Awaria tankowca zagraża ważnemu światowemu szlakowi handlowemu
Image
Jeden z największych tankowców na świecie zepsuł się na wodach Jemenu cztery lata temu. Statek jest zagrożony zalaniem, wybuchem czy wyciekiem ropy, a to stanowi zagrożenie nie tylko dla regionu, ale także dla handlu światowego.
Zacumowany u wybrzeży Jemenu jeden z największych tankowców na świecie może w każdej chwili zatonąć. Statek mieści ponad milion baryłek ropy naftowej. Jeśli statek zatonie, mieszkańcom Jemenu grozi katastrofa ekologiczna i głód. Zepsuty tankowiec u wybrzeży Jemenu może w każdej chwili eksplodować lub zatonąć. Wyciek ropy ze statku może mieć poważne konsekwencje nie tylko dla lokalnego ekosystemu, ale także dla ośmiu milionów Jemeńczyków i światowego przemysłu żeglugowego.
Ogromny tankowiec FSO „Safer” zacumowany jest na wodach w pobliżu portu Hodeidah. Jego właścicielem jest Jemeńskie Przedsiębiorstwo Poszukiwawczo-Wydobywcze. Od 2017 roku statek jest uważany za „martwy”, co oznacza, że jego silniki nie działają. Zbudowany w 1976 roku statek jest jednym z największych istniejących tankowców na świecie. Na pokładzie znajduje się około miliona baryłek ropy naftowej.
Ewentualny wyciek z tankowca może oznaczać miesiące radzenia sobie z następstwami katastrofy i spowodować miliardy dolarów szkód w biznesie żeglugowym i wszystkich branżach, które polegają na jego usługach. W najgorszym przypadku wyciek ropy ze statku mógłby dotrzeć do cieśniny Bab el-Mandeb, przez którą przepływa około 10% towarów naftowych.
Zamknięcie Cieśniny Bab el-Mandeb może utrudnić tranzyt ropy z Zatoki Perskiej przez Kanał Sueski i skomplikować tankowcom dostęp do rurociągu SUMED. W rezultacie statki przewożące ropę naftową będą musiały opływać południowy kraniec Afryki, znacznie zwiększając czas i koszty transportu ropy.
- Dodaj komentarz
- 2298 odsłon
Czemu wsciekle wyjacy
Czemu wsciekle wyjacy deMOkraci, jeszcze nie zobowiazali wlasciciela do wypompowania ropy dawno temu?
Oj wątpię żeby zagrażał
Oj wątpię żeby zagrażał TALLINN znowu wypisuje swoje bzdury wyzsane z palca
Łańcuch dostaw był celowo
Łańcuch dostaw był celowo niszczony na różne sposoby od dawna tu przykład przetrzymywnia statków transportowych, materiał z września
https://m.facebook.com/groups/165110888938749/permalink/216905970425907/
Taki tankowiec przy wiedzy
Taki tankowiec przy wiedzy i postach sTallinna to pikuś , legenda głosi że legendarny niewiadomo dlaczego z nazwy sam się zatankował głupotami i teraz stoi na mieliźnie własnej głupoty popuszczając dość często swoje zidiociałe fantazje słowem pisanym , a jak to wygląda sami widzicie , każdy widzi tylko sTallinn NIET
Wiadomo w jakim celu to
Wiadomo w jakim celu to zostało wykonane , kolejna pruba destabilizacji swiatowej gospodarki
Jak to jest , że zakotwiczony
Jak to jest , że zakotwiczony przy brzegu "baniak" z ropą nikogo nie interesuje ? W czym problem , podpłynąć , wypompować surowiec i sprzedać do rafinerii ? Potem wrak wystarczy odholować , pociąć truchło i do huty - co nie ma chętnych , żeby zarobić !? Jakby on był na Bałtyku to nasi złomiarze raz dwa by się nim zajęli !
Każdy powód jest dobry żeby
Każdy powód jest dobry żeby ceny podnieść i zgarnąć dodatkowy zysk.
Kompletnie nie rozumiem
Kompletnie nie rozumiem problemu - statek ma padnięty silnik stąd jest porzucony? To ja się pytam - wydobycie ropy i sam surowie nie są nic warte? - bo jeżeli mają jakąkolwiek wartość to już dziś zarządałbym dużych dotacji od np UE i wysłął tam dwa tankowce i odessał całą zawartość do przeróbki i sprzedaży a przy okazji zgarnął dotację na ratowanie środowiska. Poza tym darmowa reklama firmy ratującej świat. Inne rozwiązanie - może scholowanie? Nie znam się, nie wiem, jestem zarobiony - ale z powodu awarii porzuca się takie obiekt??