Niemcy i Francja rzutem na taśmę przepychają Nord Stream2, ACTA2 i utrudnienia dla polskich firm transportowych

Kategorie: 

Źródło: Komisja Europejska materiały prasowe

Wraz z końcem kadencji obecnych władz Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego można zaobserwować swoistą biegunkę legislacyjną, która objawia się nagłym przepychaniu kontrowersyjnych aktów prawnych. Wszystko odbywa się dzięki nieformalnej umowie między Niemcami a Francją. Nie patrząc na opinie innych krajów członkowskich Unii Europejskiej hegemonii unijni robią co chcą jawnie łamiąc procedury głosowania w Parlamencie Europejskim, byle osioągnąć zamierzony cel.

 

Od momentu gdy przegłosowane zostało kontrowersyjne prawo autorskie zwane potocznie ACTA2, które może posłużyć do cenzury informacji w internecie, mówi się o tym, że dyrektywę tą przepchnięto dzięki jakiejś umowie między Niemcami i Francją. Francuzi zobowiązali się wyrazić zgodę na drugą nitkę gazociągu Nord Stream z Rosji, a Niemcy poparli cenzurę w internecie, której domagała się Francja.

Okazuje się że ten obrzydliwy deal to nie wszystko. Wczoraj w Parlamencie Europejskim przeforsowano tzw. pakiet mobilności. Są to przepisy, których jedynym celem jest utrudnienie działania polskim firmom transportowym, ponieważ zdobyły dużą część rynku przewozów na zachodzie Europy. Formalnie Polska funkcjonuje na tak zwanym wspólnym rynku UE, ale okazuje się, że są równi i równiejsi. Ta rzekoma zdobycz stanowiąca fundament Unii Europejskiej została po prostu podważona i to w skandalicznych okolicznościach.

 

Do dokumentu zgłoszono ponad 1000 poprawek. Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Antonio Tajani, doprowadził do przyjęcia tego prawa manipulując głosowaniami. Zgrupował je po kilkadziesiąt, aby przyspieszyć ich procedowanie, ale nie zrobił tego według klucza merytorycznego, tylko według autora, co jest jawnym złamaniem regulaminu Parlamentu Europejskiego. Potem w kilka minut "przegłosowano" te poprawki i ostateczny dokument. Mimo to silniejszy ma zawsze rację więc i tym razem przepchnięto co trzeba, zapewne obawiając się, że w nowym PE może nie być skory do podejmowania takich regulacji.

Przegłosowany wczoraj pakiet mobilności przewiduje obowiązek stosowania płacy minimalnej dla danego kraju podczas transportu. Czyli za dni spędzone w Niemczech kierowca ma otrzymywac stawkę niemiecką, a za dni we Francji czy Hiszpanii, lokalne stawki minimalne tych krajów. Oprócz tego wprowadzono restrykcyjne zasady dotyczące odpoczynku w hotelach, a nie w kabinie, co było do tej pory powszechnie praktykowane.

Celem jest oczywiście podniesienie kosztów działalności dla polskich firm, co miałoby spowodować, że miejscowe firmy transportowe odzyskają część rynku od sprawnych polskich przedsiębiorstw. Jest to już jawna polityka protekcjonistyczna, będąca ewidentnym zaprzeczeniem zasady wspólnego rynku. To nic innego jak próba wpłynięcia na konkurencyjność firm poprzez prześladowanie polskich przedsiębiorców pod pozorem troski o ich pracowników.

 

Może zatem pójdźmy za ciosem i zaproponujmy teraz prawo, które zobowiąże zachodnie sieci handlowe do wynagradzania pracowników Lidla, Aldi, Carrefour i innych supermarketów, według stawek obowiązujących w kraju pochodzenia tego koncernu. Zlikwiduje to ewidentne nierówności gdy w granicznym mieście Zgorzelec po polskiej stronie kasjerka Lidl zarabia 4 razy mniej niż kasjerka w Goerlitz, a dzieli je tylko Nysa Łużycka. Skoro dobro pracownikó jest najważniejsze, dlaczego nie przegłosować prawa zrównującego wypłaty takich pracowników tych samych sieci handlowych?

Oczywiście nie ma na to co liczyć, bo zostaliśmy skolonizowani i możemy tylko grzecznie słuchać i wykonyważ polecenia. Nasze członkowstwo w UE można podsumować bardzo negatywnie i wszystko wskazuje, że teraz, bez Wielkiej Brytanii stanowiącej zaporę do pewnych działań, będzie tylko coraz gorzej. Przez niskie wynagrodzenia, po wejściu do UE utraciliśmy kilka milionów obywateli, którzy zostali zastąpieni przez miliony Ukraińców, których napływ na dodatek powoduje następne zatrzymanie wzrostu wynagrodzeń w Polsce. Jest to samonapędzający się mechanizm destrukcji polskiej tkanki narodowej. 

 

Ostatnie działania Berlina i Paryż wskazują na to, że Brexit, który wydaje się dramatem Brytyjczyków, szybko może się okazać ich wybawieniem od zakusów duetu niemiecko-francuskiego, który usilnie pracuje na to, aby pokazać, że dla krajów członkowskich większym dramatem od wyjścia z UE może się okazać pozostanie w niej za wszelką cenę.

 

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika euklides

Po pierwsze chore jest to, że

Po pierwsze chore jest to, że przewożenie paliwa to w dzisiejszym świecie jakieś przestępstwo. Takich czasów nigdy wsześniej nie było. Wszystko jest na opak. Kupiec zawszez mógł przewieźć tyle owsa, przypraw czy paliwa ile chciał. To powinno być normalne! Mafia paliwowa nie może się jednak pogodzić z tym, że przez ktoś kupi paliwo taniej od kogoś innego, więc tworzy skorumpowane prawo, które generuje patologię i wypacza cały system prawny i moralny społeczeństwa. Powinieneś się wstydzić, że to popierasz.

Po drugie, firm transportowych są w Polsce conajmniej tysiące, a wielu kierowców to wolni strzelcy, którzy prowadzą jednoosobową działalność, więc karanie całej grupy społecznej przez jednego przedstawiciela świadczy o jeszcze głębszym wypaczeniu etyki i braku zdrowego postrzegania świata.

 

Portret użytkownika Milosnik Putina

W czerwcu 2015 Francja i

W czerwcu 2015 Francja i Wielka Brytania podpisaly wieloletnia umowe z rosyjskim "Roskosmosem" o umieszczeniu na orbicie okoloziemskiej za pomoca rosyjskich rakiet "Sojuz" 672 satelitow tych panstw. Na same tylko dwa lata 2017-2019 przypada 21 startow a po roku 2020 umowa przewiduje jeszcze 5.
Przynajmniej 15 startow rakiet "Sojuz" odbedzie sie z terytorium Rosji a pozostale z terenu Gujany Francuskiej.

 

Portret użytkownika Lommo

Można tylko jeszcze raz

Można tylko jeszcze raz napisać że współczesna Unia Europejska jest wierną kopią pruskiego folwarku. W zasadzie jest to jeden organizm gospodarczy. Ale sami zatrudnieni w organizacji dzielili się na 3-rzy kategorie , w przypadku folwarków różniece w sytuacji ekonmicznej poszczególnych kategori zatrudnionych były bardzo duże, najwyżej stali deputanci na stałej umowie, pensji  i z przydziałami deputatowymi , potem dniówkowcy , no in samym dnie czeladż do najbardziej dorywczych robót któa jadła w zasadzie resztki i spała w stodole na sianie. To by było na tyle jak ktoś żyje mrzonkami o wspólnej Europie i wspólnych prawach.

Portret użytkownika Milosnik Putina

 

 

Nord Stream 2 jest megaprojektem laczacym niemiecki Greifswald z rosyjskim Lubminem. Dwie paralelnie obok siebie biegnace dnem morza baltyckiego rury o dlogosci 1230 km kazda polacza za pomoca Nord Stream 1 najwieksze zloza gazu ziemnego na swiecie ( 47 Bilionow m3 ) z krajami UE. Rocznie bedzie tym gazociagiem przeplywac 55 mrd. m3 gazu do Niemiec.
Koszty w wysokosci 10 mrd. Euro sfinansowalo konsorcjum rosyjsko-niemiecko-austriacko-holendersko-francusko-angielskie czyli Gazprom (RUS), Wintershall i Uniper (D), OMV (A), Royal Dutch Shell (NL i GB) oraz Engie (F).
A dlaczego Polacy jako jedyni w Europie zbojkotowali ten piekny europejski projekt ? Pewnie dlatego, ze ci Polacy to megacwani i megawyszczekani zawsze sa. Teraz i zawsze.

Portret użytkownika inzynier magister

"Może zatem pójdźmy za ciosem

"Może zatem pójdźmy za ciosem i zaproponujmy teraz prawo, które zobowiąże zachodnie sieci handlowe do wynagradzania pracowników Lidla, Aldi, Carrefour i innych supermarketów, według stawek obowiązujących w kraju pochodzenia tego koncernu." najpierw trzeba opodatkować te molochy które miesięcznie wyprowadzająz polski miliardy euro a do tego nie płacą podatkówe od 20 lat ! jesli podliczyć 20 lat nie płacenia podatków przez supermarkiety to dziura vatowska jest nic nie znaczącą drobinką !!!! kiedy ś słuchałem audycji na żywo w radio Maryja i jeden z posłów mówił że PiSowcy grzebali koło ustawy o opadkowaniu supermarkietów ale dostali silne ostrzeżenie z zagranicy że to siędla Polski zle skończy jak dalej będą grzebać w prawie o opodatkowaniu supermarkietów, że mogą zle skończyć, i to bardzo szybko ! od 20 lat Polska jest drenowana na biliony i biliardy euro przez molochy supermarkietów a oni się chwlą jakimiś milionami z vatu !!!! Musi w UE wybuchnać jakaś wojna ! wojna w UE i jej rozpad to nasza szansa, bo do władzy chyba przez kolejne dziesięciolecia nie dojdzie koalicja Mikke-Braun bo nigdzie ich nie pokazują! W żadnej telewizji publicznej o nich nie słychać ! Dlatego tak ważne jest by się modlić na różańcu i do Jezusa koronką do Jego miłosierdzia !

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Strony

Skomentuj