W ciągu 5 lat powstaną gry komputerowe z nieskończonymi światami rozgrywki

Kategorie: 

Źródło: Internet

Zachwycające efekty wizualne znane z najbardziej popularnych współczesnych gier, są tylko preludium tego, co na miłośników wirtualnej rzeczywistości czeka w ciągu najbliższej dekady.

Zdaniem wielu ekspertów jesteśmy 5-10 lat przed stworzeniem gier, które wkomponowana w nie sztuczna inteligencja będzie w stanie rozbudowywać w nieskończoność w czasie rzeczywistym.

W niedalekiej przyszłości najbardziej popularne gry, takie jak na przykład słynna seria GTA, będą rozwijane poprzez nieustanne dodawanie nowych historii.

Dyrektor wykonawczy firmy Intel, John Bonini uważa, że uczenie maszynowe można tak zaprojektować, aby potrafiło naśladować szablon dowolnej gry, tworząc niekończące się scenariusze.

Jeżeli algorytm sztucznej inteligencji otrzyma ogromną ilość danych ze środowiska  „Gwiezdnych Wojen”,  będzie w stanie stworzyć wyczerpującą galaktykę postaci, zadań i środowisk. Wszystko odbywać się będzie w trakcie gry.

Nie będzie trzeba instalować żadnych dodatków czy robić aktualizacji, za które trzeba dodatkowo płacić.

W bliskiej przyszłości gracze z całego świata będą używać szablonów platformy tak zaprojektowanej sztucznej inteligencji, do tworzenia własnych światów, w odniesieniu do gier, filmów czy grafiki.

Podobne przewidywania ma szef Electronic Arts Andrew Wilson.

Dziś za najbardziej rozbudowaną grę uchodzi „No Man’s Sky”. Jest w niej dostępnych 18 446 744 073 709 551 616 światów do eksploracji. Gdyby gracz odkrywał nową planetę w tej grze co sekundę, odkrycie ich wszystkich zajęłoby 584 miliardy lat.

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: Marcin Kozera
Portret użytkownika Marcin Kozera

Komentarze

Portret użytkownika Rumcajs

to proste - gra ma być bez

to proste - gra ma być bez końca i ma utrzymać gracza jak najdłużej przy ekranie, aby nie wiedział nic o świecie realnym i jaki jest dla pacjenta przygotowany plan depopulacji... To tak jak na YT i FB, gówno wartych kanałów sztuczniak nie rusza - za to coś wartościowego i prawdziwego jest nie zgodne z wytycznymi i dziękujemy-kasujemy...

Z a p r a s z a m - www.NPTV.pl i www.pl1.tv

 

Portret użytkownika Ractaros96

Nikt Cię nie przykuł

Nikt Cię nie przykuł kajdanami do biurka, komputer można wyłączyć. Natomiast to, że ludzie są podatni na uzależnienia, to już inna kwestia. Choć ja bym wolał być uzależniony od komputera niż od alkoholu czy narkotyków.

Ja bym nie narzekał tak na gry na Twoim miejscu, bo są one jednym z ostatnich bastionów przemycania niepoprawnego politycznie światopoglądu, który w mediach głównego nurtu od dawna nie przechodzi.

"Trudności materialne nigdy nie powinny być przeszkodą na drodze rozwoju człowieka" - Moje własne słowa

Portret użytkownika Rumcajs

patrząc jak niektóre WIELKIE

patrząc jak niektóre WIELKIE gry są spasowane i dopracowane np. GTA5 - nie mam najmnieszych wątpliwości że były robione w przez sztuczną inteligencję. Chodząc w grze masę czasu szukałem jakiś niedociągnięć w nieznanych lokacjach - wszystko jest tak dopracowane co do krawężnika i szczebelka torów z drogą i każdej jednej dziureczki i zakamarka a jest tego tak dużo że nie sposób by było aby kilkaset ludzi tego dopilnowało aby było tak perfekcyjnie - na bank niektóe gry są już robione przez SI. 

Z a p r a s z a m - www.NPTV.pl i www.pl1.tv

 

Portret użytkownika Tomek Kassian

Dla mnie najlepszą konsolą do

Dla mnie najlepszą konsolą do dnia dzisiejszego pozostanie 16-bitowa Sega Mega Drive. Sonic jest najbardziej grywalną grą w historii. Przeszedłem wszystkie jej trzy części. Co prawda na PlayStation 2 i z kartą pamięci. Rewelacja. 

Portret użytkownika MPas

Taką grą wg. Jakiś tam

Taką grą wg. Jakiś tam przecieków miał być HL3 Losowo wygenerowane mapy miały zapisać swój krztałt a gdy zginiemy to od zapisu gry, powstawać miały nowe poziomy. Dzięki czemu nie będziemy przechodzić tego samego na nowo

Portret użytkownika ZikaRR

Gry mają relaksować nie

Gry mają relaksować nie żyjemy w latach 90 a mamy już 21 wiek więc na miarę 21 wieku powstają gry . Gry mają służyć w zabawie a jak ktoś nie u mnie się bawić nie akceptuje grafiki i inne rzeczy przeszkadzają to nie musi grać . Dopatrywanie się drugiego dna masakra nawet gry nie są wolne od obłędnych skojarzeń.

Portret użytkownika Ractaros96

Patrząc na to, że np. w grach

Patrząc na to, że np. w grach strategicznych cofamy się w rozwoju z SI, a nie idziemy naprzód, to jestem sceptyczny. Od lat największa kasa idzie w tworzenie grafiki, a kogo by tam obchodziło zachowanie przeciwnika w grze, który rzeczywiście reaguje na poczynania gracza i się uczy.

Przykład gry No Man's Sky, to nie jest SI, tylko proceduralnie generowany świat gry - technologia od lat już obecna i bazująca głównie na losowości w generowaniu świata z przygotowanych wcześniej elementów.

"Trudności materialne nigdy nie powinny być przeszkodą na drodze rozwoju człowieka" - Moje własne słowa

Strony

Skomentuj