Sekretem diety długowieczności może być pięć posiłków dziennie

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

W trakcie badań naukowcy ustalili, jaki rodzaj diety może wydłużyć oczekiwaną długość życia i zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia - głównych przyczyn zgonów. Jak zauważa autorka badania, przestrzeganie tej diety jest w zasięgu większości z nas.

Nowe badanie opublikowane 1 marca w czasopiśmie naukowym Circulation, wiodącym czasopiśmie należącym do American Heart Association, wykazało, że analiza diety prawie dwóch milionów dorosłych na całym świecie wykazała, że ​​najlepszą dietą zwiększającą długowieczność może być około 5 porcji owoców i warzyw dziennie. W tym 2 porcje owoców, 3 porcje warzyw, każda porcja powinna mieć około 80 gramów.

 

Badania sugerują, że dieta bogata w owoce i warzywa może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca, raka i innych chorób, które są głównymi przyczynami zgonów.

 

Główny autor badania Dong D. Wang z Harvard Medical School, wraz ze współpracownikami, przeanalizowali dane z badań medycznych pielęgniarek i późniejszych badań lekarzy, w tym informacje zebrane przez 30-letni towarzyszący monitoring ponad 100 tysięcy dorosłych. Zebrali również dane dotyczące spożycia owoców i warzyw oraz śmiertelności z 26 różnych badań, w których wzięło udział około 1,9 miliona ludzi z 29 krajów i regionów obu Ameryk, Europy, Azji, Afryki i Australii.

 

Analiza wykazała, że ​​spożywanie około 5 porcji owoców i warzyw dziennie wiązało się z najniższym ryzykiem zgonu, ale zjedzenie więcej niż 5 porcji nie zmniejszało ryzyka. W porównaniu do spożywania tylko 2 porcji owoców i warzyw dziennie, uczestnicy, którzy jedli 5 porcji owoców i warzyw dziennie żyli najdłużej, mieli o 13% mniejsze ryzyko zgonu z różnych przyczyn, a także ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia (m.in. choroby serca i udar) zmniejszyła się o 12%, z powodu raka - o 10%, z powodu chorób układu oddechowego (np. przewlekła obturacyjna choroba płuc) - o 35%.

Jednak naukowcy twierdzą, że nie wszystkie owoce i warzywa są jednakowo korzystne dla organizmu człowieka. Na przykład warzywa bogate w skrobię, takie jak groszek i kukurydza, soki owocowe i ziemniaki, nie mają nic wspólnego ze zmniejszaniem ryzyka śmierci z różnych przyczyn lub niektórych chorób przewlekłych. Z kolei zielone warzywa liściaste, w tym szpinak, sałata i brunatnica, a także owoce i warzywa bogate w beta-karoten i witaminę C, takie jak owoce cytrusowe, jagody i marchew, mają korzystny wpływ na organizm człowieka.

 

Najnowsze badanie sugeruje, że najlepiej jest spożywać 5 porcji owoców i warzyw dziennie. Z punktu widzenia zapobiegania poważnym chorobom przewlekłym taka ilość owoców i warzyw jest najbardziej korzystna i jest stosunkowo łatwa do spożycia dla większości ludzi.

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika baca

ten doktorek to kolejny

ten doktorek to kolejny epidemiolog który mówi nam jak by tu zdrowo, długo, najlepiej po wegetariańsku żyć, a tymczasem sam wygląda jakby potrzebował kroplówki z kaszanką i jakiejś peruki z wodorostów

jako epidemiolog i dietetyk nie sprawdził się ale zawsze może być dublerem Steve Buscemiego, gdyby trzeba było nakręcić odważną i brutalną scenę pożerania schabowego...

 

Portret użytkownika tubylec

Musiałbym przez cały dzień w

Musiałbym przez cały dzień w kółko tylko jeść i trawić a nie mam na to czasu .. życie nie powinno się skupiać tylko na tym co na talerzu. U mnie 2 posiłki dziennie, jak więcej pracuję fizycznie to 3 i na tym koniec. Żadnego obżerania się ani wydziwiania z jedzeniem tylko samych roślin .. wchodzenie w skrajności nie jest dobre w żadną stronę. Jem kiedy jestem głodny, jem to co lubię, nie odmawiam sobie niczego, nie liczę kalorii.

Portret użytkownika Quark

Błędnie to rozumiesz , bo nie

Błędnie to rozumiesz , bo nie chodzi oto by się najeść do syta 2 .. 3 razy dziennie ale by spożywać posiłki w małych porcjach kilka razy na dzień , przez co nie powstaje "wilczy głóg" a potem przesycenie i leżenie odłogiem po obiedzie.

Strony

Skomentuj