Najnowsze badania wskazują, że silniki Diesla emitują mniej dwutlenku węgla do atmosfery niż silniki benzynowe

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Nowoczesne samochody wyposażone w silniki wysokoprężne emitują mniej spalin od samochodów, które zasila benzyna – twierdzi badanie opublikowane w raporcie Scientific Reports, którego podstawy zostały częściowo określone przez amerykańskiego chemika pracującego obecnie w Uniwersytecie Montrealskim.

„Ponieważ olej napędowy jest obecnie dużo czystszy, organy ochrony środowiska powinny coraz bardziej skupiać się na zanieczyszczeniach produkowanych przez samochody napędzane benzyną” – twierdzi naukowiec z Uniwersytetu Montrealskiego, Patrick Hayes – „Olej napędowy ma złą reputację, ponieważ produkuje widoczne spaliny, jednak te pochodzące z benzyny są jeszcze gorsze”.



W ostatnich latach układy wydechowe silników wysokoprężnych wyposażono w filtry cząstek stałych, które znacząco redukują emisję zanieczyszczeń poprzez oczyszczanie gazów spalinowych z cząstek sadzy i popiołu. Nowoczesne samochody z silnikiem Diesla przyjęły nowe standardy i są teraz bardziej ekologiczne, dlatego teraz to silniki benzynowe wymagają uwagi.

 

Wyniki te kwestionują istniejącą opinię, że samochody z silnikiem wysokoprężnym są powiązane ze znacznie wyższą emisją szkodliwych cząsteczek do atmosfery. Co nie zmienia faktu, że starsze samochody wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym są nadal źródłem zanieczyszczeń.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: Scarlet
Portret użytkownika Scarlet

Komentarze

Portret użytkownika nikt-xxx

Wolę benzynę. ALE: (1) Mam

Wolę benzynę. ALE: (1) Mam możliwie najmniejszy samochód. (2) Jadę, gdy konieczne (nigdy mniej niż 2-3 km - do tego mam nogi i rower). Na 1-ych ok. 2 km mam zużycie > 7 L, a po 20 km jest już ... 4 L. Średnio 4.5 L (1.2 TSI Blue Motion 90 KM). (3) Eko-jeżdżę. Prawie nie używam hamulców. (4) Jadąc, odpoczywam.

Skomentuj