Nowo odkryta asteroida 2017 BX przeleci ekstremalnie blisko Ziemi

Źródło: 123rf.com

Już jutro w okolicy naszej planety przeleci nowo odkryta asteroida, która zyskała oznaczenie 2017 BX. Zbliży się ona do Ziemi na odległość zaledwie 261 tysięcy km, czyli znajdzie się w 0,68 LD (odległość księżycowa)

Moment najbliższego podejścia nastąpi o 04:45 czasu uniwersalnego, 25 stycznia 2017 roku. Szacowana wielkość obiektu to 4 do 14 metrów średnicy. Porusza się z prędkością około 7,4 km/s. Asteroidę 2017 BX klasyfikuje się jako część grupy obiektów klasy Apollo.

Po raz pierwszy obiekt ten został zauważony 20 stycznia 2017 roku. Dokonał tego teleskop Pan-STARRS 1. Z jego orbity wynika, że kolejny raz ta asteroida doleci w nasze okolice 12 stycznia 2070 roku, ale wtedy znajdzie się znacznie dalej niż jutro.

5