Eksperci ostrzegają: Francję czeka wysyp katastrof mostów

Kategorie: 

Źródło: Didier Descouens

Tragedia w Genui doprowadziła do szerokich dyskusji na temat bezpieczeństwa na terenie całej Europy, z nadzieją, by zapobiec podobnym wypadkom w przyszłości. Badania przeprowadzone przez Ministerstwo Transportu sugerują, że francuskie mosty na terenie całego kraju są w strasznym stanie. Ponad 800 z nich jest w stanie ryzyka zawalenia w ciągu kilku lat.

Raport na temat mostów został przygotowany przez 2 niezależnych przedsiębiorców na zlecenie Ministerstwa Transportu. 840 mostów na terenie Francji ma znamiona uszkodzeń, które mogą stać się niebezpieczne, jeśli nie zostaną naprawione. Co więcej, przeciętny francuski most bywa jedynie przemalowywany, dla zachowania pozoru odnowienia. Ministerstwo podkreśla, że zła kondycja obiektów tyczy się ich działania długoterminowego - póki co, użytkownikom mostów nic nie grozi.

Źródło: Twitter

Lista niebezpiecznych mostów nie została upubliczniona, mimo nacisków opinii publicznej. Choć Ministerstwo stara się uspokoić napięcie społeczne, oświadczając o wzroście budżetu na naprawę mostów o 15%, do 600 tysięcy euro, eksperci nie mają wątpliwości.Martwi ilość zasobów i siły roboczej, mniejsze niż 20 lat temu. Z kolei budżet na konserwację całej infrastruktury wynosi 700 milionów, choć, według byłych pracowników Ministerstwa, powinien nawet dwa razy więcej.

 

Aby utrzymać bezpieczeństwo, rządzący musieliby zużyć ogromną ilość zasobów, czasu i pieniędzy na odnowienie tak dużej ilości mostów. W tym samym czasie pozwalają oni na niemal nieograniczoną migrację i drenowanie budżetów przez zasiłki, a także inne związane z uchodźcami koszty. Francuzi muszą przemyśleć swój budżet, inaczej za kilka lat informacje o ofiarach walących się mostów będą podobną codziennością, co prognoza pogody.

 

 

Ocena: 

4
Średnio: 4 (1 vote)
Opublikował: DoritosNachoCheese
Portret użytkownika DoritosNachoCheese


Komentarze

Portret użytkownika Dr Piotr

U nas w Polsce pewnie

U nas w Polsce pewnie podobnie, albo gorzej. Ale duuużo większym zmartwieniem u nas jest stara infrastruktura energetyczna, a to dopiero są wydatki i problemy z modernizacją. W ciągu paru lat odczujemy to, bo pobór mocy rośnie, w końcu tak działa eko-terror, że wszystko jest na prąd, który oczywiście jest 100% eko hehehe ;)))

Portret użytkownika Zenek ;)

Bo KAŻDA budowla ma tzw OKRES

Bo KAŻDA budowla ma tzw OKRES EKSPLOATACJI

a most w Genui SIĘ ZAWALIŁ bo był NIEREMONTOWANY przez

CHCIWĄ I PAZERNĄ spółkę typu "KULCZYK" jaka nim "ZARZĄDZAŁA"
(czytaj ZDZIERAŁA MYTO z kierowców, czy z poldish WINIETY)

wcześniej (mafijnie) wchodząc w jego posiadanie na tzw "PRYWATYZACJĘ"

U nas katastrofy budowlane czekają użytkowników na przykład tzw WIELKIEJ PŁYTY..... o czym wszyscy zainteresowani po Urzędach wiedzą ale wolą zamiatać problem aż minie im KADENCJA by się z tym zmagali kolejni.....

no TAMA W PŁOCKU... podmywana od lat z racji braku niższego stopnia (tamy) też czeka na swoją "katastrof"..... Ta dopiero zrobi rejwach wśród "ekspertów" od "pierdolenia 3 po 3" w każdym telewizyjnym panelu... jak ci od Genui co z miejsca obwinili konstruktora mostu o wad konstrukcyjne a to tylko czy AŻ 50 lat UŻYTKOWANIA BEZ ANI JEDNEGO REMONTU..... PRAWDZIWY POWÓD KATASTROFY...... PRZEEKSPLOATOWANIE KONSTRUKCJI

Portret użytkownika euklides

To jaki okres eksploatacji

To jaki okres eksploatacji mają piramidy? Wszystko się wali przez socjal, a spółeczki skarbu państwa i ich pseudo-prywatne przybudowy to tylko pokłosie uprawianej na masową skalę kradzieży. Kierowcy płacą takie opłaty w paliwie, że drogi powinny być pokryte złotem, a nie asfaltem. We Francji państwowy pasożyt wypił już tyle krwi, że pęka w szwach, pier...li mu się w mózgu i umiera.

Portret użytkownika Zenek ;)

Na taki na JAKI JE

Na taki na JAKI JE ZAPROJEKTOWANO

Wiadukt w Geniu wybudowano ponad 50 lat temu i był codziennie poddawany DRASTYCZNEMU OBCIĄŻENIU bo był CZĘŚCIĄ AUTOSTRADY..... więc

NIC DZIWNEGO IŻ SIĘ ZAWALIŁ skoro był NIEREMONTOWANY....

a tylko WYZYSKIWANY do upadłego przez GRUPĘ CHCIWYCH KOLESI z UKŁADU MAFIJNEGO

Piramidy zaś tylko STOJĄ i podlegają zewnętrznej erozji, nic po nich NIE JEŹDZI, nic nimi NIE WSTRZĄSA, od niczego się NIE ROZSYPUJĄ po paru cweli SFAŁSZOWAŁO MATERIAŁY użyte go budowy jak za złotych czasów Jaruzela gdzie tzw "beton" zawierał i po 70% piachu bo resztę NADZÓR ROZKRADŁ pod swoje "SOLIDARNOściowe" dacze....

Portret użytkownika euklides

No niestety, cweli trzeba

No niestety, cweli trzeba uwzględnić w systemie społeczno-ekonomicznym tak samo jak ruch samochodowy i związane z nim obciążenia. To, że stworzono system społeczno-ekonomiczny, gdzie nadzór(!) mógł rozkradać beton świadczy tylko o głupocie architektów tego systemu, bo to tak jakby nie przewidzieć, że po wiadukcie będą poruszały się samochody. Nie inaczej Zenku...

Portret użytkownika clojzy

Jakie to szczęście, że

Jakie to szczęście, że elektrownie atomowe na pewno nie są w podobnym stanie - przecież w każdej budowie zawsze uczestniczą fachowcy o najwyższych standardach, a prace wykonywane są za pomocą najwyższej jakości materiałów.

Strony

Skomentuj