Niemiecki przemysł motoryzacyjny stworzy uniwersalną zrobotyzowaną ładowarkę

Kategorie: 

Źródło: tg

Firma Ionity, producent stacji ładowania, połączył siły z Porsche, BMW, Mercedes-Benz i innymi producentami samochodów, aby opracować uniwersalną infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Celem partnerów jest stworzenie zrobotyzowanego systemu ładowania, który będzie działał z pojazdami elektrycznymi dowolnej marki i będzie w stanie w pełni naładować samochód w 15-30 minut.

 

Inicjatywa nosi nazwę ROCIN-ECO („Ładowanie robotyczne dla ekosystemu infrastruktury”). Opiera się na technologiach Ionity, które są już stosowane w całej Europie oraz na platformie robota z mechanicznymi manipulatorami. Platforma może automatycznie zbliżyć się do samochodu, otworzyć pokrywę portu ładowania i podłączyć kabel ładujący. Deweloper twierdzi, że platforma skraca czas ładowania o 15% „poprzez eliminację czynnika ludzkiego”.

 

Według kierownika programu, Fritza Bottina, ROCIN-ECO jest jedynym rozwiązaniem na świecie, które zostało zaprojektowane z naciskiem na „niedyskryminację i standaryzację”. Firmy zaangażowane w projekt nie będą opatentowywać urządzenia jako całości i jego poszczególnych komponentów, aby maksymalnie ułatwić dystrybucję technologii po jej przetestowaniu i rozpoczęciu skalowania.

„Wykorzystując swoją otwartość i niezależność od producentów samochodów, system ten w znaczący sposób przyczyni się do zwiększenia popularności pojazdów elektrycznych. ROCIN-ECO jest koniecznością w przejściu na autonomiczną mobilność zelektryfikowaną” – mówi Bottin.

W nadchodzących tygodniach Ionity zmontuje i przetestuje pierwsze prototypy zrobotyzowanych ładowarek w miejscu testowym. Projekt wspierają Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Ford, Rocsys i wiele innych. Jeśli uczestnicy będą zadowoleni z systemu, zaczną go wdrażać na własnych stacjach ładowania. Ponadto partnerzy zamierzają wyposażyć w takie instalacje nie tylko miejskie parkingi i stacje ładowania, ale także wszystkie główne europejskie autostrady – tak, aby dostęp do ładowarek nowej generacji był „w zasięgu spaceru” dosłownie wszędzie.

 

Ocena: 

1
Średnio: 1 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika spokoluz

Właśnie został przedstawiony

Właśnie został przedstawiony sposób na monopolizację ładowania pojazdów elektrycznych - a po co ?

A po to aby poprzez taki system można było na energię elektyczną służacą do poruszania pojazdów nałożyć AKCYZĘ !!!

System będzie tak zrobiony , że bez opatentowanego systemu ładowania z licznikiem zużycia prądu nie można było naładować baterii pojazdu.

Akcyzy takiej wszystkim nie można nałożyć bo nie każdy będzie miał pojazd elektryczny dlatego myślą nad tym abyś był znów uzalezniony i ograniczony oraz płacił kasiorę.

System paliw płynnych jest zoragnizowany przez sieci stacji i kontrolowany zatem z prądem do elektryków również tak będzie.

System ładowania zostanie znormalizowany , opatetowany i tylko Ci co wykupią patent będą mogli ładować pojazdy na stacjach czy w przydomowych opatetowanych urządzeniach łądujących.

Obecnie masz kabel do gniazda w aucie i do gniazdka w domu ale przyszość to system , w którym przetwornica ładująca będzie poza pojazdem - wtedy wszyscy znów będą uzależnieni od systemu zdierstwa tak jak dzisiaj.

Słowian dobrej woli jest więcej - Słowiański WIEC, Słowiański ZEW , Słowiańsk DUCH , Słowiańska KREW - na pohybę .......

Portret użytkownika Zn

Co z bezpieczeństwem?.

Co z bezpieczeństwem?. Szybkie ładowanie wymaga bieżącego nadzoru ze strony układów elektronicznych a te bywają zawodne. Pozostawienie akumulatora litowego (dowonego typu) bez nadzoru podczas ładowania może skończyć się nieciekawie. ,,Pożar na stacji ładowania samochodów elektrycznych"   https://youtu.be/hqMz0CnqUXo    Zasilanie akumlatorami litowymi to ślepy zaułek nie wspominając o bilansie energetycznym zapotrzebowania na prąd elektryczny gdyby doszło do upowszechnienia pojazdów elektrycznych. Nawet w formie wynajmu... no chyba że mowa jest o ,,ekologicznych pojazdach" po oczekiwanej/ zapowiadanej redukcji" ludzkości do 500 mln osób na całym świecie.

Skomentuj