Oto osiem owoców, które mają najniższą zawartość cukru

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Wszystkie owoce zawierają cukier, jednak jego ilość może się w nich znacznie różnić. Ludzie, którzy chcą ograniczyć spożycie cukru, często rezygnują z napojów gazowanych, czekolady, cukierków oraz innych słodyczy, jednak nie biorą pod uwagę owoców. Oczywiście jest to zdrowy i ważny składnik diety, jednak warto wiedzieć, że zawartość cukru w obrębie znanych nam owoców może być bardzo różna.

1. Truskawki

To wyjątkowe owoce, które zawierają bardzo dużo cennego błonnika i jednocześnie bardzo mało cukru. Truskawki są także doskonałym źródłem witaminy C.

2. Brzoskwinie

Mimo słodkiego, aromatycznego smaku, średniej wielkości brzoskwinia zawiera jedynie 13 g cukru. To idealna alternatywa dla słodkiego podwieczorku.



3.Jeżyny

Podobnie jak truskawki, jeżyny zawierają między 4 a 5 g cukru, 5,3 g błonnika oraz 1,39 g białka na 100 g owoców. Jeżyny to także doskonałe źródło przeciwutleniaczy, które walczą z naszymi stanami zapalnymi. Ciekawostka: jagody zawierają około 2 razy więcej cukru od jeżyn i truskawek.

4. Cytryna i limonka

Niewiele osób jest w stanie zjeść cytrynę lub limonkę, jednak warto wiedzieć, że zawierają one poniżej 2 g cukru w całym owocu. Mają za to wysoką zawartość witaminy C i mogą być doskonałym dodatkiem do napojów oraz wielu potraw. 

5. Melon miodowy

Kawałek aromatycznego owocu o przyjemnej konsystencji zawiera około 11 g cukru. Melon miodowy to także źródło potasu, witaminy C oraz żelaza.

6. Pomarańcze

Średniej wielkości pomarańcza ma około 14 g cukru. Ten kojarzący się ze świętami owoc jest również doskonałym źródłem błonnika oraz witaminy C.

7. Grejpfrut

Połowa średniej wielkości grejpfruta zawiera około 11 g cukru. Ten owoc jest popularnym składnikiem śniadania dla osób, które dbają o linię. 



8. Awokado

Ten owoc prawie nie posiada cukru, dlatego też wiele osób klasyfikuje go jako warzywo. Awokado to przede wszystkim źródło zdrowych kwasów tłuszczowych oraz błonnika.

Większość ludzi nie powinna eliminować owoców ze swojej diety, nawet jeśli chce ograniczyć spożycie cukru. Wskazane jest spożycie co najmniej 2,5 szklanki owoców i warzyw dziennie. Odradza się za to picie soków owocowych, nawet jeśli są w 100 % naturalne. Osoby chore na cukrzycę powinny skonsultować swoją dietę z lekarzem.

 

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro



Komentarze

Portret użytkownika Dr Piotr

Cukier cukrowi nie równy, bo

Cukier cukrowi nie równy, bo są różnie metabolizowane. Owoce zawierają cukier prosty - fruktozę, która jest ciężka dla organizmu, bo jest metabolizowana przez wątrobę tak samo jak alkohol, bez udziału trzustki i insuliny, dodatkowo glikogen produkowany z fruktozy jest praktycznie w całości magazynowany jako zapasowe źródło energii w wątrobie, a o na to nie wór bez dna. Więc owocami to tak z umiarem i nie muszą być jedzone codziennie, lepsza opcja to warzywa.

Portret użytkownika Odważniak

Mam wysypkę po większości

Mam wysypkę po większości owoców ze sklepu, albo bolą mnie stawy, jak zjem za dużo owoców nawet z targu. Czy pestycydy dają wrażenie metalicznego bólu w stawach, ogólną słabość i wrażenie, że ciało waży 200kg? Czasem tak mam, jak zjem owoce, na drugi dzień przechodzi, po zastosowaniu jodyny (5kropel w wodzie), sody, wody utlenionej, węgla, soli, skorupek jaj i żelatyny. Każde z osobna w poł szklanki wody i wracam do normalności po amputacji połowy mózgu i jakimś otępieniu, gdzie nie potrafię zdania sklecić. Aluminium?

Strasznie zatrute wszystko. Moimi ulubionymi owocami są cebula, kapusta kiszona i ziemniaki zatopione w maśle.

Kiedyś, po zjedzeniu połowy melona z promocji, gardło zaczęło mi płonąć, dobrze, że nie puchło... za owoce ze sklepu podziękuję. Ostatnio po awokado z biedry wysypka dwa dni.. czym oni to podlewają? Pokus tyle wszędzie, a ja tylko kartofle mogę jeszcze...

Portret użytkownika Medium

Spróbuj kupować polskie

Spróbuj kupować polskie jabłaka na straganach czy w warzywniakach plus cytryny. I zjadaj np. 2 jabłka dziennie i minimum pół cytryny ze skórką (wyszorowaną i wyparzoną). Powinno podziałać odtruwająco. Ach, ponoć dobry jest też sok z buraków, ale tego sama nie stosowałam w przeciwieństwie do jabłek i cytryn.

Portret użytkownika Posejdon36

kurde czy do końca życia

kurde czy do końca życia będziecie nam pisać o owocach i warzywach ? przecież my o tym wiemy nie jesteśmy idiotami. Nie macie o czym pisać ? napiszcie o kupie jakie są w niej składniki w tedy ludzie się przestraszą i zaczną żreć te owoce.

Portret użytkownika korela

Wkuraza mnie, ze co jakis

Wkuraza mnie, ze co jakis czas pojawiaja sie spzreczne ze soba zalecenia typu: "badania dowodza, ze picie kawy szkodzi", a potem "picie kawy nie jest szkodliwe dla organizmu", "soki z owocow sa zdrowe", "odradza sie picia sokow z owocow", itp, itd. Co chwila czytam w mediach takie sprzeczne ze soba "objawienia", co powoduje, ze nie maja one zadnej wiarygodnosci.

Portret użytkownika pawel

Jeśli nie pijesz domestosa to

Jeśli nie pijesz domestosa to nic z tego co spozywasz na co dzien nie powinno ci zaszkodzić. Tylko jak zawsze wszystko z umiarem. Soki nie, koktajle z całych owoców już tak. Takie rzeczy powinno się jadać w całości. Tak jak zboże. Mąki odsiane z otrąb na dłuższą metę mogą zaszkodzić jelitom, tak samo jak wpieprzając same otręby bez bielma. Ale jak jesz jak ci mamcia natura to podała - pełnoziarniste (tudzież owoce ze skórką) to wszystkie składniki są w miare zbilansowane.

A kawa jest super i nawet jeśli naukofcy "udowodnią", że powoduje raka czy przenosi gen homoseksualizmu (oralnie, bo nie robię sobie kawowych lewatyw:)) to i tak z niej nie zrezygnuję, ot co!

Skomentuj