Kategorie:
Wizualizacja matematycznie poprawnego modelu czarnej dziury zajęła specjaliście ze studia Gearbox aż sześć miesięcy. Niezwykły projekt przedstawił dyrektor techniczny studia Gearbox Ryan James Smith. Skorzystał z pomocy ekspertów z popularnonaukowego kanału YouTube ScienceClic i na podstawie dostarczonych przez nich informacji stworzył oszałamiającą wizualizację czarnej dziury.
Intensywność poświaty, prędkość strumienia, jego gęstość, a także kolory w odległości do horyzontu zdarzeń – wszystko to wizualizowano za pomocą narzędzia Niagara VFX System z pakietu przełomowego silnika graficznegp Unreal Engine 5.
Unreal Engine 5 to silnik i narzędzie do tworzenia gier, które firma Epic Games ogłosiła po raz pierwszy 13 maja 2020 r. Silnik upraszcza proces tworzenia gry. Przykładowo technologia Lumen w Unreal Engine 5 pozwala na automatyczne dostosowywanie źródeł światła w grach - światło może odbijać się nieskończoną ilość razy od dowolnej powierzchni, tak jak w prawdziwym życiu. Udało się to osiągnąć dzięki ray tracingowi. W przeszłości programiści ręcznie poprawiali każde światło i odbicie, aby wyglądało wiarygodnie.
Nowy silnik zmienia również sposób, w jaki deweloperzy pracują z modelami w grach, co eliminuje większość rutynowej pracy. Będą mogli wczytać gotowy model 3D z najwyższą szczegółowością, a sam silnik dostosuje go do gry tak, aby obiekt wyglądał tak szczegółowo, jak potrzebuje w danej chwili.
Unreal Engine 5 działa na PS4, Xbox One, Nintendo Switch, Mac, PC, a nawet iOS lub Android, ale tylko nowe konsole PS5 i Xbox Series X/S odblokują pełny potencjał gier nowej generacji.
Ocena:
Opublikował:
admin
Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze @lecterro |
Komentarze
PS 23,4
Skomentuj