W Australii przetestowano samolot elektryczny

Kategorie: 

Źródło: Australian Electric Vehicle Association - AEVA/Youtube

Producent samolotów Pipistrel we współpracy z X-Air Australia wykonał loty testowe pierwszego elektrycznego samolotu. Inżynierowie stworzyli samolot zasilany wyłącznie energią elektryczną, który jest w stanie na krótkich dystansach transportować pięcioosobową załogę.


Elektryczne środki transportu to coraz bardziej popularny temat. Wiele krajów już planuje wprowadzić całkowity zakaz korzystania z samochodów z silnikami spalinowymi i dużo wskazuje na to, że podobny los mogą w przyszłości podzielić samoloty. Przykładem są ostatnie testy elektrycznego samolotu w Australii.

 

Słoweński producent lekkich samolotów Pipistrel stworzył dwumiejscowy samolot nazwany „Pipistrel Alpha Electro”. Środek transportu lotniczego odbył 2 stycznia 2018 roku oficjalne testy nad australijskim lotniskiem w miejscowości Perth. To nie jedyny oryginalny twór Słoweńców – tworzyli oni już między innymi samoloty napędzane paliwem wodorowym.

Pipistrel Alpha Electro działa na dwóch akumulatorach litowo-jonowych – takich samych, które są używane w pojazdach elektrycznych Tesli. Samolot może latać przez godzinę czasu i posiada dodatkowe zapasy energii na kolejne 30 minut. Dzięki technologii szybkiego ładowania, baterie można naładować do pełna w ciągu godziny. Należy dodać, że Alpha Electro wyszedł już z fazy testów i został zatwierdzony w Australii jako lekki samolot sportowy (LSA).

 

Twórcy są zdania, że w przyszłości wszystkie samoloty będą w 100% zasilane energią elektryczną, ponieważ to rozwiązanie jest po prostu tańsze – godzina pracy silnika kosztuje w przypadku Alpha Electro jedynie 3$, a maszyna potrzebuje 60 kW mocy do startu i 20 kW na dalszy lot. Zaletą elektrycznych samolotów jest również ich o wiele bardziej cicha praca, podobnie jak w przypadku elektrycznych samochodów. Nie należy zapomnieć także o tym, że rozwiązanie to jest znacznie zdrowszą opcją dla środowiska.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)




Komentarze

Portret użytkownika Taja Boscarol

<p>First of all I would like

First of all I would like to thank you for featuring the Pipistrel's aircraft Alpha Electro in one of your articles.

I do not understand your language, but judging by how other aviation pages quoted the same article, I would like to point out that Electro.Aero is also NOT the Pipistrel representative and we do not work with them, this is a wrong information. Pipistrel's legal representative and distributor in Australia is X-Air Australia, Mr. Michael Coates: http://www.pipistrel.si/dealers/australia

Also, Alpha Electro aircraft is not in the phase of testing anymore, but has in fact already been validated as LSA in Australia: http://www.pipistrel.si/plane/alpha-electro/certificates

As the media representative of Pipistrel I kindly ask you to check your text and correct the possible wrong information.

Thank you for your understanding and best regards,
Taja Boscarol,
Pipistrel PR manager

Portret użytkownika sceptyyk

Możemy  :)  ...  -  "Cała

Możemy  :)  ...  -  "Cała „żywotność” akumulatora ma wynieść 1000 godzin, stosunkowo szybki wydaje się być za to czas jego ładowania, który oscyluje w okolicach godziny..."  Ten fragment jest sednem tego arta i należy go przetłumaczyć w sposób zrozumiały, nawet dla ludzi nie znających tej problematyki!  tzn - Całkowitą żywotność  akumulatora (do czasu jego wymiany), szacowana jest na 1000 godzin pracy.   Akumulator wyróżnia się szybkim czasem pełnego naładowania, czas ten oscyluje w granicach jednej godz.                                                                                                                    Należy wyrażnie oddzielić całkowity czas pracy akumulatora (tu określoną jako jego żywotność), od czasu pojedyńczego naładowania.                                                        PS: Dla Ciebie -w całej UE, żywotność tego typu baterii, określa się w liczbie pełnych cykli ładowania, dane zawarte w tym arcie pozwalaja na takowe wyliczenie - całkowity czas pracy baterii 1000 godz, podzielić przez czas lotu (z zapasem energi) 30 min = 1500 cykli ładowania. 

Portret użytkownika sceptyyk

Widzę, że dalej nie trybisz..

Widzę, że dalej nie trybisz... OK. Przetłumaczę Ci to z ichnego na nasze  Smile Pod choinkę, kupiłem mojej teściowej wibrator... Smile Ponoć odlotowy  :)  Potrafi nieprzerwanie "pracować" przez 30min z zachowaniem pewnej rezerwy na "w razie czego"  :)  Wibrator jak wibrator, ale ma wy...ną w kosmos baterię - ona bateria, od zainstalowania do jej wymiany, dostarczy tesciowej 1000 godz "odlotów"   po rozładowaniu baterii, czarownica podłącza prezencicho na godz do gniazdka i od nowa - jazda jazda panie gazda  :)  Zatrybiłeś?...

Portret użytkownika drako_tr

Cuś mi chiba świta...znaczy,

Cuś mi chiba świta...znaczy, mama Twojej żonci, będzie mogła go użyć 2000 razy, po pół godziny jednorazowo , z godzinnymi przerwami na ładowanie (akumulatora) ... toż to rozpusta  Biggrin

ps... jeszcze posiada on małą rezerwą energii na szybkie jego wymontowanie z "urządzenia" i dobiegnięcie do "prostownika" Lol

Zatrybiłem...??? Biggrin

Strony

Skomentuj