Kategorie:
Przez ostatnie dwa lata Tesla pracowała nad własnym formatem baterii 4680, który powinien zastąpić baterie z poprzedniego projektu. Projekt ten ma ogromne znaczenie strategiczne dla długofalowego rozwoju firmy, dlatego w swojej europejskiej fabryce pod Berlinem, a także w Teksasie Tesla zamierzała rozpocząć produkcję nowych akumulatorów do końca lata. Plany zostały jednak zrewidowane. Niezbędny sprzęt wysłano zamiast Niemiec do USA.
Według niemieckiej publikacji Handelsblatt fakt, że niemiecka fabryka Tesli nie rozpoczęła produkcji 4680 baterii, wynika nie tylko z tańszej energii i nowych ulg podatkowych w USA w porównaniu z Europą. Źródła informują o zauważalnym opóźnieniu w rozwoju ważnej, ale złożonej technologii produkcji.
Wcześniej Tesla planowała zlokalizować pełnoprawną fabrykę akumulatorów w Grünheide, ale jak dotąd zajmują się tylko opracowywaniem elektrod. Cały sprzęt dla reszty produkcji został wysłany z niemieckiej fabryki w Austin w Teksasie, gdzie firma produkuje również akumulatory 4680.
Powód tego ruchu nie jest do końca jasny. Może to koszt energii w Europie. Jest jeszcze inna wersja. Tesla zdecydowała się najpierw na udane zastosowanie metody suchego powlekania elektrod w Stanach Zjednoczonych. W dłuższej perspektywie plany Elona Muska co do Gigafactory Berlin nie zmieniają się. Nadal chce on tam produkować baterie. Wiadomo już jendak, że ich produkcja nie ruszy w Europie ani w tym, ani w przyszłym roku.
„Pięciu ekspertów, z których dwóch jest spokrewnionych z Teslą, twierdzi, że systemy testowe z tą technologią są dość dobrze ugruntowane, ale brakuje doświadczenia w ich obsłudze na dużą skalę” – napisał Handelsblatt.
Musk powiedział wcześniej, że proces powlekania elektrod na sucho jest jedną z przeszkód uniemożliwiających firmie osiągnięcie masowej produkcji nowych baterii.
Czwarta i pierwsza europejska fabryka Tesli o nazwie Giga Berlin-Brandenburg została oficjalnie otwarta w marcu tego roku. Musk osobiście dostarczył klientowi pierwszy samochód elektryczny. W przyszłości powinno tu być produkowane pół miliona samochodów z akumulatorami o pojemności 50 GWh rocznie.
Ocena:
Opublikował:
tallinn
Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt |
Komentarze
DIVI LESCHI GENUS AMO
Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......
Zablokowany do odwołania. To nie portal religijny. Moderator.
Zablokowany do odwołania. To nie portal religijny. Moderator.
Zablokowany do odwołania. To nie portal religijny. Moderator.
Zablokowany do odwołania. To nie portal religijny. Moderator.
Strony
Skomentuj