Blue Origin ujawnił cenę biletu za lot turystyczny w kosmos

Kategorie: 

Źródło: Blue Origin

Wkrótce loty w kosmos staną się normą. Blue Origin planuje już w przyszłym roku organizować pierwsze turystyczne loty suborbitalne. Firma podała niedawno przybliżoną cenę biletu i okazuje się, że na początku swojego wielkiego projektu będzie odnosić straty finansowe.

 

Blue Origin, którego właścicielem jest najbogatszy człowiek świata Jeff Bezos, zamierza wynieść turystykę na zupełnie nowy poziom. Jednak zanim to nastąpi, musi upewnić się, że kosmiczne środki transportu będą bezpieczne. Blue Origin przeprowadził już liczne testy z udziałem swojej rakiety New Shepard, która będzie wynosić kapsułę Crew Capsule 2.0 i wkrótce odbędą się kolejne. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze loty suborbitalne odbędą się w przyszłym roku.

Jednak osoby interesujące się tym tematem zastanawiały się, jaką cenę Blue Origin zażąda za taką rozrywkę. Kilka dni temu poznaliśmy przybliżoną kwotę – będzie to od 200 tysięcy do 300 tysięcy dolarów, czyli do 1,11 miliona złotych.

Źródło: Blue Origin

Cena raczej nie jest zaskakująca. Bardziej zastanawia fakt, że Blue Origin będzie na początku odnotowywał straty. Kapsuła Crew Capsule 2.0 może pomieścić do 6 osób. Jeśli każda z nich zapłaci po 300 tysięcy dolarów, to firma zarobi 1,8 miliona dolarów. Tymczasem wyliczenia specjalistów wskazują, że taki lot turystyczny w kosmos pochłonie od 5 do 10 milionów dolarów. Przynajmniej na początku, Blue Origin będzie tracił, lecz jak dobrze wiadomo, firma interesuje się także dostarczaniem ładunków na orbitę oraz przyszłymi misjami na Księżyc i Marsa, które z pewnością przyniosą ogromne zyski.

 

Choć cena może wydawać się dosyć wysoka, Jeff Bezos twierdzi, że i tak ma już wielu potencjalnych klientów. Warto wspomnieć, że są również inne firmy, które chcą oferować loty suborbitalne – Virgin Galactic sprzedał już 650 biletów po 250 tysięcy dolarów za każdy, choć nadal nie podał daty startu. Do tego dochodzi jeszcze SpaceX, który również ma wielkie plany, które jednak mogą zostać pokrzyżowane przez konkurencję.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)


Komentarze

Portret użytkownika tonydml

Nie znają się na biznesie.

Nie znają się na biznesie.

Drobnym druczkiem piszą, że bilet jest w jedną stronę, i już im połowa kosztów odpada jeśli nie większość. W tym samym akapicie, cesja obowiązkowej polisy klienta na firmę. Jeśli ktoś zarobił tyle kasy i nie wie co z nią robić, znaczy zarobił na ludzkiej głupocie, więc kasa jest głupia, trzeba ją głupio wydać i głupio z tym skończyć. Wszak wszystko jest energią i powinno z sobą harmonizować..

Skomentuj