Nowe skrzydło Boeinga zmniejszy zużycie paliwa o 30%

Kategorie: 

Źródło: tg

Po otrzymaniu 425 milionów dolarów od NASA, Boeing Corporation zbuduje i przetestuje pełnowymiarowy prototyp samolotu z nowym projektem skrzydła, tj. skośnym o wysokim współczynniku kształtu. Zakłada się, że wąskie i cienkie skrzydła ze śmigłami zwiększą siłę nośną, zmniejszą opór aerodynamiczny i pozwolą zużyć o 30% mniej paliwa.

 

Zmniejszenie zużycia paliwa nawet o jeden procent oznacza dla linii lotniczych znaczne oszczędności, nie mówiąc już o 30%. Pomysł tak zwanych ukośnych skrzydeł zrodził się u inżynierów Boeinga w 2010 roku. Jego wydajność została oceniona w ramach programu NASA mającego na celu badanie poddźwiękowych „ultra-czystych” samolotów SUGAR.

 

Dłuższe i węższe skrzydła, tj. jak skrzydła szybowców, powinny zapewniać większą siłę nośną i stawiać mniejszy opór powietrza. W 2016 roku Boeing testował już samolot ze skrzydłami o 50% szerszymi niż standardowy samolot. Bez dodatkowych mocowań ten projekt się nie sprawdzi, dlatego postanowiono umieścić nowe skrzydła na kadłubie, wsparte na podporach, którym również nadano aerodynamiczny kształt. W rezultacie, zgodnie z obliczeniami firmy i biorąc pod uwagę potencjalne postępy w systemach, materiałach i układach napędowych, samolot o takiej konstrukcji skrzydła będzie mógł zużywać o 30% mniej paliwa niż najwydajniejsze współczesne samoloty.

 

Wcześniej Boeing mógł udowodnić poprawność swoich obliczeń jedynie na modelach cyfrowych i w tunelu aerodynamicznym, ale po tym, jak NASA przyznała korporacji duże fundusze w wysokości 425 mln dolarów, rozpoczęto budowę pierwszego prototypu. Ten prototyp powinien być gotowy pod koniec lat dwudziestych, a jeśli wszystko pójdzie dobrze, produkcja seryjna mogła ruszyć w latach trzydziestych obecnego stulecia.

 

Ocena: 

3
Średnio: 3 (2 votes)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika spokoluz

u ruskich zbudowlai

u ruskich zbudowlai śmigłowiec K-52 , któy jako jedyny na świecie jest wyposażony w skutecznie działające katapulty dla pilotów. Poza tym od lutego 2022 uruchomili maszynkę do utylizacji banderowców i faszystów oraz zdoświadczeniem bojowym wykorzystują rakiety hipersoniczne . Goryszkow wyłączył usrańcom internet na 34 sek. z odległości kilku tysięcy kilometrów.

A jak z rakietami hipersonicznymi w usranii ?? Aaaa , usrańcy maja nowe śmietniki do pozyskiwania pożywienia a do strącenia balonika użyli kilkunastu samolotów i wstrzymali ruch na lotniskach w 3 stanach.

Dodatkowo wyciągając wnioski z historii - jak szedł napoleon to palili plony , jak szedł hitler to palili plony i przeneiśli fabryki za Ural i tam są do dzisiaj oraz mają tory kolejowe szersze o 89 mm a to uniemożliwia szybkie i skuteczne zaopatrzenie ewentualnych wojsk napastniczych. Dowcip mówi , że kacapy mają tory o ch.j szersze ale dziadek zawsze powtarzał zagadkę - jaki ch.j jest jest lepszy - cieńki i długi czy gruby i krótki ? Odpowidź - ten co długo stoi !  Bo jak wroga wprowadzisz w ekstazę to można wtedy strzelać jak do kaczek.

Uwielbiam tych popie...nych trolli bo gdybynie oni , to nie byłoby gdzie się podpiąć z takimi informacjami a że troll to głupek to wykorzystuje się głuptaka a głuptak jeszcze się cieszy , że ktoś jego wypopciny skomentował ROFL

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Portret użytkownika Kwazar

"Zakłada się, że wąskie i

"Zakłada się, że wąskie i cienkie skrzydła ze śmigłami zwiększą siłę nośną, zmniejszą opór aerodynamiczny i pozwolą zużyć o 30% mniej paliwa." A ja zakładam, że wszystko to, jest tanim BEŁKOTEM Azaliż ponieważ,najtańszy jest pod względem aerodynamicznym i paliwa szybowiec. Proszę mnie nie pytać ile kosztuje paliwa, wyciąnięcie szybowca w chmury, żeby zaczał sam za darmo latać ale i tak, jeszcze tańszym jest latawic z papieru, najlepiej bezzałogowy.

Skomentuj