Pierwszy japoński latający samochód Suzuki zbliża się do certyfikacji

Kategorie: 

Źródło: Suzuki

Kilku deweloperów eVTOL (elektryczny samolot pionowego startu i lądowania) przygotowuje się do uruchomienia taksówek powietrznych, a jednym z nich jest japońska firma SkyDrive. Po pierwszym prototypie eVTOL pojawił się dwumiejscowy latający samochód, który twierdzi, że jest pierwszym tego typu w kraju, który otrzymał oficjalną homologację.

 

Nie tak dawno temu wprowadzono najmniejszy na świecie eVTOL - jednoosobowy samolot o wymiarach zaledwie 4 x 4 x 2 metry. Mógł wytrzymać tylko dziesięć minut lotu, ale był dość szybki, osiągając prędkość 50 km/h. SkyDrive wykorzystał wiedzę zdobytą podczas rozwoju SD-03 do stworzenia latającego samochodu, który będzie w pełni certyfikowany do działania jako taksówka powietrzna.

 

SD-05 może pochwalić się nie tylko futurystycznym wyglądem, ale także ośmioma śmigłami zdolnymi do rozpędzania go do prędkości ponad 100 km/h. Przy masie startowej ponad 500 kg i czasie lotu ponad 30 minut, ten dwumiejscowy samolot może być używany jako powietrzna taksówka.

 

Wygląda na to, że japoński producent jest na dobrej drodze. Na początku tego roku firma ogłosiła, że korporacja ​​Suzuki pomoże jej w opracowaniu przyszłej technologii latających samochodów. Kolejnym kamieniem milowym w ostatnim czasie jest osiągnięcie porozumienia z Japońskim Biurem Lotnictwa Cywilnego (JCAB) Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT) w sprawie podstawowej certyfikacji.

 

Jak wiemy ścieżka certyfikacji dla eVTOL jest długa i trudna. SkyDrive wystąpiła o to w zeszłym roku. Celem jest upewnienie się, że SD-05 jest bezpieczny w obsłudze. Następnym krokiem jest rozpoczęcie produkcji latającego samochodu demonstracyjnego. Uzyskanie certyfikatu zajmie kilka lat, ale SkyDrive wierzy, że zacznie świadczyć usługi taksówek powietrznych już w 2025 roku. 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika Q

Normalne samochody poruszają

Normalne samochody poruszają się po drogach i nieraz się zdarza , że jeden na drugi wpadnie choć każdy teoretycznie ma wyznaczony pas ruchu . Jak oni wyobrażają sobie sprawę bezpieczeństwa w ruchu powietrznym , gdzie wystarczy podmuch wiatru i jeden walnie w drugiego albo w budynek ? Nie mowiąc już o tym ilość energii konieczna do lotu jest wielokrotnie większa niż ta do poruszania się drogą gdzie w przypadku braku paliwa / prądu - zwykły samochód się poprostu zatrzyma a ten latający ? - wadnie do jeziora albo komuś na podwórko runie ... To jest ślepy zaułek i oni o tym dobrze wiedzą od samego początku.

Portret użytkownika orka

Od początku nagłośnienia

Od początku nagłośnienia (lata '50 zeszłego wieku) o pojazdach ufo amerykanie robią wszystko by ich wynalazki tajnych pojazdów były brane za ufo. To znakomita przykrywka do utajnienia własnych programów. Wyśmiewanie ludzi twierdzących, że widzieli ufo ma właśnie pokazać, że program nowej broni jest dobrze chroniony a ludzi opowiadających o ufo traktuje się jak chorych z urojenia.

Podziemne bazy wojskowe, miasta pod ziemią dla bogatych koczowników i ich rodzin, prywatne wyspy z urządzonymi pod ich powierzchnią pałacami... Czego chcieć więcej, mrowisko na powierzchni to tylko 10% reszta ukryta pod powierzchnią a ludzie spoza "mrowiska" martwią się klimatem, brakiem wody, coraz groźniejszymi zjawiskami atmosferycznymi, wojnami, pandemiami, drożyzną i nakładanym zamordyzmem.

Technologia i wynalazki też są ograniczone, ogranicza je ludzki mózg, ludzkość zbliża się do urwiska i gdy czoło lemingów zobaczy przepaść będzie już za późno bo owczy pęd zepchnie ludzkość na samo dno.

Portret użytkownika spokoluz

Jak długo trzeba to ładować

Jak długo trzeba to ładować aby polatać 30 min ? Osiągi nie są powalające. Japońce powinni podpier..ić patent Tesli na ładowanie poprzez silnik z usmani to bedzie mógł latać tylko z przerwami na niezbędny serwis techniczny.

słowian dobrej woli jest więcej -słowiański wiec , słowiański zew , słowiański duch , słowiańska krew !

Portret użytkownika Marta Blekota

Czytałam literaturę pana

Czytałam literaturę pana pająka i wydaje mi się że poniosła go wyobraźnia, bliżej mu do fantastyki niż do rzeczywistości. A grabiennikow i latadełko komedia jak byk. To są bardzo stare teorie spiskowe które okazały się fejkami chyba.

Portret użytkownika emel

moon fake wrote:  grawitacja

moon fake wrote:
 grawitacja to doziemny jednokierunkowy stały prąd elektrostatyczny
Kłamstwo. Grawitacja to nie jest "(...) prąd elektrostatyczny".

Piszesz farmazony. Nie ma czegoś takiego, jak prąd elektrostatyczny. Elektrostatyka, jak sama nazwa wskazuje zajmuje się badaniem ładunków elektrycznych w stanie spoczynku. Prąd (elektryczny) to ruch ładunków elektrycznych w przewodniku. Czym zatem miałbybyć prąd elektrostatyczny?

 

Strony

Skomentuj