Kategorie:
Autobusy elektryczne w Niemczech zostały uznane za „zagrożenie pożarowe”. Podczas ich eksploatacji okazało się, że niezbędne do ich działania akumulatory, nagrzewają się nawet do 1000 °C. Niemieckie miasta wycofują pojazdy z eksploatacji jako środek zapobiegawczy. Podobne incydenty mają zresztą miejsce w innych miejscach świata.
Producenci pojazdów elektrycznych, nadal nie są zdolni do uczynienia tej technologii niezwodną. Bezpieczeństwo podczas podróży powinno być podstawą przy tworzeniu pojazdu, przeznaczonego do transportu osobistego i publicznego. Niemieckie media donoszą jednak, że funkcjonujące tam autobusy elektryczne są zagrożeniem dla kierowców i pasażerów. Pojazdy są obecnie wycofywane z ruchu w miastach.
Na początku czerwca tego roku w Hanowerze w Niemczech, wielki pożar zniszczył dziewięć autobusów należących do firmy transportowej Üstra. Firma wycofała pozostałe autobusy z eksploatacji w oczekiwaniu na dokładną przyczynę. Tego typu problemy nie są zresztą wyłączne dla Hanoweru. Stuttgart również wycofał elektryczne autobusy z eksploatacji, pobardzo podobnym pożarze, który zniszczył 25 pojazdów. Miasto Ratyzbona wycofało ten sam typ autobusu elektrycznego ze strachu przed pożarem.
Problemem jest ekstremalne nagrzewanie się akumulatorów, które mogą osiągnąć temperaturę nawet 1000°C. Dla porównania, temperatura pracy pieców kuźniczych dla stali to około 1200°C. Nie należy zapominać, że przypadki samozapłonów elektrycznych pojazdów, zdarzały się również w Chinach, Włoszech, Wielkiej Brytanii i wielu innych państwach świata. Dochodziło do nich zazwyczaj podczas ładowania. Nawet niektóre skutery elektryczne, potrafiły zapłonąć w środku jazdy.
Warto nadmienić, że technologia autobusów elektrycznych istnieje również w Polsce. Zgodnie z danymi z 2020 roku, w naszym kraju jest już łącznie 416 takich pojazdów, rozlokowanych w Warszawie, Zielonej Górze, Krakowie i Jaworznie. Wkrótce do tej listy dołączy jeszcze Wrocław, ponieważ w październiku, ogłoszono przetarg na zakup 11 autobusów elektrycznych wraz z elementami do ładowania.
Nie sposób ocenić czy zdarzenia z Niemiec, wpłyną na wdrażanie tej technologii w naszym kraju, lub wymogą na producentach stworzenie jakiegoś systemu anty-pożarowego. O ile powstanie coś takiego, to najpewniej wpłynie on nie tylko na bezpieczeńśtwo pasażerów, ale i wzrost ceny pojazdów. Ostatnie lata pokazały dobitnie, że nie będzie to zapewne problemem, dla zaślepionych walką o klimat urzędników, którzy przecież nie wydają swoich pieniędzy.
Ocena:
Opublikował:
[email protected]
Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego oraz wielki fascynat nauki. Jego teksty dotyczą przełomowych ustaleń ze świata nauki oraz nowinek z otaczającej nas rzeczywistości. W przerwach pełni funkcję głównego edytora i lektora kanałów na serwisie Youtube: zmianynaziemi.pl/ innemedium.pl/ tylkomedycyna.pl/tylkonauka.pl oraz tylkogramy.pl. Projekty spod ręki [email protected], możecie obserwować na jego mediach społecznościowych. Facebook: https://www.facebook.com/M4tis Twitter: https://twitter.com/matisalke |
Komentarze
DIVI LESCHI GENUS AMO
DIVI LESCHI GENUS AMO
Z a p r a s z a m - DobreFilmyTu i NewsyZwojny i Bacologia
Strony
Skomentuj