tak to jest jak się wycina lasy, które regulują temperaturę. Lasy powodują, że zwiększa sie wilgotność powietrza i temperatury nie wahają się od niskich do upalnych, tylko są bardziej stałe. Cytuję ze strony http://www.invia.pl/indie/flora/ : "Pierwotnie szeroki pas tropikalnych lasów deszczowych obecnie zajmuje około 10% terenów kraju. Ze względu na sporą wartość rynkową drewna, lasy te nadmiernie eksploatowano. Niektóre cenniejsze gatunki, jak na przykład palisander indyjski (Dalbergia latifolia), sandalin (Pterocarpus marsupium) czy drzewo tekowe, właściwie zniknęły z powierzchni ziemi".

W Polsce mamy podobny efekt w centrach miast, które kiedyś miały bujną roślinność, obecnie są betonowymi pustyniami. Dlatego temperatura w nocy może spadać do bardzo niskiej, a w dzień topić asfalt. Gdy jest bujna roślinnosc nie ma takiegpo wahania temperaury. Wystarczy porównać temperatury w puszczach z temperaturami na pustyni. Na pustyni, temperatura może wahać się od 0 w nocy do 60 stopni w dzień.

Skomentuj