Podano szczegóły upadku asteroidy w kanale La Manche w lutym 2023

Źródło: Kadr z Youtube

Europejska Agencja Kosmiczna oraz Centrum Mniejszych Planet Międzynarodowej Unii Astronomicznej podały ostatnio informację o upadku asteroidy na Ziemię. W dniu 12 lutego astronomowie odkryli obiekt kosmiczny o nazwie Sar2667, lecz już kilka godzin później spadł on na Ziemię w okolicy Francji. Ostatni przelot tego obiektu był widoczny niemal w całej Europie. Na całym świecie naukowcy otrzymali 61 raportów o kulach ognia z krajów takich jak Walia, Anglia, Francja, Belgia, Holandia i Niemcy.

Ponieważ obiekt miał tylko około metra średnicy, to nie stanowił zagrożenia dla Ziemi i jej mieszkańców. Otrzymał on już oficjalną nazwę 2023 CX1. Mimo to, niektóre fragmenty asteroidy mogły przetrwać i spaść gdzieś w okolicy wybrzeża na północ od Rouen w Normandii we Francji. To już siódmy przypadek odkrycia asteroidy tuż przed uderzeniem w Ziemię, ostatni miał miejsce w marcu 2022 r., kiedy asteroida wielkości lodówki uderzyła w Ziemię zaledwie dwie godziny po jej odkryciu.

Astronomowie na całym świecie obserwowali tą asteroidę przed upadkiem, aż stała się ona „niewidzialna”. Europejska Agencja Kosmiczna oceniła różne obserwacje asteroidy i stwierdziła, że ma ona 100% szans na zderzenie z Ziemią w kanale La Manche. Mimo to, ze względu na jej niewielki rozmiar, nie stanowiła ona poważnego zagrożenia dla Ziemi.

Upadek asteroidy na Ziemię jest przypomnieniem dla naukowców, że obiekty kosmiczne mogą stanowić zagrożenie dla naszej planety i ludzkości. Badanie ich oraz opracowywanie metod ich wykrywania i zapobiegania kolizjom z Ziemią jest bardzo ważne dla nauki i bezpieczeństwa ludzi. Jednym z narzędzi do tego celu jest Kosmiczny Teleskop Hubble'a, który może wykrywać asteroidy i śledzić ich ruch w kosmosie.

Ponadto, upadek asteroidy na Ziemię może być wykorzystany do badania składu obiektów kosmicznych i pochodzenia Układu Słonecznego. Analiza fragmentów asteroidy Sar2667, jeśli zostaną znalezione, może pomóc naukowcom w lepszym zrozumieniu pochodzenia Ziemi i jej środowiska w kosmosie.

5
Średnio: 4.5 (2 votes)

Portret użytkownika maria5433

@ oswiecony77 , ty jebanalny

@ oswiecony77 , ty jebanalny parewchu chazar sko zy do du chazarski par chu zakazony, chimero zwiezeca, po huj podajesz link jak go nie opisujesz w 3 zdaniach co tam jest, polglowko, koniec twoj bliski smieciu, chimero, wypierdalaj z tego forum, ban kurwo,

Portret użytkownika Prorocznia

Faktycznie. Ciekawe z tym

Faktycznie. Ciekawe z tym czasem. Może po prostu ludzie mieli źle zegarki ustawione?

...ale zastanawia mnie jeszcze jedno

" asteroida wielkości lodówki uderzyła w Ziemię zaledwie dwie godziny po jej odkryciu."

Jak to mozliwe, że przy obecności tylu satelit, anten, obserwatoriów  nie jesteśmy w stanie zobaczyć co leci w nasza stronę?

To trochę jak z przewidywaniem pogody. Kiedyś, gdy satelitow pogodowych nie było, nie było komputerów, można było przewidzieć pogodę na tydzień naprzód. Dziś mają trudnosci z dokładną prognozą na następny dzień. Ludzie zgłupieli, czy jak?

Portret użytkownika Wiktor Wektor

Czy meteoryty lecą

Czy meteoryty lecą trajektorią niemal równoległą do ziemi ?

Ziemia jest kulą która się obraca więc "równolegle" to pojęcie względne - co najwyżej można mówić o równoległym locie do horyzontu, czyli czysto subiektywnej obserwacji. Poza tym meteory mogą sobie przecinać orbitę ziemską z dowolnego kierunku pod dowolnym kątem ale trzeba pamiętać, że ziemia leci sobie po orbicie z prędkością ok.108.000 km/h więc zawsze to coś spadnie na nią pod kątem ze względu na wspomnianą prędkość orbitowania.

Nic w kosmosie nie jest statycznie zawieszone by coś innego mogło na to spaść wprost z góry na dół.

Portret użytkownika moon fake

Tu nie chodzi o to czy to

Tu nie chodzi o to czy to jest meteoryt ... bo jest. Pytanie jest : co dogania meteoryt? Nie ma na Ziemi takiej technologii. Nie wiem czy widziałaś filmy przerobione w negatywie gdzie pocisk dogania ten meteor i rozbija go. Europejskie lemingi myślały że to technologia usa a usrańskie że ruska. Ale to technologia o kilka rzędów wielkości szybsza niż rosyjskie rakiety hipersoniczne...

Portret użytkownika maria5433

@moonfake,

pisz swoje komentarze i przemyslenia, informacje, ale nie atakuj nas twoimi linkami w dole komentarza do huj wie jakich tresci, nikt z nas nie jest zainteresowany marnowaniem nawet 5 sekund na to, ile masz lat pojebie?, 12 czy 57?, nie marnuj czasu ludzi ktorzy chca czytac wartosciowe posty a nie klikac huj wie co, ban calkowity bedzie za moment dla ciebie, nie po IP ale po fingerprint twojego sprzetu, nie do obejscia, wiec zmadrzej i dorosnij

Portret użytkownika Medium

@maria5433,

to jest pole podpisu, które ustawia się w swoim profilu i portal na to pozwala. Jest pewnie jakiś limit znaków, ale za to mało kto korzysta z jakichś metod czytelnego oddzielenia podpisu np. kursywą. Mało tu dostepnych środków w webedytorze, a i to nie wszystkie działają prawidłowo.

To nie powód do bana. Można oczywiście nie wklejać żywcem linków, a ukryć je pod słowem kluczem, a nawet pod obrazkiem. Nie robi się tego za każdym postem, kapewu?

Portret użytkownika Medium

Jest taka technologia na

Jest taka technologia na ziemi i działa, co widać po tym czelabińskim bolidzie bardzo wyraźnie. To technologia naszych przodków.

Podobnie działa po śmierci Nikołaja Lewaszowa to, co na ziemi przed śmiercią zostawił, a nie jest to konstrukcja materialna. Jednym słowem dawni bogowie nad nad nami czuwają.

Portret użytkownika Kwazar

Za refleksją to, mam taką

Za refleksją to, mam taką odezwię do młodych. Ooooo....Kwiecie przyszłości losów. Otóż, jeśli leci do nas asteroida wielkości dwóch mountów ewarestów to nie ma sie czym przejmować, ponieważ NIKT NIE OCALEJE ! Jeśli leci do nas do Ziemi, tylko jeden Ewarest to nie ma sie i tak czym przejmować, bo większość z nas i kwiatu młodzieży nie ocaleje, bo i tak nie ma sie gdzie schować ...a schować się trzeba.Tylko chachmęciarze i THEBILLLE będą mieli gdzie a bilans przludnienia populacji, sam się wyrówna. Jeśli jednak leci do nas asteroida wielkości 1/100000 Mounta ewaresta, to można to z tej góry olać. Nawet nie będzie to PLUMMMM i żyje się dalej kochana młodzieży, nadziei przyszłych naszych kolejnych.... pomimo, że  (jeszcze nas z dupy, inna zima średniowiecza czeka... ale co tam)  kwiatu wspaniałych pokoleń. No i jakby nic to, tylko kolejnych 100 lat życia życzę wam i... STO LAT, STO LAT NIECH ŻYJE ŻYJE NAM ....No bo tyleż tylko już z tych odkyć wynika i nikt już nie wie dlaczego, WSZYSCY w miejscu od dawna stoimy :)))

Portret użytkownika Kwazar

A coś wogóle upadło w tym

A coś wogóle upadło w tym kanale ? Z filmiku prosto wynika, że się kosmiczna asteroida na rozkruszony kamyczek spaliła i nic nikomu nie zrobiła.Nawet jakieś marne PLUM w tym kanale jak wogóle coś tam wpadło. A tera, to panie musimy zjawisku obojętnemu ZĘBY drapieżne dorobić, bo Panie AFERA jest ! Asteroida pierdolnęłłła w kanał a potem co to ją do kaanału wpuścili.