Sprzedaż samochodów spalinowych w Norwegii spadła do 8,2% w 2021 r.

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Norwegia pozostaje najbardziej aktywnym rynkiem samochodów elektrycznych per capita. Tesla pomógł krajowi ustanowić nowy rekord sprzedaży. W ciągu ostatniego roku stała się najpopularniejszą marką EV wśród Norwegów, mimo że w kraju są obecnie tylko dwa modele w sprzedaży.

 

Wiele krajów europejskich zobowiązało się do stopniowego wycofywania sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi od 2030 r. i później, ale Norwegia wydaje się osiągać ten cel wcześniej niż inne kraje, a nawet wcześniej niż planował rząd (w 2025 r.). Wyniki sprzedaży za miniony rok pokazały, że 64,5% wszystkich samochodów osobowych sprzedanych w kraju w 2021 roku było w pełni elektrycznych. To o 10 punktów więcej niż w 2020 roku.

 

Jednocześnie nadal spada udział samochodów z silnikami spalinowymi. Na koniec 2021 r. ich udział w sprzedaży ogółem wyniósł 4,2%. W 2020 roku przekroczył 8%. Norwegowie zaczęli też kupować mniej samochodów z silnikiem Diesla i hybrydy. Ich udział w skali roku wynosi odpowiednio 4% i 27,2%. Jeśli chodzi o bestsellery ubiegłego roku, niewątpliwym faworytem wśród mieszkańców Norwegii jest Tesla Model 3. Ten elektryczny samochód kupiło 12 058 Norwegów (6,8% sprzedaży). Drugie miejsce zajmuje Toyota RAV4 - zakupiono 8928 sztuk. Dalej, z lekkim opóźnieniem, jest Volkswagen ID.4 - 8 645 aut. Tesla Model Y jest na czwartym miejscu z 8267 sprzedanymi samochodami.

 

Tesla jest również liderem wśród najbardziej lubianych przez Norwegów marek, a zaraz za nimi plasują się VW i Toyota. Dzieje się tak pomimo faktu, że Model S i Model X trafią na lokalny rynek dopiero w tym roku. O ile więc plotki, że firma Muska przegrywa konkurencję z tradycyjnymi producentami samochodów na rynku europejskim, można uznać za przesadę.

 

Od 2026 roku w Norwegii rozpoczną się pierwsze loty całkowicie elektrycznym P-Voltem. Rolls-Royce opracuje i dostarczy silnik elektryczny, Tecnam zapewni zaplecze produkcyjne i projektowe oparte na P2012 Traveler, a Wideroe przetestuje i skomercjalizuje samolot, który pomieści jedenastu pasażerów i przeleci kilkaset kilometrów.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika BG-OG

NALEŻY WPROWADZIĆ ZAKAZ

NALEŻY WPROWADZIĆ ZAKAZ SPRZEDAŻY TAKICH UŻYWANYCH AUT, POZA GRANICE KRAJU ZAKUPU !!!! W POLSCE ZAKAZ ICH SPROWADZANIA ( CHODZI O UŻYWANE E-AUTA). NIECH SAMI TOPIĄ SIĘ W TYM SYFIE ( BO NAS W TYM UTOPIĄ), I NIECH SAMI PODDAJĄ BATERIE RECYCLINGOWI. I ZOBACZYMY JAKIE TO EKOLOGICZNE. CO ? EKOTALIBOWIE ???

Portret użytkownika BG1

POWINIEN BYĆ  ZAKAZ SPRZEDAŻY

POWINIEN BYĆ  ZAKAZ SPRZEDAŻY TAKICH UŻYWANYCH AUT POZA KRAJ PIERWSZEGO ZAKUPU, LUB ZAKAZ ICH SPROWADZANIA.  NIECH SOBIE SAMI UTYLIZUJĄ BATERIE SKORO TACY EKO, BO MYŚLĘ, ŻE NIE MAJĄ TEJ ŚWIADOMOŚCI PRZY ZAKUPIE TYCH PSEUDO EKO AUT.. BO NAS UTOPIĄ W TYM SYFIE, NASI HANDLARZE ZŁOMU.

Portret użytkownika S

Ciekawe na ile jest to moda.

Ciekawe na ile jest to moda. Miałem okazję używać Teslę przez jakiś czas, ale też wiele innych elektryków i powiem szczerze, że na ich tle Tesla wypada dla mnie naprawdę słabo. Droga w cholerę, w sumie już stara i masakrycznie przesadzona w środku. Może dla dzieciaków z epoki gier komputerowych to szał, ale dla mnie wiele jej funkcji jest po prostu głupich.

Skomentuj