Nowo odkryta asteroida 2013 UV3 przeleci dzisiaj blisko Ziemi

Źródło: 123rf.com

Kolejna asteroida przeleci dzisiaj w odległości mniejszej niż księżycowa. To już kolejne tego typu ciało niebieskie, które wypatrzone ledwie kilka dni wcześniej mija naszą planetę w odległości, która w warunkach kosmicznych jest wręcz muśnięciem.

Przed kilkoma dniami informowaliśmy o asteroidzie 2013 UX2, która zbliżyła się na odległość 150 tysięcy kilometrów do Ziemi. Obiekt oznaczony, jako 2013 UV3 przeleci dzisiaj, 29 października w odległości 280 tysięcy kilometrów. Dla przypomnienia średnia odległość Księżyca do Ziemi to 380 tysięcy kilometrów. Oznacza to przelot w odległości 0,7 LD.

Astronomowie twierdza, że obiekt ten ma średnicę do 27 metrów, czyli jest jeszcze większy od asteroidy, która spadła na Czelabińsk. Porusza się ona z prędkością aż 60 tysięcy km/h, a to oznacza, że ewentualna kolizja z Ziemią mogłaby mieć znacznie większe konsekwencje.

To bardzo niepokojące, że asteroidę 2013 UV3 odkryto dopiero 25 października, czyli na cztery dni przed perygeum. Zatrzęsienie obiektów tego typu pojawiających się nagle w okolicy Ziemi to już poważny problem, o którym zaczynają już mówić astronauci, naukowcy a nawet politycy.

Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że jesteśmy praktycznie bezbronni w obliczu takich niespodziewanych wizyt z kosmosu. Nie można niestety wykluczać, że zaskoczy nas kolejna taka asteroida i zobaczymy ją za późno. Na razie jednak dopisuje nam szczęście.

Nie ma jeszcze ocen