Hyundai wysyła do Szwajcarii pierwszą partię ciężarówek wodorowych

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Na drogach Szwajcarii pojawią się pierwsze na świecie ciężarówki z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Partia 10 samochodów Hyundai Xcient z ogniwami paliwowymi jest już załadowana na statek w Korei Południowej i wkrótce dotrze do portu w Bazylei. Jest to pierwsza partia 1600 ciężarówek wodorowych zamówiona dla europejskiego koncernu H2 Energy. Jest tylko jeden problem - w Szwajcarii w ogóle nie ma stacji z wodorem.

 

Ciężarówki Hyundai Xcient są wyposażone w wodorowy układ paliwowy o mocy 190 kW. W ciężarówkach zainstalowane są zbiorniki z 32 kg wodoru, które zapewniają zasięg około 400 km. Jednocześnie, według New Atlas, tankowanie jednej ciężarówki zajmuje nie więcej niż 20 minut.

 

Ciężarówki zostały zamówione przez spółkę energetyczną H2 Energy i operatorów stacji paliw. Przedstawiciele H2 Energy uważają, że Hyundai Xcient szybko się zwróci i odegra dużą rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla. Samochody zostaną uruchomione natychmiast po przyjeździe. Producent wyśle kolejne 40 ciężarówek do końca tego roku.

 

„Ogniwa paliwowe Xcient to nasza rzeczywistość, a nie tylko szkic na przyszłość. Wraz z wprowadzeniem na rynek tej innowacyjnej ciężarówki, Hyundai stawia nowy kamień milowy w historii pojazdów użytkowych i rozwoju społeczeństwa napędzanego wodorem - powiedział Ying Chol Lee, wiceprezes wykonawczy Hyundai Motor.

 

Problem polega na tym, że w Szwajcarii praktycznie nie ma stacji do tankowania nowych ciężarówek. H2 Mobility Association spodziewa się zainstalować sześć stacji doładowawczych w różnych częściach kraju do końca 2020 roku, a na razie rząd ponownie wyposaży kilka magazynów do produkcji wodoru w różnych częściach kraju. Biorąc pod uwagę małe terytorium Szwajcarii, ciężarówki będą mogły dostarczać towary w dowolne miejsce w kraju i wracać do ładowarki.

 

Pierwsza partia jest tylko częścią dużej umowy między Hyundai i H2 Energy. W 2018 roku firmy zgodziły się na dostawę 1000 ciężarówek wodorowych, teraz liczba ta wzrosła do 1600 pojazdów, a czas dostawy w Europie do 2025 r.

 

Jeśli chodzi o samochody, wodór Hyundai Nexo nie cieszy się dużym zainteresowaniem dwa lata od oficjalnego powstania. Krytycy twierdzą, że rynek wodoru wpadł w logiczną ślepą uliczkę. Brak stacji wodorowych zabija popyt potencjalnych nabywców, a producenci samochodów nie są gotowi rozwijać infrastruktury na całym świecie przy braku wystarczającego popytu. Tylko państwo zainteresowane dotacjami na ekologiczny transport może zapewnić rozwiązanie, a Szwajcaria jest rzadkim wyjątkiem, a nie regułą.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt

loading...


Komentarze

Portret użytkownika lisek

Polska jest jednym z

Polska jest jednym z większych producentów wodoru... Stacji oczywiście w Polsce niema jest w Berlinie...

Ale z wodorem jest jeden problem!  Po spaleniu powstaje woda tylko że ta woda jest "ciężka" ...ma dużo deuteru a co robi deuter w naszych organizmach... rozwala komurki.. działa jak promieniowanie radioaktywne dlatego woda bez deuteru jest taka droga...  

Portret użytkownika 3plabc

Wodór zarówno w energetyce,

Wodór zarówno w energetyce, jak w transporcie to paliwo przyszłości! Problemem są wszelkiej maści korporacje bazujące na paliwach kopalnych, które usilnie powstrzymują wprowadzanie technologii wodorowych. Lobby "atomowe" również powstrzymuje rozwój choćby energetyki wodorowej, gdyż wolą zarabiać na nowych reaktorach atomowych.

Portret użytkownika euklides

To, że mafie opanowały rynek

To, że mafie opanowały rynek ropy nie znaczy, że auta spalinowe są złe. Póki co są to najbardziej uzasadnione ekonomicznie pojazdy. Ropa bez tych wszystkich karteli i mafii powinna kosztować grosze (jak wiemy po wybuchu urojonej pandemi ceny były nawet przez moment ujemne). W całej tej nagonce na auta spalinowe nie chodzi o to, że ktoś nie toleruje CO2. My jako ludzie powinniśmy zaś wyemitować jak najwięcej CO2 i zabić robactwo.

Portret użytkownika Jasiek

"Partia 10 samochodów Hyundai

"Partia 10 samochodów Hyundai Xcient z ogniwami paliwowymi jest już załadowana na statek w Korei Południowej i wkrótce dotrze do portu w Bazylei."

A w Bazylei jest jakiś port? A może to statek powietrzny, a port jest lotniczy? ;-DDD

Mega pozdro dla Szanownej Ekipy ZnZ Smile

 

Portret użytkownika baca

brak stacji? z pomocą głupich

brak stacji? z pomocą głupich ogniw elektrycznych zasilanych swiatłem dziennym można we własnym garażu dokonać elektrolizy wody i uzyskać z niej tyle wodoru aby swoj samochód zatankować...

"problem" jest tylko taki że paliwowa mafia windsorów, rockefelerow i reszty tasiemców ma z tego wielkie gówno a nie dochody...

auta na wodór już są od dawna gotowe, tylko nie produkuje się ich aby mafia się mogła kasą z benzyny lub prądu elektrycznego pożywić

i te ciężarówki zapewne mafia nabyła aby rozebrać na czynniki pierwsze, zrobić podróbkę, opatentować a potem jak zwykle schować plany głęboko... 

naiwni Koreańczycy... zamiast sprzedawać te auta razem z ogniwami i resztą zestawu do samodzielnego ładowania na wolnym rynku idzie na chore układy z gniazdem masonerii - Szwajcarią...

 

Portret użytkownika hikimori

Ta mafia ma na orbicie system

Ta mafia ma na orbicie system służący do podpalania obiektów na ziemi. Jak Koreańczyk zacznie sprzedawać na wolnym rynku to bandyci go podpalą. No wiesz, walka z konkurencją, takie są skutki handlowej cywilizacji. Przekonał się o tym nie jeden podpalony chińczyk, amerykainin i australijczyk, obecnie podpalili tak dużą część Syberii, że nie da się tego ugasić musi się samo wypalić.

Strony

Skomentuj