Asteroida 2016 RB1 przeleci dzisiaj ekstremalnie blisko Ziemi

Źródło: NASA

Dzisiaj w godzinach popołudniowych polskiego czasu, w pobliżu naszej planety, przeleci dopiero co odkryta asteroida 2016 RB1. Astronomowie twierdzą, że obiekt minie Ziemię w odległości zaledwie 38 tysięcy kilometrów.

Asteroida należy najprawdopodobniej do grupy Atena i została po raz pierwszy zaobserwowana 5 września 2016 roku w ramach projektu badania nieba Mt. Lemmon Survey. Będzie to przelot ekstremalnie bliski, bo jedynie 0,1 LD (średnia odległość z Ziemi do Księżyca).

Wielkość obiektu jest szacowana na 16 metrów, czyli odpowiada wielkości asteroidy, która w 2013 roku spadła w okolicach Czelabińska. Wszystko wskazuje na to, że tym razem jednak nieoczekiwany gość z kosmosu nie zderzy się z naszą planetą.

Z najnowszych danych wynika, że to nowo odkryte ciało niebieskie znajdzie się najbliżej Ziemi dzisiaj, około 17:12 czasu uniwersalnego. Prędkość z jaką asteroida przemierza kosmos oszacowano na około 8,1 km/s.

5