Ostatni samochód benzynowy będzie sprzedany w Norwegii w kwietniu 2022 r.

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Norweskie władze zakazały sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi w kraju od 2025 roku, ale ludność, jak pokazują statystyki sprzedaży, porzuci „brudne” samochody znacznie wcześniej, tj. w ciągu najbliższych 7-8 miesięcy. Popyt na samochody benzynowe w Norwegii spada od czterech lat. Obecnie 14 z 15 najpopularniejszych aut sprzedaje się z silnikami elektrycznymi. Jeśli trend się nie zmieni, ostatni samochód benzynowy zostanie sprzedany w Norwegii w kwietniu 2022 roku.

 

Na podstawie miesięcznych danych Rady Informacji o Ruchu Drogowym (OFV) od 2017 r. do września 2021 r. analitycy z Norweskiej Federacji Samochodowej (NAF) doszli do wniosku, że oczekiwania władz nie pokrywały się z rzeczywistą sprzedażą. Populacja przestawia się na pojazdy elektryczne znacznie szybciej niż wszelkie prognozy.

 

Jeśli w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2017 roku samochody benzynowe i wysokoprężne stanowiły około 25% sprzedaży, to w analogicznym okresie tego roku ich udział w sprzedanych nowych samochodach spadł poniżej 10%. Jednocześnie siła nabywcza Norwegów praktycznie się nie zmieniła, a nawet nieznacznie wzrosła. Cztery lata temu w tym okresie sprzedano 102,8 tys. nowych aut, w tym 110,8 tys.

 

Należy zauważyć, że analiza agencji obejmuje nie tylko modele całkowicie elektryczne, ale także hybrydy. Jednak przewaga nadal dotyczy samochodów elektrycznych. Na liście 15 najpopularniejszych samochodów w Norwegii jest tylko jedna hybryda, a konkretnie zmodyfikowana wersja Toyoty RAV4 Prime. Jednocześnie popyt na japoński model stopniowo spada ze względu na konkurencję ze strony nowych pojazdów elektrycznych Volkswagena i Mercedesa.

 

„Jeśli linia trendu w sprzedaży samochodów w ciągu ostatnich pięciu lat nie zostanie przełamana, ostatni nowy samochód benzynowy lub wysokoprężny w Norwegii zostanie sprzedany za siedem miesięcy, tj. w kwietniu 2022 roku. Widzimy początek końca pojazdów na paliwa kopalne ”- powiedział NAF.

 

Jednocześnie analitycy przyznają, że najnowsze pojazdy ciężarowe mogą nieco dłużej utrzymać się na rynku norweskim. Raport uwzględnia cały transport na terenie kraju, co oznacza, że elektryfikacja powinna dotyczyć nie tylko samochodów i transportu publicznego, ale także wielkogabarytowych ciągników i sprzętu budowlanego. W tych modelach dekarbonizacja może potrwać dłużej ze względu na ograniczony wybór i wysokie koszty.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika takowygajowy

Norwegowie ( w skrócie Norki)

Norwegowie ( w skrócie Norki) mają ogromne oszczędności z gazu i ropy pozwalajace na całkiem dostatnie życie już od dziś przez najbliższe 100 lat niepracujac.

Oszczędności te przechowywane są przez 

"Najmądrzejszą i najcudowniejszą" demokrację na naszej Planecie, prawdopodobnie w fort knox 

to tam gdzie przechowywany jest pierwszy tampon wszystkich pierwszych dam,  itp.

Enyłej, Chiny ogłosiły właśnie , że kryptowaluta jest nielegalną, więc niedługo wszędzie tak będzie.

Jak będzie po norwesku:

Gówno będziecie mieli i będziecie w h...j szczęśliwi?

To chciałbym im powiedzieć.

Hough!

 

 

 

 

takowygajowy

Portret użytkownika Jam tu, sam tu

Mówienie Norki jest ogólnie

Mówienie Norki jest ogólnie tak fajne jsk mówienie Polaczki w USA. Inni ludzie wychowani w cieniu innej religii - protestantyzmu. Ma swoje wady i zalety.

prowadzi rozsadna polityke inwestycyjna. Nie przewala kasy z ropy ns pierdoly. Po cich tobi desle z innymi panstwami. Kontroluje/posiada 3% akcji na swiecie. W tym i gigsntow jak Apple. Mozliwosc manipulowania taka keota wplywa na rynki i dsje sile polityczna.

ludzie ufaja rzadowi. Slepo!

Inni ludzie inny stan umyslu.

Portret użytkownika Ósmy Pasażer Nostromo

Czyli sumując, w całej Unii

Czyli sumując, w całej Unii chcą wprowadzić samochody elektryczne, które będą zasilane niewydajnymi solarami, wiatrakami o krótkiej żywotności i gazem z NordStream 2. A co z transportem morskim i lotniczym? Bo te wcale nie emitują tlneków azotu, siarki i węgla... ale nie, według Unii to przecież prywatne samochody są śmiertelnym zagrożeniem.

Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że chodzi o środkowisko?

Portret użytkownika Kwazar

"Ostatni samochód benzynowy

"Ostatni samochód benzynowy będzie sprzedany w Norwegii w kwietniu 2022 r"  Potem będzie już tylko gorzej.To nie będzie chciało ani działać jak należy ani zwyczajnie jeździć ! Co najwyżej kawałek.Potem i tak to ścierwo stanie i się zatrzyma,wyczerpane z energii i całkiem zepsute.Ale co najśmieszniejsze, prądu, to temu dziadostwu zawsze wystarczy, żeby kontrolkami zepsutego migać Lol Ludzkość chce jeździć DEBILE lokują w miganiu :) 

Portret użytkownika takowygajowy

Taki np. duży agregat

Taki np. duży agregat budowlany, 12 cylindrów Caterpillara do zasilania np. żurawi budowlanych itp. 

Wyciągamy motor i wkładamy baterie- akumulatory (łan h...j) i napędzamy prądnicę która daje nam? prąd oczywiście...

I z takimi pomysłami chcemy lecieć na Marsa, Jowisza, Saturna. Tylko co IM tam zaoferujemy?

Dżinsy? Piwo?

takowygajowy

Portret użytkownika Hehesz

Gdzie Polacy maja ładować

Gdzie Polacy maja ładować elektryki? Zrzucając sznury z 10pietra na parking? Zero infrastruktury. 2 miejsca do ładowania na miasteczko. I co mam jechać 5km by ładować auto? A wrócić do domu jak? Dieslem? Biggrin ekobzdury dla naiwnych

Strony

Skomentuj