Nowo odkryta asteroida 2014 DX110 przeleci blisko naszej planety

Źródło: dreamstime.com

Odkryta zaledwie przed tygodniem asteroida z grupy Apollo, oznaczona jako 2014 DX110, przeleci bardzo blisko naszej planety. Najbliżej Ziemi, kilkudziesięciometrowe ciało niebieskie, znajdzie się 5 marca 2014 roku około 21:07 czasu uniwersalnego.

Szacowana średnica tego obiektu to 30 metrów, a przeleci on w mniejszej odległości niż średni dystans z Ziemi na Księżyc. W perygeum asteroida 2014 DX110 znajdzie się około 290 tysięcy kilometrów od nas (0,9 LD), dlatego taki przelot jest czymś zdecydowanie wyjątkowym. Obiekt porusza się ze średnią prędkością szacowaną na 14,85 km/s.

Źródło: NASA/JPL

Asteroida 2014 DX110 została odkryta dopiero 28 lutego, czyli na tydzień przed największym zbliżeniem. Niestety nie daje to zbyt wiele czasu na misję ratunkową i gdyby to ciało niebieskie było jednak na kursie kolizyjnym z Ziemią spowodowałoby nawet większe szkody niż 19 metrowa asteroida, która ponad rok temu spadła na Uralu w Rosji.

Przelot tego obiektu będzie można śledzić również za pomocą internetowych przekazów wideo z teleskopów naziemnych. Sesja obserwacyjna rozpocznie się 5 marca 2014 roku o godzinie 21:30 czasu polskiego. Do wyboru internautów są transmisje z Virtual Telescope Project oraz SLOOH space camera.

Wiadomość pochodzi z serwisu astronomicznego - tylkoastronomia.pl