Kategorie:
Niedawno Mercedes-Benz udało się uzyskać zgodę na sprzedaż w Kalifornii pojazdów wyposażonych w SAE Level 3 Autopilot, właściciele samochodów podczas jazdy po autostradzie z prędkością nie większą niż 64 km/h nie będą mogli utrzymać kierownica. Chiny posunęły się nieco dalej w zakresie legalizacji autopilota trzeciego poziomu, a niemieccy producenci samochodów na lokalnym rynku będą musieli dogonić chińskich konkurentów.
Tak przynajmniej twierdzi South China Morning Post, który analizuje obecną sytuację na chińskim rynku. W tej chwili firmie XPeng udało się uzyskać pozwolenie na „komercyjne testy” autorskiego systemu NGP na ulicach czterech największych miast w Chinach, tj. Pekinu, Szanghaju, Guangzhou i Shenzhen. Ten system autopilota poziomu 3 opiera się nie tylko na danych z kamery i lidaru, ale także na dokładnych cyfrowych mapach terenu, a także na interakcji z inteligentnymi obiektami infrastruktury drogowej, takimi jak sygnalizacja świetlna z wbudowanymi nadajnikami.
Kierowca może po prostu wprowadzić żądaną trasę, a pokładowy system NGP XPeng poprowadzi ją ulicami miasta bez interwencji osoby za kierownicą. Według twórców takie maszyny mogą poruszać się bez ingerencji człowieka przez kilkaset kilometrów, nie licząc postojów na ładowanie akumulatorów trakcyjnych.
Do końca roku wsparciem dla systemu NGP obejmie kilkadziesiąt miast w Chinach, jak obiecują przedstawiciele XPeng. Zagraniczni producenci samochodów na lokalnym rynku nie mają nic przeciwko takiej propozycji. BMW poinformowało w zeszłym tygodniu, że lokalny zespół programistów rozpoczął budowę systemu autopilota poziomu 3, który będzie gotowy na chiński rynek pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Jeszcze w lutym marka Mercedes-Benz ogłosiła rozpoczęcie testów prototypów z obsługą systemu autopilota trzeciego poziomu na drogach Chin. Według plotek Tesla również został skazany za taką działalność, ale zaprzeczył wszystkim takim podejrzeniom. Na poziomie legislacyjnym eksploatacja samochodów z autopilotem trzeciego poziomu w Chinach jest nadal zabroniona, dlatego wszystkie warunki jego użytkowania określone przez producentów samochodów nadal mają status „testów”.
Najwyraźniej XPeng pomoże również w tym obszarze niemieckiemu producentowi samochodów Volkswagenowi, który niedawno został udziałowcem tego chińskiego producenta samochodów i zawarł porozumienie o współpracy w dziedzinie technologicznej. Zdaniem kierownictwa chińskiego giganta internetowego Baidu, już w 2026 roku na lokalnym rynku zaczną dominować samochody z zaawansowanymi funkcjami autopilota, po czym lokalni konsumenci będą znacznie mniej skłonni kupować auta bez takiej funkcjonalności. Z tego powodu zachodni producenci muszą się spieszyć, aby dogonić chińskich konkurentów we wprowadzaniu autopilota w Chinach.
Ocena:
Opublikował:
tallinn
Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt |
Komentarze
Chwała i Sława naszemu Bogu, który stworzył Niebo i Ziemię, i wszystko co w nich jest.
Intermarium is solution for Europe
Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.
Chwała i Sława naszemu Bogu, który stworzył Niebo i Ziemię, i wszystko co w nich jest.
Intermarium is solution for Europe
Skomentuj