Dlaczego spożywanie pistacji jest ważne przy zdrowym odżywianiu się

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Pistacje posiadają wiele korzystnych dla zdrowia właściwości. Stanowią doskonałe źródło białka, przeciwutleniaczy oraz błonnika. Oto niektóre z niezaprzeczalnych zalet wynikających z ich spożywania.

 

Bogactwo składników odżywczych

Około 49 nieprażonych pistacji zawiera: 159 kcal, 5,72 g białka, 12,85 g tłuszczu, 7,70 g węglowodanów, 3 g błonnika, 2,17 g cukru, 34 mg magnezu, 291 mg potasu, 139 mg fosforu, 0,482 mg witaminy B-6 oraz 0,247 mg tiaminy.

 

Garść pistacji uzupełnia 37% dziennego zapotrzebowania na witaminę B-6 u człowieka. Odgrywa ona istotną rolę w naszym organizmie, szczególnie w zakresie matabolizmu białka i rozwoju poznawczego.

 

Dietetyczne orzechy

Pistacje należą do jednych z najmniej kalorycznych orzechów. Jest to spora zaleta dla osób, które planują redukcję wagi lub starają się utrzymać stałą masę ciała.

 

Zawartość przeciwutleniaczy

Pistacje zawierają sporą dawkę przeciwutleniaczy, które odgrywają znaczącą rolę w naszym zdrowiu. Przeciwutleniacze zmniejszają ryzyko zachorowania na raka i inne poważne choroby.

Zdrowy wzrok

Regularne spożywanie pistacji może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób oczu. Luteina i zeaksantyna zawarte w pistacjach zmniejszają ryzyko chorób wzroku, takich jak zwyrodnienie plamki żółtej czy zaćma.

 

Zdrowe jelita

Wszystkie orzechy są bogate w błonnik, a więc wspierają zdrowie naszego układu trawiennego, zapobiegając wzdęciom oraz zaparciom. Według niewielkich badań, które przeprowadzono w 2012 roku, spożywanie pistacji może nawet zwiększyć ilość pożytecznych bakterii jelitowych.

 

Duża zawartość białka

Pistacje nie tylko obfitują w białko, ale również zawierają sporą dawkę aminokwasów. Wyróżnia je to na tle choćby migdałów, orzechów laskowych, orzechów włoskich czy orzechów pekan.

 

Zdrowie serca

Pistacje mogą pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu, a to z kolei przekłada się na obniżenie ciśnienia krwi i zapobieganie chorobom serca.

 

Unormowanie poziomu cukru we krwi

Pistacje mają niski indeks glikemiczny, więc nie powodują gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi. Diabetycy mogą zatem z powodzeniem przegryzać pistacje w formie przekąski lub dodatku do zdrowego posiłku.

 

Zmniejszone ryzyko zachorowania na raka okrężnicy

Spożywanie pistacji pomaga zmniejszyć ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów, takich jak rak jelita grubego, ponieważ zawierają one dużo błonnika. Co więcej, badania z 2017 roku dowiodły, że prażenie orzechów nie wpływa na ich korzyści zdrowotne.

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (3 votes)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin
Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące.


Komentarze

Portret użytkownika Fejga z Hell-a-vivu

Dodajmy, ze głównym

Dodajmy, ze głównym producentem tych orzeszków (m.in. na „polskie” Lidle, Kał-Landy i inne pompy ssąco-tłoczące, zwane „marketami”), jest ukochany i jedyny kraj, ostrym grotem wbity w Bliski Wschód (zerknijcie na mapę), czyli nass bezcenny iSRAel.

Skomentuj