Trwa brutalna walka klimatystów z motoryzacją

Image

Źródło: zmianynaziemi.pl

W dzisiejszych czasach motoryzacja jest jednym z głównych czynników wpływających na naszą planetę. Emisja gazów cieplarnianych z samochodów spalinowych rzekomo przyczynia się do zmian klimatycznych, zanieczyszczenia powietrza i wielu innych problemów ekologicznych i coraz więcej zwolenników klimatyzmu podejmuje walkę z motoryzacją, dążąc do stworzenia idealnego świata, w którym ludzie poruszają się środkami transportu przyjaznymi dla środowiska.

 

Motoryzacja jest integralną częścią współczesnego społeczeństwa. Samochody spalinowe ułatwiają codzienne przemieszczanie się i dostarczanie towarów. Jednak ich przeciwnicy przekonują, że towarzyszą temu negatywne skutki dla środowiska i zdrowia ludzi. Emisja CO2, tlenków azotu i innych szkodliwych substancji do atmosfery przyczynia się ich zdaniem do globalnego ocieplenia i zanieczyszczenia powietrza, co prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych.

 

Zwalczanie motoryzacji staje się coraz bardziej popularne. Zwolennicy klimatyzmu twierdzą, że stworzą idealny świat, w którym samochody spalinowe zostają zastąpione ekologicznymi środkami transportu. W takim świecie ludzie poruszają się głównie rowerami, a nawet używają rowerów towarowych do przewożenia towarów, podobnie jak robią to niektórzy Chińczycy czy Khmerzy. To wydaje się im być atrakcyjnym rozwiązaniem dla ochrony środowiska naturalnego, a ludzi w samochodach traktują jak wariatów do eliminacji. KLimatyści mają kilka sztuczek, które pomogą im skłonić cię do sprzedania swoich czterech kółek. Obrzydzanie wolności przemieszczania się weszło obecnie na nowy poziom.

 

Strefy Czystego Transportu (SCT) są jednym z narzędzi, które zwolennicy klimatyzmu proponują w celu ograniczenia motoryzacji. SCT to określone obszary w miastach, gdzie dostęp samochodów spalinowych jest ograniczony lub zakazany. W takich strefach priorytetem są środki transportu przyjazne dla środowiska, takie jak rowery, transport publiczny lub samochody elektryczne.

 

Wprowadzenie SCT może mieć wielopłaszczyznowe skutki. Z jednej strony wierzy się, że przyczyni się to do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i poprawy jakości powietrza w tych obszarach. Z drugiej strony, wprowadzenie SCT oznacza wykluczenie komunikacyjne dla milionów Polaków, którzy posiadają samochody spalinowe. Wprowadzenie SCT może zmusić ich do sprzedaży swoich pojazdów, ponieważ ich użytkowanie w częściach miasta objętych strefą czystego transportu nie będzie już możliwe. To rodzi pytanie o dostępność alternatywnych środków transportu oraz sprawiedliwość społeczną.

 

Kolejnym aspektem walki z motoryzacją jest zmiana rodzaju paliwa używanego do napędzania samochodów. Jednym z kroków jest wycofanie benzyny etyliny 95 typu E5, która zawiera 5% bioetanolu. W praktyce oznacza to, że starsze samochody benzynowe, które nie tolerują nowego paliwa, będą musiały być tankowane droższą benzyną etyliną 98, która nadal ma zawierać do 5% bioetanolu.

 

Ta zmiana ma na celu rzekomo zwiększenie efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji CO2. Jednak może to skutkować podwyższeniem kosztów utrzymania starszych pojazdów, co może być trudne dla osób o niższych dochodach. Dodatkowo, istnieją plany wprowadzenia dyrektywy, która nakazuje złomowanie samochodów z uszkodzonym silnikiem, uniemożliwiając jego wymianę. To jest kwestią szczególnie kontrowersyjną, ponieważ wiele osób uważa, że silnik powinien być traktowany jako część zamienna, a nie podlegać przymusowemu złomowaniu.

 

Walka z motoryzacją stałą się istotnym elementem działań na rzecz rzekomej ochrony środowiska naturalnego. Zwolennicy klimatyzmu dążą do stworzenia idealnego świata, w którym samochody spalinowe zostaną zastąpione ekologicznymi środkami transportu, a strefy czystego transportu ograniczą emisję gazów cieplarnianych w miastach. Jednak wprowadzenie tych zmian niesie ze sobą wyzwania, takie jak wykluczenie komunikacyjne dla części społeczeństwa oraz zwiększenie kosztów utrzymania starszych samochodów. Dodatkowo, zmiany w rodzaju paliwa mogą wpłynąć na portfele kierowców. Warto podjąć debatę nad tymi kwestiami, aby znaleźć zrównoważone rozwiązania, które przyniosą korzyści zarówno dla środowiska, jak i społeczeństwa.

0
Brak ocen

Co do benzyny 95 która ma być zastąpiona E10 od nowego roku. Niby wyszło mi że mój samochód (Scoda Fabia z 2003 roku) może jej używać, ale podobno w samochodach rocznikowo poniżej 2010 roku i tak jest to ryzykowne i silnik może po kilku latach się zepsuć. Nie wiem czy nie zacisnąć zębów i tej droższej 98 nie tankować.

0
0

Dodane przez kuba8131 w odpowiedzi na

Oczywiście, że silniki będą dostawały jak cholera, nawet te nowsze roczniki to tymbardziej bo sa gównianie robione, sztucznie postarzone itd. Wraz z ekologizacją paliw, będzie drastycznie spadała żywotnosć silników. Wszystko idzie w jednym celu: samochody spalinowe dla najbogatszych a dla zwykłych szaraczków rower albo turlajnoga albo transport publiczny, burdelowy...

0
0

Trzeba będzie powrócić do taniego dizelka z lat 80/90 tych, jakiegoś golfa albo opla, tylko że takie modele w miarę w dobrym stanie coponiektóre osiągają już kosmiczne ceny! Albo w gorszym i "zainwestować".

0
0

Dodane przez Lucek Wąchozlewski w odpowiedzi na

Lucek, jak zawsze nie wiesz, ale wypowiesz się. Po pierwsze, te auta nie spełniają norm Klimaterrorystów. Po drugie strasznie rdzewieją, pomijając Audi 80 w ocynku, ale przy stłuczce juz nawet zamiennika botnika nie dostaniesz, a ocynku jak i aluminióm rzaden blacharz nie wyklepie. Znam pasionatów starych BMW oraz Mercedesów, którzy uważają, że motoryzacja skończyła się w latach 90', ale ich auta to skarbonki, aby utrzymać w oryginale, powoli nie ma dostępu do materiałów eksploatacyjnych, jak klocki hamlucowe. Pracowałem 7 lat w branży części samochodowych; nowych i używanych, znam mechaników naprawiaczy, oraz zwykłych wymieniaczy. Znam handlarzy, co robili bezwypadek i warsztaty blacharskie biorące nowy towar z serwisu dla faktury z ASO, a potem zwrot towaru, ale juz korekta faktury nie docierała do ubezpieczyciela. Bicie auta tego samego na tych samych cześciach rozbitych i naprawie na tych samych w garażu była normą 20 lat temu, a najlepiej robiło się amerykańce, bo najlepiej ubezpieczalnia za to płaciła. 

Ty pragniesz starego Golfa, a Kuba jeżdzi starą Fabią.. jesteście Siebie warci :/ Chociaz gorsi są ci, co to Fabię biorą nową z salonu za ponad 60k zł.

Tania, to jest dobra japońska benzyna zgazowana, niezawodny silnik i nie rdzewieje nadwozie oraz podwozie, ale uwaga na Accord 7, bo tam wózek gnije i jest problem oraz koszty. Książkę mógłbym napisać, ale po co, aby moje ukochane auto podrożało, niech debile nadal latają autami z grupy VW, po coś i dla kogoś ktoś je stworzył. Chcoaciażjak cię stać na auto za 500.000zł, masz firmę, to kup Audi SQ8, a po czterech latach leasingu wpuszczonego w koszty firmy, sprzedaż zajechane frajerowi bez straty, co się zdziwi, że dobre opony kosztują 7k zł, a auto zaczyna się psuć..

0
0

Tamat jest podobnie ustawiony jak DOLINA ROSPUDY. Walka była straszna o kornika . A chodziło aby wstrzymać tranzyt i odciążyć miasto obwodnicą.

a tu ciekawa sprawa :

jade przez las w puszczy Białowieskiej na rowerze i zatrzymuje mnie policja i leśniczy ! Mandat za jazdę po lesie! Wjechałem pod zakaz - a tu buduje się drogę !!!! Ciężarówki jeździły w lewo i prawo jak na autostradzie.

to oczywiście nikomu nie przeszkadzało i tam ekologów nie było.  (taki fakt z życia) 

drodzy nie dajcie się zwieść metodą :czerwonego śledzia lub zdechłego śledzia. wszystko ma swoje drugie dno dla pewnych korzyści....

0
0

to wszystko to pic fotomontaż chodzi im o wprowadzenie planu klausa schwaba żeby nikt nie miał własności a potem obozy koncentracyjne i sztuczne mięso a na końcu szybko do grobu... i depopulacyjka.... lebensraum dla untemensch !

0
0

Zgadzam sie ze to powolne niszczenie ludzkiej cywilizacji bo wprowadzic powszechny terror rodem z niemiec hitlerowskich tyle ze teraz jest nowa ideologia Zielonego Ladu albo bez Ladu i depopulacja ! Zreszta Klaus Szwab pochodzi z rodziny hitlerowskiej...

0
0

Wiadomo ze zmieniają paliwo bo inaczej pozbyć się silników nie mogą dlatego stworzyli paliwo niszczące silniki na poczet kup elektryka ponoć prądu brakuje ? Założę się ze zaraz będą do tego butelki jak do starych aut ołowianych wlewasz i mąż spokój na cały bak. Robią to specjalnie by zniszczyć spaliniaki. Teraz dodali ze nie da się sprowadzić auta które jest zdezelowane nie da się kupić stare Camaro już by go odrestaurować by działało na oryginalnym silniku po chonowaniu 

0
0

Socjalizm wykończy w pierwszej kolejności tych durniów którzy go popierali. Zmniejszenie emisji CO2 spowoduje spadek plonów i zagłodzenie nie tylko ludzi, ale całej ziemskiej flory i fauny. Planeta będzie się jednak bronić i klimatyści będa zwalczani jak choroba, bo są ewidetnnie zwyrodnieniem. Nie przeszkadzają im trucizny tylko życiodajne CO2 i wszystko co dobre.

0
0

Trudno popierać tak brutalną  i szybką akcje tępienia samochodów spalinowych ale w miastach naprawdę  jest nadmiar tych aut, bo wszytko zastawione w 80% padliną która nawet nie chodzi o to że kopci bo to niekoniecznie  gdyż w polskich warunkach miastowi i tak jeżdżą  MPKiem a rzęchy dosłownie wszytko zastawiają i na dodatek  na potęgę ciekną bo wiadomo  nie przeszły przeglądu na zachodzie to poszły na sprzedaż.  Alternatywnie do zastawiania każdego skrawka porobiono pola garaży ( ostatnio wywłaszczane i tępione ze względu na ceny gruntów w miastach) , znam paranoików miejskich co jeżdżą MPKiem a auto od jesieni do wiosny trzymają i pucują w garażu "bo szkoda jeździć ". A latem to rzeczywiście  można jeździć  rowerem. Na wsi  choroba "autyzmu" jest nue mniejsza ale nawet większą - całe podwórka zastanowione rzeczami które również ciekną i zanieczyszczają wody gruntowe. Nie wpuszczanie prowincjuszy do miast nie jest wynalazkiem lewaków lecz przez całe wieki w miastach  były specjalne służby które chodziły z pałami i wypędzały za mury przybyszy którzy przyjechali nie wiadomo po co z całym dobytkiem na wozie lub wózkach ręcznych i blokowali i tak wąskie uliczki. Jeśli chodzi  o benzynę  98 to powiem tylko że jest ból jął trzeba zalać droższa ale ona jest uzdrowieniem dla starych rzęchow którym już silniki się duszą czy wręcz  nie palą od nagarów. Kiedyś miałem takie auto które już się poważnie dusiło i mechanik kazał mi zalewać najlepszą  wachą i rzeczywiście  pomogło. 

0
0

 

Tylko prawda jest taka,  ze ci co najwięcej krzyczą jako " ekolodzy"  nigdy z samochodu czy prywatnego samolotu nie zrezygnują , mają zrezygnować malutcy tego świata!

Bez samochodu obecnie nie idzie egzystować !

0
0

Żeby zlikwidować prywatne samochody , należałoby powszechnie rozbudować komunikacje publiczną w każdej dziedzinie  życia , miejskiej czy poza miejskiej , a to są koszty niewyobrażalne w porównaniu do prywatnej komunikacji ,  a w takich krajach jak USA jest to nie wykonalne ! w USA bez samochodu nie można egzystować , ten kraj zużywa 20% światowych zasobów  : , więc cały świat ma się przestawić " na rowery " aby całe USA mogło mieć prywatną motoryzację , a na to nikt nie da zgody , więc bajki ekologów są nie do zrealizowania ! :

https://businessinsider.com.pl/gospodarka/amerykanska-gospodarka-to-potega-wypracowuje-jedna-piata-swiatowego-dochodu/0gr9pj7

https://forsal.pl/biznes/przemysl/artykuly/9277385,ktore-kraje-zuzywaja-najwiecej-ropy-dwoch-wielkich-liderow-ranking.html

 

0
0

Ą mogą specjaliści napisać co się konkretnie popsuje i dlaczego? Bo jest wielkie halo a nikt nie pisze co się stanie!!! Wtedy sam sobie policję i zdecyduje co dalej. Co to paliwo mi wypali tłok? Zawory? Urnie korowód? Sam sobie odpowiem czy zmienić samochód, czy wymienić silnik cały po rozwaleniu. Wiecie że niektóre modele samochodów są tak dobre że silniki bardzo tanio kosztują! A może kupię skuter dwusuwowy i będę zadawał szyku w strefach czystego transportu bo o skuterach chyba tam nic nie ma!

0
0

Walka o mityczny klimat, kończy się z wraz z zasobnością portfela, niemożnościa dojazdu do pracy , wykształceniem dzieci, ogrzaniem domu. Potem lud sie wkurwi , i braknie latarni i gałęzi na ekoterrorystów . Takie są losy każdej rewolucji, szczególnie marksistowskiej. 

A swoją droga ciekawe jest to ,że ekoterrorysci, tak walcza o czyste powietrze w miastach , które ponoć zabija, a następnie z 98% z nich idzie się "zabawić " w wekkend, wlewając w siebie truciznę = alkohol, paląc papierosy lub wapując, zarzywając inne używki , słuchając głośnej muzyki i odbywając stosunki homo i hetero seksualne ( choroby weneryczne skracają też życie) ,  co jest stwierdzone naukowo, są "chorobotwórcze, powodują raka= skracają życie". Hipokryzja. !!!!

0
0

szatańskie polskojęzyczne elity !

Prezydent Andrzej Duda przekonywał podczas ONZ-owskiego szczytu klimatystów, że tzw. transformacja klimatyczna (obejmująca m. in. pozbawienie Polaków własności prywatnej w postaci samochodów) nie tylko odbywa się dla naszego dobra, ale jest wręcz „zobowiązaniem” rządu wobec nas.

Podczas COP28 w Dubaju prezydent wziął udział w otwarciu bułgarskiego pawilonu narodowego i spotkał się z prezydentem tego kraju Rumenem Radewem. Bułgaria ubiega się o organizację przyszłorocznej konferencji klimatycznej, COP29.

Duda mówił o konieczności czynienia wysiłków na rzecz transformacji sektora energetycznego. Jak mówił, chodzi nie tylko o realizację europejskiej i światowej polityki klimatycznej, ale – jak zaznaczył – jest to zobowiązanie przywódców wobec swoich społeczeństw. – To także kwestia uczestnictwa w ogólnoświatowym wyścigu konkurencji gospodarczej. Może właśnie ten element z punktu widzenia naszych społeczeństw jest co najmniej równie ważny, jak ochrona klimatu, jego pozostawienie w jak najlepszym stanie dla przyszłych pokoleń – dodał.

0
0

Ekologia to ci co siedzą w kieszeni bogatych z pewnej nacji :

Bo chodzi o cyferki na kontach bogatych i niszczenie ekonomicznie biednych krajów , bo technologie bez ropy już dawno są zaszufladkowane , ale jak np., biedota - biedne kraje mogą mieć dobrze  za darmo , oto przykład :

https://www.youtube.com/watch?v=5iI54EacGeA

Takich technologii zaszufladkowanych jest bardzo dużo i bogaci nie dopuszczą do ich ujawnienia i wprowadzenia !

1 Tymoteusza 6: 10  Albowiem korzeniem+ wszelkich szkodliwych rzeczy+ jest umiłowanie+ pieniędzy, a zabiegając o to umiłowanie, niektórzy dali się odwieść od wiary na manowce i sami się poprzebijali wieloma boleściami.+

0
0