Tesla wchodzi na rynek indyjski i rozważa budowę tam kolejnej Gigafactory

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Indyjski Minister Transportu Drogowego i Dróg Nitin Gadkari potwierdził wejście amerykańskiej Tesli na indyjski rynek. Według Reutera, chodzi teraz o sprzedaż pojazdów elektrycznych, ale producent samochodów już omawia perspektywy montażu i produkcji z odpowiednimi regulacjami. Dostawy pojazdów elektrycznych Tesli mają nastąpić w pierwszej połowie 2021 roku.

Tesla od kilku lat planuje wejście na rynek indyjski. Według serii tweetów od CEO Elona Muska z 2018 roku, producent samochodów mógł rozpocząć dostawy na nowy rynek trzy lata temu, ale napotkał dużą przeszkodę, tj. ograniczenia rządowe. Jakie dokładnie? Musk wtedy nie określił. Najwyraźniej teraz te przeszkody są eliminowane. Szef Tesli zasugerował pojawienie się pojazdów elektrycznych w Indiach dwa miesiące temu, a teraz informacje zostały potwierdzone na oficjalnym poziomie.

 

Elon Musk i Nitin Gadkari nie ujawnili wszystkich szczegółów dotyczących dostaw Tesli, ale znawcy z Economic Times z powodzeniem wdrażają i realizują harmonogram zadań. Według informatorów Tesla zacznie dostarczać najtańszy i najpopularniejszy samochód elektryczny, tj. Model 3 w cenie 74,7 tys. dolarów. Firma zaimportuje Model 3 jako w pełni zmontowaną jednostkę, a uruchomienie auta zajmie nie więcej niż 15 minut. Podobnie jak na innych rynkach, Tesla nie będzie wyznaczać konkretnych dealerów, ale będzie sprzedawać samochody bezpośrednio, koncentrując się na sprzedaży cyfrowej.

 

Minister transportu dodał później, że pojazdy elektryczne są już aktywnie użytkowane w Indiach, a wiele indyjskich firm pracuje nad oryginalnymi modelami. Gadkari nie wymienił konkretnych producentów, ale zauważył, że nowe pojazdy elektryczne mogą być tańsze i jednocześnie technicznie nie mniej zaawansowane niż Tesla.

 

„Indie staną się w ciągu pięciu lat największym ośrodkiem produkcji samochodów” - podsumował Gadkari.

 

Jeśli chodzi o rynek pojazdów elektrycznych w Indiach, Hyundai, Maruti Suzuki i lokalne Tata Motors są bardzo aktywne na rynku krajowym. Co więcej, w ciągu ostatnich dwóch lat Tata Motors, Hyundai, Morris Garages i Mercedes rozpoczęły sprzedaż nowych pojazdów elektrycznych, w tym popularnego Mercedesa EQC oraz Tata Nexon EV.

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika Quark

Model 3 za 74.7 tyś. $  czyli

Model 3 za 74.7 tyś. $  czyli 288.000 zł - to ma być najtańszy model , dla kogo ? Z tego co pamietam Hindusi mieli się przesiadać z riksz na Tata Nano (czterodzwiową sześćsetkę) , który tam kosztował równowartość 6.500 zł ! Coś mi się wydaje , że tam to on rynku nie podbije !

Portret użytkownika Быдлошевский Л.З.

Tesla jest ekologiczna ?

Tesla jest ekologiczna ?

https://www.youtube.com/watch?v=IHb6mSlw1ho

Zachodnie komsomolce i zbokobolszewiki uszczesliwiaja tamtejszych suwerenow ekologicznymi samochodami elektrycznymi ktore to jak w RFN "tankowane" sa najdrozsza (0,31 Euro/kWh) nie tylko w Europie ale i na swiecie energia elektryczna pochodzaca bowiem z "darmowej" energii wiatrakowej i fotovoltaikowej albo jak we Francji w 90 % z ekologicznych elektrowni atomowych ?

I jak taka "Tesla" czy inny "BMW" zacznie sie wskutek kolizji palic jak ostatnio w Kössen w Austrii to bateria takiego auta sama umieszczona w specjalnym wodoszczelnym pojemniku doprowadza do reakcji lancuchowej powodujacej niekonczace sie zwarcia instalacji elekrycznej trwajace nieraz kilka dni.

https://www.youtube.com/watch?v=xZFMTurnHHc

W zwiazku z tym, ze firma Tesla sama podaje ze potrzeba do ugaszenia jej produktu made in USA az 11 000 litrow wody a samochod strazacki posiada srednio tylko ok. 2 000 litrow potrzebny jest w tym wypadku specjalny kontener w ktorym to ekologiczne auto jest umieszczane i de facto utopione w 11 tonach wody bez dostepu powietrza a nastepnie odstawione w odosobnione miejsce gdzie jest obserwowane i monitorowane przez przez kilka dni gdyz tyle trwa trwale ugaszenie tego cuda techniki megalewackiej ?

Do produkcji baterii w tych elektrycznych samochodach potrzeba jakies 10-15 kilogramow kobaltu na jeden samochod. Prawie 70 % swiatowej produkcji kobaltu wydobywane jest w Kongo a glownie w miescie-kopalni Kolwezi. Wiekszosc tych kopalni w Kongo nalezy do Chinczykow a i pracownikami nawet szeregowymi sa tam prawie wylacznie Chinczycy. Logicznym wiec jest ze 80 % swiatowej produkcji sulfitu kobaltowego pochodzi z Chin a same Chiny dostarczaja ponad 50 % swiatowego zapotrzebowania na akumulatory do samochodow elektrycznych ze wzrastajaca tendencja. W calej Europie nie ma ani jednej fabryki akumulatorow w tzw. "Lithium-Ionen-Technologie" ?

Pozytywnym nie tylko dla Polakow efektem tego glownie niemieckiego ekoszalenstwa sa drastycznie spadajace ceny na samochody z silnikiem diesla. Sam wiosna 2019 r. dla znajomego kupowalem w salonie AUDI/VW 4-letniego Tiguana z roczna gwarancja i z przebiegem 70 000 km i to z tzw. 1-szej reki. Samochod mial alcanter, szklany dach i biksenony oraz oryginalne alusy i byl z nowo zrobionym TÜV-em za 2500 Euro ( klocki, tarcze i inne drobiazgi ) i zaplacilismy za to szwabskie cudo techniki cale 14 400 Euro gotowka ?

Ruszajta wiec kupowac te TDI-ki tylko nie u Araba, Turka, Ruskiego czy innego Polaka tylko u Niemca. Troche ich tam w tej branzy samochodowej w RFN jeszcze sie jakos uchowalo i to niespeдalonych. A najlepiej to kupcie sprawdzona Lade Nive 4x4 made in Russia Smile

https://www.youtube.com/watch?v=BvKW3lCe_Cg

W 2021 r. Tesla odda do uzytku na wschod od Berlina megafabryke tych ekologicznych bomb zapalnych na budowe ktorej to fabryki wykarczowano kilkadziesiat ha lasu i o dziwo zadne niemieckie Zielonopeдaly tam tego lasu nie bronily jak w Puszczy Bialowieskiej polskie Zielonopeдaly ...

Autor: Быдлошевский Л.З. - wielojezyczny prawoslawny publicysta bialoruski

Skomentuj