Suplementacja witaminy D dobrym sposobem na wzrost odporności

Kategorie: 

Źródło: pixabay

Suplementowanie witaminy D może oszczędzić ponad trzem milionom ludzi w Wielkiej Brytanii przeziębień i grypy każdego roku, twierdzą naukowcy. Witamina ta jest niezbędna do zachowania zdrowych kości, ale odgrywa także istotną rolę w działaniu systemu immunologicznego.

 

Jednocześnie witamina D jest trudna do pełnego uzupełnienia w okresie zimowym, ze względu na o wiele mniejszy kontakt człowieka ze światłem słonecznym. Naukowcy zebrali dane ponad 11 tysięcy osób z 25 oddzielnych badań, analizując ich infekcje dróg oddechowych.

Na podstawie wyników stwierdzono, że jedna osoba na 33 przyjmujące suplement witaminy D, nie zachoruje na grypę lub przeziębienie. Mimo iż nie jest to spektakularny wynik, jest on nadal wyższy od popularnych szczepionki przeciw grypie, gdy prawdopodobieństwo nie zachorowania cwynosi 1 do 40.

 

Głównym zadaniem witaminy D w organizmie jest regulowanie ilości wapnia i fosforu, które są niezbędne dla wzrostu i utrzymania zdrowych kości, zębów oraz mięśni. W skrajny przypadkach, jej niski poziom może prowadzić u dzieci do krzywicy, a u dorosłych do osteomalacji, powodującej silny ból kości i mięśni. Jednak zbyt wysoki poziom witaminy D może prowadzić do wysokiego poziomu wapnia we krwi, który wiąże się z problemami z sercem i nerkami.

 

Artykuł pochodzi ze strony

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: [email protected]
Portret użytkownika M@tis
loading...


Komentarze

Portret użytkownika Ehh

WItamind D3 jest toksyczna

WItamind D3 jest toksyczna tylko i wyłącznie jeśli jest przyjmowana bez witaminy K2-mk7. A żeby faktycznie dawała efekty to musi być przyjmowana z witaminą a oraz witaminą e z mieszanki różnych tokoferoli bo pojedyńcze tokoferole witaminy e są po prostu toksyczne. Zalecam najpierw nadgonić braki w wiedzy zanim zacznie się pisanie komentarzy.

Portret użytkownika Takitam

Pełna witamina E zawiera

Pełna witamina E zawiera cztery tokoferole i cztery tokotrienole, dodatkowo musi być jeszcze wspierana selenem - tylko znajdź taką w aptece :-). Jak ktoś jest domyślny to będzie wiedział gdzie jej szukać, ja niczego nie będę tu propagował czy polecał...

Portret użytkownika Binx

Tylko nie napisaliscie ze

Tylko nie napisaliscie ze witamina D moze być toksyczna !! nalezy zrobic badania zanim zacznie sie suplementowac. Pod tym katem lepsza jest WItamina C ktorajak zostanie przedawkowana zistanie wydalona. Przy Wit C w dluzszym okresie trzeba sprawdzac stan zelaza w organizmie bo wit C zwieksza wchlanianie sie tego pierwiastka

Portret użytkownika Mirador

Bzdury piszesz. Witamina D

Bzdury piszesz. Witamina D nie jest toksyczna. Artykuł nie jest pełen, bo należy ją podawać wraz z wit K2MK7 wtedy wapń jest kierowany do kości i zębów a nie odkłada się w żyłach. W naszej szerokości geograficznej mamy niedobory wit D3 i należy się suplementować, ale dobrej jakości witaminami najlepiej w kroplach i stosować je podczas jedzenia tłuszczy gdyż tylko w tłuszczach się ona rozpuszcza. Należy też wykonać badanie 25 OHD - podejrzewam że większość o tym nigdy nie słyszała. 

Portret użytkownika Estia

A gdzie znalazles ta

A gdzie znalazles ta toksycznosc? Podaj dane ? Witamine D nalezy zawsze przyjmowac z wit k2 ,ktora odprowadza wapn do kosci i zebow. Za nim ja zaczniemy suplementowac warto zrobic testy  Wit C powoduje problemy we wchlanianiu magnezu...wiec najlepiej jej nie przyjmowac z pokarmami bogatymi w magnez i odczekac 2 godziny po przyjeciu posilku..Co do zelaza, wiekszosc z nas ma niskie poziomy zelaza , tak jak i  wit C,D,z grupy B jak B6, B12, kwasu foliowego, poniewaz nasza zywnosc to sztuczne gowno , szybko wyprodukowane na azotanach i pestycydach co skutkuje gorsza jakoscia pozywienia i brakiem witamin, a to przeklada sie na nasze zdrowie.

Skomentuj