Dieta, która jest najlepsza na wiosnę

Kategorie: 

Źródło: internet

Odchudzanie to ważny cel w każdej diecie, ale nie powinien być jedynym. Równie istotne jest poprawienie za jej pomocą ogólnej kondycji zdrowotnej. W 2018 roku wyróżnia się dwie wiodace diety, które najlepiej wpływają na nasze zdrowie – dietę śródziemnomorską oraz dietę DASH.

Ich właściwości zdrowotne to przede wszystkim obniżenie ryzyka wystąpienia chorób serca, cukrzycy typu 2, niektórych nowotworów oraz choroby Alzheimera. Co więcej, najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie naukowym Gerontological Society of America sugerują, że diety te mogą spowolnić proces starzenia się naszego organizmu.

 

Jadłospis podporządkowany diecie śródziemnomorskiej lub diecie DASH obejmuje pokarmy takie jak: pełnoziarniste makarony, kasze oraz inne ziarna, owoce, warzywa, oliwa z oliwek, orzechy oraz nasiona. Białka pochodzą głównie z fasoli i roślin strączkowych, a także z owoców morza, drobiu i jaj. W umiarkowanych ilościach spożywa się produkty mleczne, takie jak jogurt i ser. Kilka razy w miesiącu można pozwolić sobie na spożycie czerwonego mięsa, słodyczy lub produktów wysoko przetworzonych.

 

Podsumowując, dieta śródziemnomorska oraz dieta DASH bazują na węglowodanach o wysokiej jakości oraz na chudych białkach, co sprawia, że jadłospis posiada niski indeks glikemiczny i jest dobry dla osób zmagających się z cukrzycą i insulinoopornością.

Stosowanie takich zaleceń dietetycznych nie tylko pomoże w utracie zbędnych kilogramów, ale też znacznie poprawi samopoczucie. Wiele badań wskazało również na to, że stosowanie diet podobnych do śródziemnomorskich może wydłużyć nasze życie, ponieważ spożywane pokarmy chronią nas przed wieloma chorobami przewlekłymi, które pojawiają się w podeszłym wieku.

 

Szczególne miejsce we wskazanych dietach zajmują ryby oraz owoce morza. Zdaniem naukowców, spożywanie takich produktów przynajmniej dwa razy w tygodniu może zmniejszyć ryzyko zgonu z powodu choroby serca o 36 %, a także ryzyko zgonu z jakiegokolwiek innego powodu o 17 %. Dodatkowo istnieje wówczas mniejsze ryzyko doświadczenia demencji oraz depresji.

 

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika tubylec

"Odchudzanie to ważny cel w

"Odchudzanie to ważny cel w każdej diecie"

Chyba przesadziłeś, adminie .. nie każdy potrzebuje się odchudzać. Ja choćbym nie wiem ile zjadł to i tak mam 15kg niedowagi a naprawdę potrafię się nawpieprzać wysokokalorycznych rzeczy i nigdy w życiu nie liczyłem kalorii. Nie ma uniwersalnej diety która będzie zdrowa dla każdego, diet jest tyle ile ludzi a zaleceń dietetycznych więcej niż religii na świecie.

 

Portret użytkownika EkrudyDref

A ja, tak sobie, napiszę ni w

A ja, tak sobie, napiszę ni w pięć, ni w dziesięć (ale dla przypomnienia, że mamy jeszcze język polski), że słowo "produkty" stało się - dla mnie - denerwująco zbyt często używane. Zapomina się słów takich jak składnik, surowiec, wyrób, usługa - na wszystko mówi się produkty. 
Dobrze, że Autor nie nadużył...

Podobnie ze słowem "centrum". Ech, Słowianie...

PS. Jedzmy po swojemu, byle nie nadmiernie.

--------
Howgh!

Strony

Skomentuj