Grzywna dla producenta popularnego środka przeciwbólowego za wprowadzenie klientów w błąd

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Brytyjski producent Nurofenu dostał zwiększoną grzywnę, w wysokości 6 milionów funtów, za wprowadzenie w błąd klientów w Australii. Australijski sąd federalny orzekł w zeszłym roku, że produkty sprzedawane na różne, specyficzne bóle, były w zasadzie identyczne.

 

W piątek sąd zgodził się, by zwiększyć karę. „Celem jakiejkolwiek kary w tym przypadku musi być zapewnienie, że producent Nurofenu oraz inni potencjalni przestępcy pomyślą dwa razy zanim będą chcieli wprowadzać w błąd opinię publiczną” – orzekł sędzia.

 

Gigant farmaceutyczny zostanie także obciążony kosztami prawnymi. Firma znacznie skorzystała na sprzedaży produktów na ból pleców, ból migrenowy oraz napięciowy ból głowy, mimo że ich skład niczym się nie różnił. Kara wymierzona producentowi jest najwyższą przyznaną zgodnie z australijskim prawem konsumenckim.

 

Przedstawiciel Nurofenu uznał decyzję sądu, choć nie krył rozczarowania zwiększeniem grzywny. Firma taktycznie stwierdziła, że: „Nurofen nie zamierzał wprowadzać konsumentów w błąd, jednak zdaje sobie sprawę, że jego rozwiązania mogły być mylące”.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: Scarlet
Portret użytkownika Scarlet


Komentarze

W DYSKUSJI WYRAŻAM WŁASNE POGLĄDY KTÓRE NIE MAJĄ NA CELU NIKOGO OBRAZIĆ ,TYM NIEMNIEJ OBRAŻALSKIM WSTĘP DO DYSKUSJI SUROWO ZABRONIONY !!!

Portret użytkownika vagabondo

ale kto dostal te pieniadze

ale kto dostal te pieniadze?obywatele?NIE!!!!wiec informacje typu odszkodowania koncernow to motanie spoleczenstwu w glowach ze niby jakis koncrern zostal ukarany!!!!z tym ze ich produkt nadal wspaniale sie sprzedaje jak nie lepiej i jest dostepny,zamiast zostac wycofanym z obiegu!!koszty takich kar sa wkalkulowane w wieloletnia sprzedaz produktu!!!!i takie kary nic nie zmieniaja w naszym szarym zyciu oprocz tego ze sobie pogadamy na ten temat!!!!

Skomentuj