Spożywanie grzybów zmniejsza ryzyko demencji

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Zdaniem ekspertów główny powód tkwi w ergotiononie, czyli naturalnym przeciwutleniaczu o działaniu przeciwzapalnym, który występuje w dużych ilościach w grzybach. Regularne stosowanie grzybów zmniejsza prawdopodobieństwo upośledzenia pamięci i problemów mowy w starszym wieku.

 

Do takich wniosków doszła grupa naukowców z Singapuru po ich badaniach, a ich wyniki opublikowała BBC Broadcasting Corporation. W eksperymencie wzięło udział ponad 650 osób powyżej 60 roku życia. Przez sześć lat specjaliści z National University of Singapore monitorowali zmiany stanu zdrowia w zależności od liczby zjadanych grzybów. Ponadto badani przeszli specjalne testy mające na celu określenie poziomu ich zdolności intelektualnych. Wyniki wykazały, że regularne spożywanie grzybów znacznie poprawia aktywność mózgu, zwiększając szybkość myślenia.

 

Naukowcy odkryli, że wolontariusze, którzy spożywali więcej niż dwie porcje grzybów tygodniowo, byli o 50% mniej narażeni na różne problemy związane z upośledzeniem pamięci, wyrażaniem mowy, koncentracją i orientacją w przestrzeni niż osoby, które rzadko włączały ten produkt do swojej diety. Jednocześnie jedna porcja wynosiła 150 g produktu. Miłośnicy grzybów wykazywali się także lepszą wydajnością podczas przechodzenia różnych testów i wyższym wskaźnikiem znalezienia właściwych odpowiedzi na zadawane pytania niż osoby, które unikały ich używania.

 

Głównym powodem, według ekspertów, jest unikalny element, tj. ergotionon, czyli naturalny przeciwutleniacz o działaniu przeciwzapalnym, który występuje w dużych ilościach w grzybach. Ma pozytywny wpływ na mózg, wzmacniając ochronną funkcję organizmu. Ponadto grzyby są również bogate w inne ważne składniki odżywcze i minerały, w tym witaminę D, selen i spermidynę, które chronią komórki układu nerwowego przed uszkodzeniami.

 

„Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do rozwoju demencji. Według niektórych szacunków do jednej trzeciej przypadków można zapobiec poprzez zmiany stylu życia, w tym dietę” - powiedział jeden z autorów badania, profesor James Pickett. Aby cieszyć się dobrym zdrowiem i zmniejszyć ryzyko rozwoju różnych chorób u osób starszych, lekarze zalecają włączenie do diety większej ilości grzybów, owoców i warzyw, a także zmniejszenie spożycia soli i cukru, utrzymanie aktywnego stylu życia, rzucenie palenia i nadmiernego spożywania alkoholu.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt



Komentarze

________________________________________

"Niektórzy "ludzie" nigdy nie będą mnie lubić, ponieważ mój duch irytuje ich demony…"

Strony

Skomentuj