Kategorie:
Facebook po cichu zmienił swój slogan na powitalnej stronie. Czyżby Mark Zuckerberg planował wycofywać się ze swojej deklaracji, że platforma zawsze będzie dostępna bez opłat?
Portal Business Insider zauważył, że gigant mediów społecznościowych zmienił ostatnio swoje hasło na stronie głównej. Do tej pory brzmiało ono: "It's free and always will be" ("To jest darmowe i zawsze będzie"). Obecna wersja sloganu jest znacznie mniej zobowiązująca: "It's quick and easy" ("To jest szybkie i łatwe").
Zmiana nastąpiła podobno między 6 a 7 sierpnia, choć platforma nie wydała żadnego oficjalnego komunikatu. Facebook dotąd nie pobierał od użytkowników opłat za dołączenie do serwisu, lecz nie było to konieczne, ponieważ serwis zarabiał na internautach w inny sposób. Platforma korzysta bowiem z ogromnej ilości danych osobowych, które później mogą być sprzedawane firmom, specjalizującym się w marketingu.
Według prawnika i eksperta w dziedzinie prawa cyfrowego, José Antonio Castillo, zmiana sloganu może mieć coś wspólnego z nową dyrektywą Unii Europejskiej, która uznaje zgodę na gromadzenie danych osobowych za formę płatności. Na chwilę obecną Facebook zmienił swoje stanowisko na neutralne. Firma nie zapowiedziała poboru opłat od użytkowników, lecz nie gwarantuje też, że dostęp zawsze będzie darmowy.
Mark Zuckerberg podobno jest zaniepokojony rosnącą popularnością Instagrama, co grozi usunięciem Facebooka w cień. Trudno jednak zrozumieć, w jaki sposób wprowadzenie dodatkowych opłat miałoby pomóc w rywalizacji z całkowicie darmową konkurencją.
Ocena:
Opublikował:
ZychMan
Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl od ponad 2 lat. Specjalista z zakresu Internetu i tematyki naukowej. Nie stroni również od bieżących tematów politycznych. |
Komentarze
"Pokaż jak sikasz, a powiem ci gdzie jest twoja synagoga".
Skomentuj