Sieć 5G przyczyną wstrzymania lotów w USA

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Zakłócenia wywoływane przez system 5G stały się powodem uziemienia samolotów, bądź zmiany harmonogramu połączeń wielu linii lotniczych na świecie w mijającym tygodniu. Loty do i z Ameryki zostały odwołane. Przyczyną nie jest wirus, ale technika. Zamiast przepustką do nowoczesności stała się pułapką. Piloci boją się latać na liniach łączących z Ameryką.

 

W opinii najbardziej doświadczonego przewoźnika hinduskiego Air India zawieszenie szeregu lotów wynika z uzasadnionych powodów podawanych przez pilotów: „Fale radiowe 5G są w stanie zakłócić urządzenia pokładowe kontrolujące wysokość, doprowadzając do braku sterowności samolotu”. Ryzyko jest realne bez najmniejszej przesady. Chaos na lotniskach z tego powodu prowadzi do uzasadnionego pytania o bezpieczeństwo spornego 5G. Kolejnym zagadnieniem jest brak uwzględnienia tego wątku przed wprowadzeniem technologii w życie. Wiele krajów zainwestowało miliony dolarów wprowadzając system 5G, by teraz topić kolejne pieniądze w jego „doskonalenie” kupując upgrade.

W bieżącym tygodniu, amerykańskie firmy telekomunikacyjne AT&T i Verizon wprowadzają nowszą i jak zawsze szybszą technologię 5G. Obietnicą dla klienta jest szybszy internet o większej przepustowości. Wprowadzone udoskonalenie przeraziło pilotów. Pierwszymi reagującymi na nowinkę byli szefowie znanych amerykańskich linii United Airlines, Delta, Southwest. Zwrócili się wspólnym pismem z ostrzeżeniem, że uziemią swoje maszyny, odwołają loty. Międzynarodowi przewoźnicy tacy jak: India Air, United Arab Emirates, japońska ANA, niemiecka Lufthansa, brytyjskie British Airways, zapowiedzieli skasowanie połączeń międzynarodowych.

Ogółem przynajmniej 250 lotów nie doszło do skutku. Nie będzie połączeń tych linii z miastami takimi jak Boston, Chicago, San Francisco, Nowy Jork. Air India wznowiła wprawdzie loty, ale nadal powstrzymują się od obsługi tej trasy nawet linie transportowe (cargo). Dostawcy z FEDEX Express, UPS Airlines, JetBlue Airways, Atlas Air przestrzegają, że istniejący stan zagraża dostawom powodując poważne perturbacje na rynku: „Najprościej mówiąc krajowy handel zostanie zmielony przymusem postoju”.

Piloci mają poważne zastrzeżenia do sprawności urządzenia pokładowego jakim jest wysokościomierz sterowany falami radiowymi. Urządzenie informujące o odległości dzielącej samolot od ziemi, niezbędne zwłaszcza przy złej widoczności pomaga pilotowi posadzić maszynę bezpiecznie na płycie lotniska. Zdaniem pilotów amerykańskie instalacje 5G zakłócając działanie wysokościomierza mogą falami radiowymi doprowadzać do całkowitej utraty kontroli nad maszyną, odbierając jej sterowność. Zbieżność częstotliwości pracy wysokościomierza i urządzeń 5G mogą się nakładać dając fałszywą informację pilotom. Doraźnym rozwiązaniem zaproponowanym przez pilotów jest eliminacja urządzeń 5G w rejonach przylegających do lotnisk na odległość 3,2 km od pasów startowych, zapewniając strefę bezpieczeństwa.

Dla administracji waszyngtońskiej jest to problem, który dotknął paraliżem znaczną część gospodarki. Rozwiązanie jest w toku dyskusji, o czym zapewniła Jen Psaki – rzecznik Białego Domu. 20.01.2022 r. Firma zarządzająca wieżami 5G Verizon oświadczyła, że nie będzie włączać wież sąsiadujących z lotniskami, by nie zakłócać przelotów. Decyzja nie uspokoiła wszystkich przewoźników. Oblicza się, że wyłączenie tylko głównych lotnisk będzie powodem wielu odwołań i opóźnień lotów rocznie sięgając nawet 350 000 rocznie. Dotknie to setki tysięcy pasażerów, o ile nie stracą całkowicie zaufania do podróży samolotem.

Globalnie, każdego dnia 100 000 pasażerów korzysta z połączeń lotniczych. Oznacza to straty w wysokości 1.6 miliarda dolarów rocznie. Za straty zapłacą pasażerowie nie mogąc realizować podróży. Kogo należałoby winić? Twórców o zbyt małej wyobraźni. Ustawodawcy bronią się, że nie zdołano należycie przetestować 5G. Zatem kolejny eksperyment. W USA ten system jest pięciokrotnie potężniejszy niż gdziekolwiek indziej na świecie, dlatego piloci domagają się uzupełnienia badań w zakresie koordynacji z systemem nawigacji lotniczej. Firmy telekomunikacji zrzucają winę na ustawodawcę przytaczając, że 40 krajów było w stanie sprawdzić wpływ nowej technologii na bezpieczeństwo lotnictwa apelując o dokonanie tego samego w jak najszybszym czasie. Ciekawe które to kraje, skoro liczne na różnych kontynentach wstrzymały loty.

Ustawodawcą w USA jest Federal Aviation Administration (Krajowa Administracja Lotnictwa) odpowiedzialna za prawo o pasażerskim ruchu lotniczym. Problem nie jest nowy. 5G działa w 61 państwach. Ponad 1300 miast objętych jest oddziaływaniem wież. Wszędzie samoloty lądują bezpiecznie, ale problemy są w USA. W pogoni za gigantycznym zyskiem nowej technologii Amerykanie jak zwykle spaprali sprawę. Szacowany zysk z technologii 5G do 2030 roku przyniesie 8 trylionów dolarów jego autorom.

Opisane perypetie amerykańskie przyniosą równie ogromne straty w państwach, które pośpiesznie, z pominięciem zasad bezpieczeństwa człowieka, środowiska naturalnego przepychają nowinki, byle odnotować nowoczesność w statystykach.

Opracowanie: Jola
Na podstawie: YouTube.com
Źródło: WolneMedia.net

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika Grzegorz Gołumb

Nie, nie ,i jeszcze raz nie.

Nie, nie ,i jeszcze raz nie. To są bzdury i teorie spiskowe. Ja oglądałem w naukowym programie na diskawerze jak pan naukowiec objaśniał że promieniowanie 5G jest zupełnie nie szkodliwe dla zdrowia. A nawet jest ekstremalnie zdrowotne dla tego że panowie monterzy którzy zazwyczaj mątują te urządzenia zawsze zgłaszali bardzo pozytywne rezultaty ekspozycji na silne dawki promieniowania. Odrastały im włosy, wydłużały się ich penisy, skóra stawała się gładka jak u nastolatek, znikały omamy, kac nagle przechodził, a jak. Ej wy ludzie nie słuchajcie się internetowych foliarzy. W teleiwzji było że prawdziwą przyczyną wstrzymania lotów w usa było to że piloci nie wstrzykneli sobie wiadomego lekarstwa i natychmiastowo zachorowali na kowid. To takie proste.

Portret użytkownika Prorocznia

moi znajomi nagłośnieniowcy

moi znajomi nagłośnieniowcy (pracują przy nagłaśnianiu imprez) donieśli mi, że musieli wymienić za CIĘŻKIE PIENIĄDZE prawie cały, dobrze działajacy od lat sprzęt, z tytułu sprzedaży przez Państwo pasma radiowego telefoniom komórkowym. Ja pamiętam czasy, gdy podczas koncerów włączało się "w nagłosnieniu" radio Moskwa Smile

Bezsilne ujadanie "pożytecznych idiotów" z Ministerstwa Prawdy zawsze upewnia mnie, że mam rację. Podziękujcie za to ode mnie drogie "płatne szczekaczki", swoim oficerom prowadzącym i politrukom Biggrin

Portret użytkownika Rumcajs

wcale nie musi być to prawda

wcale nie musi być to prawda - pod spodem może mieć jakiś magnes neodymowy - a to co tam jest może być np. jakimiś pyłem żelaznym uwalonym w ferrofluidzie czarnym i tak będzie się to zachowywać jak ktoś magnesem pod spodem będzie obracał.  Wkurzają mnie ludzie którzy robią takie fałszywe filmy - pieprzone różnojęzyczneżydy!

Z a p r a s z a m - DobreFilmyTu i NewsyZwojny i Bacologia

 

 

Portret użytkownika S

Nie jestem naukowcem, żeby

Nie jestem naukowcem, żeby upierać się co do autentyczności filmu. A już na pewno nie znam się na wszystkich właściwościach grafenu, żeby potwierdzić, że to fejk. Z tego co wiem, na Świecie jest tak naprawdę bardzo mało naukowców, którzy dobrze poznali ten materiał. Jednak foliarze są tak dziwnym gatunkiem, że lubią sprawdzać i potwierdzać informacje. Gdybyś mógl więc rozwinąć temat i pokazać nam tu jakieś dowody na to co mówisz, to byłoby pomocne. Bo teoria o opiłkach żelaza mieszanych z ferrofluidem i magnesach jest dla mnie mocno naciągana (ferrofluid zachowuje się podobnie, ale nie tak samo jak to na filmie). Na jakiej podstawie twierdzisz, że ta dziwna mieszanka żelaza z fluidem będzie się tak zachowywać? Robiłeś lub widziałeś coś takiego? Pokaż nam na czym opierasz swoją opinię, bo na razie to brzmi trochę jak Ministerstwo Prawdy - "to jest fejk, bo my tak mówimy, że to jest fejk, więc to jest fejk.".

 

Bezsilne ujadanie "pożytecznych idiotów" z Ministerstwa Prawdy zawsze upewnia mnie, że mam rację. Podziękujcie za to ode mnie drogie "płatne szczekaczki", swoim oficerom prowadzącym i politrukom Biggrin

Portret użytkownika Pejzel

Skoro sygnał 5G może

Skoro sygnał 5G może uszkodzić elektronikę i nawet "strącić" samolot,

Nie widzę takiego tekstu w artykule. Wyjaśnienie problemu jest wyraźne.

Zanim u nas zaczną działać stacje na częstotliwości 3420 MHz - 3600MHz już będą wszystkie wysokościomierze w starszych maszynach zmodyfikowane.

Moim zdaniem za szybko wprowadzili nowe częstotlwiości nie sprawdzając gdzie jeszcze są używane. Ciekawe kto następny zgłosi problem konfliktu na tym paśmie.

Strony

Skomentuj