Elektrykiem i hybrydą nie wjedziesz na prom

Kategorie: 

Źródło: Pixabay.com

Po pożarze na pokładzie samochodowca Felicity Ace armatorzy z całego świata zaczęli kalkulowac ryzyko z jakim ryzykiem wiąże się transport pojazdów elektrycznych drogą morską. Pojawiają się pierwsze decyzje prowadzące wprost do zakazu wjazdu dla takich pojazdów na jednostki pływające przeworzące samochody i ludzi.

 

Jako pierwsza zakaz wprowadziła norweska linia promowa Havila Kystruten, która poinformowała, że nie będzie wpuszczać na pokład aut z napędem elektrycznym, hybrydowym i wodorowym. Złośliwi zwracają uwagę, że niektóe promy na tej linii mają zelektryfikowany napęd. Faktem jednak jest, że analiza ryzyka dla takich przewozów wskazała na wprowadzenie zakazu. Jakkolwiek i tak elektrykiem przez morze pojedzie tylko maniak, to już hybryda nie koniecznie i jest to cios dla posiadaczy takich aut, którzy na przykład planują pobyty w Skandynawii, lub chcą dostać się do Wielkiej Brytanii.

 

Samochód elektryczny jest zdecydowanie trudniejszy do ugaszenia niż samochód spalinowy, ponieważ jego silnik elektryczny i akumulatory są potencjalnie źródłem paliwa dla podtrzymania ognia. W przypadku pożaru w samochodzie elektrycznym pojawia się ryzyko pożaru akumulatorów, co jest trudniejsze do ugaszenia niż pożar silnika spalinowego. Dlatego ważne jest, aby straż pożarna posiadała specjalistyczną wiedzę i sprzęt do obsługi pożarów w samochodach elektrycznych. Obecnie jedyna metoda jaką stosują strażacy to lanie wody do skutku. Powoduje to sytuacje gdy na ugaszenie jednej płonącej Tesli potrzeba nawet 50 tysięcy litrów wody!

 

Baterie z takich samochodów zawierają elektrolit, który jest mieszaniną rozpuszczalników i substancji chemicznych, które przewodzą prąd. W przypadku pożaru, bateria jest źródłem paliwowym. Dlatego, pożar baterii jest trudniejszy do ugaszenia niż pożar silnika spalinowego.

 

Trudno jest określić dokładnie, jak długo może płonąć samochód elektryczny, ponieważ zależy to od wielu czynników, takich jak jakość akumulatorów, skala pożaru, dostępność tlenu oraz działanie systemów bezpieczeństwa. Znane są jednak przypadki gdy baterie dopalały się nawet przez tydzień. Jeśli pożar rozpocznie się w akumulatorze, to pożar może trwać dłużej niż w przypadku pożaru silnika spalinowego, ponieważ akumulatory zawierają dużo chemikaliów, które mogą być trudne do ugaszenia.

 

Jeśli samochód elektryczny zapali się na promie na otwartym morzu, sytuacja może być bardziej skomplikowana niż pożar na lądzie. Promy są co prawda wyposażone w systemy bezpieczeństwa, takie jak gaśnice, które mogą pomóc w ugaszeniu pożaru, jednak w przypadku pożaru samochodu elektrycznego, straż pożarna na promie mogłaby mieć trudności z ugaszeniem pożaru z powodu braku specjalistycznego sprzętu i wiedzy.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika euklide⁣s

Elektryk jest dzisiaj droższy

Elektryk jest dzisiaj droższy w eksploatacji niż benzyniak. Tak oto państwa po raz milion pierszy zrobiły obywateli w ch..a, a ci jak zwykle dalil się nabrać i nie skapnęli się, że ta instytucja, która spuszcza od czasu do czasu bomby na głowy, która korumpuje i wciela do swoich bandyckich szeregów, która każe mordować nazywając bandytów wojskiem, a gnębilcieli urzędnikami, to orgaizacja terrorystyczna skupiająca najgorszych psychopatów, której pod żadnym pozorem nie należy wierzyć ani ufać. Jak mówią "wymień auto na elektryka" to trzeba robić dokładnie na odwrót, bo te kurwy coś zaplanowały i nie jest to w twoim interesie.

Portret użytkownika axell69

Elektykiem był  nasz Boluś , 

Elektykiem był  nasz Boluś ,  ale miał w dupie promy i przypłyną  na steropianowym kajaku  wyczynowym i obalił calusieńki komunizm  oraz zbudował  drugą Japonię lub  izrael (sami wybierzcie ), obalił  bo nosił  odznakę  matki boszkiej  . A wy  przejmujecie się jakimiś   promami  i  autami na pront  .....??.

„Dopóki nie staną się świadomi, nigdy się nie zbuntują, a dopóki się nie zbuntują, nie mogą stać się świadomi”.
-George Orwell, 1984

Portret użytkownika Endymion

Sam powiedział, że

Sam powiedział, że elektryczna ciężarówka sprawdzi się w porcie..

Elektryczne busy jeżdzą po Poznaniu, ale bez windy.

Takie Iveco Daily waży z windą prawie 3T, a dopuszczona masa, to 3,5T.. 500kg na sześć palet możesz zabrać.. chyba styropianu..

Bus elektryczny z bateriami, waży ponad normę, a gdzie towar? Rozmawiałem z kurierem Inpostu, który jeździ elektrykiem, ma w dowodzie wbite DMC 4,5T (o ile dobrze kojarzę, a jest napewno dużo więcej niż 3,5T).

Ten sam kurier powiedział mi, że windy nie montują w elektrykach, ponieważ bateria nie da rady opuszczać i podnosić windy z paletą kilkaset kilo kilkanaście razy.. bus ma 6-8 palet. 

Ja pamiętam, jak w latach 80' po MTP (takie targi w Poznaniu) jeździły elektryczne Melexy.. Chińczycy niczego nie odkryli.. 

1898 rok

https://autokult.pl/pierwsze-auto-ferdynanda-porsche-w-muzeum-marki,6809051917440641a

potem był Ferdynad Ford, którego przekupiły/zastraszyły korporacje olejowe i GM

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielki_ameryka%C5%84ski_skandal_tramwajowy

następnie GM i firmy paliwowe sprywatyzowały tramwaje elektryczne, aby zastąpić autobusami na ropę.

Po drodze zabito Teslę, a miliardowe fortuny wyrosły niczym wieżowce w Dubaju..

Wolna energia ma tysiące patentów utajnionych w Misterstwie prawdy w USA..

Gdyby uwolniono wolną energię, chociażby z eteru, to by szejkowie nadal pasali wielbłądy po pustyni..

DIVI LESCHI GENUS AMO 

Portret użytkownika euklide⁣s

Energia jest jak najbardziej

Energia jest jak najbardziej wolna, tylko ludzie są w niewoli państwa, które systemowcu dymion z całych sił wspierasz. Energia jest wolna i praktycznie darmowa. W dzisiejszych czasach prąd byłby za pół-darmo gdyby nie państwowa mafia, która okłada obróbkę energii milionem podatków i gwarantuje sobie monopol w tej dziedzinie, a także utrudnia samodzielne wykorzystanie źródeł energii gdzie tylko się da.

Państwowcy to pasożytnicza patologia którą należy zdelegalizować i wysłać do lasu, by nie niszczyli cywilizacji.

Portret użytkownika Endymion

Ja jestem wolnościowcem,

Ja jestem wolnościowcem, antypaństwowcem, wręcz anarchistą, powiedz mi proszę, gdzie na Świecie zadziałała Kurwinowa ideologia?

Jeszcze jestem przeciw kapitalizmowi kompredydorskiemu. Jest prawo Jungli, z kolegami wysadzamy cię z nowego mercedesa, twoja kobieta jest gwałcona na twoich oczach, potem oboje zabijani i porzuceni w rowie, a dzieciak sprzedany na narządy. Kto temu zabroni jak nie Państwo?? 

Zapewne prywatna firma ochroniarska, hehe.

Miałem 20 lat, jak zachłysnąłem się ideologią Kurwina, ja zmądrzałem, a Un nadal swoje prawi..

DIVI LESCHI GENUS AMO 

Portret użytkownika ​​euklides

Ja jestem wolnościowcem,

Ja jestem wolnościowcem, antypaństwowcem, wręcz anarchistą, powiedz mi proszę, gdzie na Świecie zadziałała Kurwinowa ideologia?

Hahahaha, anarchista, który broni państwa i polityków jak Reksio. I co ma Korwin do anarchizmu, skoro to państwowiec?

Jeszcze jestem przeciw kapitalizmowi kompredydorskiemu. Jest prawo Jungli, z kolegami wysadzamy cię z nowego mercedesa, twoja kobieta jest gwałcona na twoich oczach, potem oboje zabijani i porzuceni w rowie, a dzieciak sprzedany na narządy. Kto temu zabroni jak nie Państwo??

Państwo systemowcu dymion stoi za takimi zbrodniami. Kto krył Epsteina jak nie Państwo? Kto krył Bidena jak nie Państwo? Kto kryje Kuchcińskiego jak nie Państwo? Kto kryje morderców Andrzeja Leppera jak nie Państwo?

Zapewne prywatna firma ochroniarska, hehe.

A co jak twoja prywatna dziewczyna została zgwałcona przez państwowego gwałciciela, a twój prywatny dzieciak został zabity przez państwowego urzędnika? Zapewne wtedy ochroni cię Państwo, hehehe.

Miałem 20 lat, jak zachłysnąłem się ideologią Kurwina, ja zmądrzałem, a Un nadal swoje prawi..

Co ma do tego Korwin, skoro to państwowiec. Korwin i tak jest mądrzejszy od ciebie, bo przynajmniej nie pierdoli o zbawiennej roli państwowych bandytów, ale taka jego rola - skanalizować niezadowolenie, ale nie pozwolić pójść o krok dalej.

Portret użytkownika SurvivorMan

Polaków to bardziej powinien

Polaków to bardziej powinien interesować nowy podatek od silników spalinowych, który ma być nałożony najpóźniej do połowy 2026 roku, a bardzo możliwe że będzie już w 2024...
Nie wiadomo jak będzie naliczany, ale najprawdopodobniej na chwilę obecną będzie tak, jak w większości krajów w których on już funkcjonuje, czyli im auto starsze i z większym silnikiem, tym drożej.
I to nie będzie 5 złotych... 
Rocznie może to nawet kosztować od kilkuset złotych do kilku tysięcy...
Oj, będzie ciekawie...

 

DBAJ O SWÓJ NÓŻ! Nigdy nie wiadomo kiedy uratuje Ci życie!

Portret użytkownika dąb-rozwadowski

Samochody elektryczne są

Samochody elektryczne są przyszłością, integracja napędu z kołem, łatwość sterowania itp. Jedyna kwestia to pozbycie się akumulatorów i powrót do tankowania co już jest możliwe choć w powijakach więc nie ma się co pieklić. Dekada-dwie i po kłopocie. Gorzej że woda zdrożeje a potem jej zabraknie, Bogaty będzie wtedy krzyczał do bidnego - "NIE PIJ TYLE"  Księga przewidywań 11:25

człowiek ma niby wolną wolę, ale niech tylko dupa zechce srać a w związku z tym lepiej być tak mądrym że aż głupim czy tak głupim że aż mądrym ?

Portret użytkownika styx

Tak sa przyszloscia gdyz tak

Tak sa przyszloscia gdyz tak zadecydowali "lalkarze". Z czego Ty sie cieszysz to ja doprawdy pojac nie moge. Pewnie juz masz elektryczny i podniecasz sie jak maly wybacz chlopiec zupelnie niepojmujacy tworzonej dlan podstawionej rzeczywistosci. Gratulacje.

Portret użytkownika ​​euklides

Tylko, że technologię może

Tylko, że technologię może opanować inżynier, a nie banda biurokratów z UE z wykształceniem typu, socjolog, europeista, filolog, filozof... To, że oni kierują rozwojem, nawet nie pojedynczej firmy - ale rozwojem całych państw, decydują komu przyznać dotacje, a komu odebrać środki, jest szczytem absurdu i patologii.

Strony

Skomentuj