Kategorie:
Ministerstwo Turystyki Izraela stworzyło reklamę dla jednego z wydawnictw turystycznych z hasłem –„W Izraelu… tam jest wszystko!”. Napis widnieje na tle panoramy Starego Miasta.
Hasło to nie podoba się władzom brytyjskim, regulującym działania reklamowe i ostatecznie zakazano kampanii. Urzędnicy nie byli pewni, czy Stare Miasto w Jerozolimie należy do Izraela, a slogan reklamowy uznano za zbyt prowokacyjny.
W wyjaśnieniu pracownicy brytyjskiego organu regulacyjnego użyli argumentu, że „reklama może wzbudzać błędne przekonanie wśród odbiorców, kiedy na świecie trwa dyskusja na temat własności i przynależności tych obszarów. Z reklamy możemy wyczytać, że Stare Miasto w Jerozolimie należy do Izraela, ponieważ może dojechać do niego tylko z terytorium tego państwa”.
Strona izraelska zaprzecza istnieniu podtekstów politycznych w reklamie.
Komentarze
Kimże jest człowiek jeśli nie potomkiem Boga?
Tak, jak dąb zawarty jest w żołędziu - tak Bóg ukryty jest w Człowieku...
Strony
Skomentuj