Pierwszy na świecie pociąg w 100% na wodór uruchomiony w Niemczech

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

Francuska firma Alstom ogłosiła uruchomienie pierwszego na świecie pociągu wodorowego Coradia iLint. Jego pierwsza podróż zakończyła się w Bremerwerde w Dolnej Saksonii w Niemczech. Ten pociąg regionalny emituje jedynie parę wodną i kondensat wodny, poruszając się przy niskim poziomie hałasu.

 

Według Alstom, celem firmy jest przyczynienie się do stworzenia najbardziej przyjaznej środowisku sieci kolejowej na świecie.

 

„Mobilność bezemisyjna jest jednym z najważniejszych celów dla zrównoważonej przyszłości” — powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes Alstom. „Pierwszy na świecie pociąg Coradia iLint napędzany wodorem jest doskonałym przykładem zrównoważonej mobilności”.

 

Zaledwie 1 kg paliwa wodorowego jest tak wydajny, jak 4,5 kg oleju napędowego. Stopniowo pociągi wodorowe zastąpią 15 modeli jeżdżących obecnie w Dolnej Saksonii. Zasięg Coradia iLint wynosi 1000 km. Oznacza to, że wystarczy jeden zbiornik wodoru dziennie.

 

Pociąg porusza się z prędkością nie większą niż 140 km/h, chociaż zwykłe prędkości na linii są znacznie niższe, od 80 do 120 km/h. Projekt jest wspierany przez rząd niemiecki, a rozwój Coradia iLint jest finansowany przez krajowy program innowacji w zakresie technologii wodorowych i ogniw paliwowych (NIP). Według CNN następnym celem pociągów będzie Frankfurt. Dla regionu zamówiono już 27 pociągów.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

NoweFilmy i BacoLogia i corium.5v.pl

Portret użytkownika Jakub

To paliwo samo skrapla się na

To paliwo samo skrapla się na ścianach w niektórych z polskich kopalń, czyli dzieje się połowa roboty sama, zostanie tylko to zebrać za pomocą odpowiedniej technologii, dlatego są zamykane polskie kopalnie, państwowe spółki górnicze wyprzedawane obcemu kapitałowi i wciąż dzieje się powtórka sytuacji z początku lat 90, gdy przyszedł do nas wolny amerykański rynek na zacofane postkomunistyczne państwo i pochłania państwowa własność. Dużo mądrych ludzi o tym mówi, prowadzone były nawet badania przez państwowe spółki górnicze pod tym kątem ale sprawa jest pod dywanem od dawna a górnictwo pada z dziwnego powodu 

Portret użytkownika Q.

No i bardzo dobrze pod

No i bardzo dobrze pod warunkiem, że prąd potrzebny do produkcji wodoru nie będzie czerpany z sieci głównej a z wiatraków czy paneli. Po za tym sam przelicznik wodoru na olej napędowy trzeba uszczuplić o ilość energii zużytej na jego kompresję i skroplenie oraz wydajność samego procesu elektrolizy wody. I pytanie dodatkowe, czy nowe pociągi na wodór zastąpią lokomotywy spalinowe na mazut czy elektrowozy ? Bo mnie się wydaje, że te na mazut jak jeździły tak jeździć będą bo one ciągną składy towarowe. Ale żeby wogóle mówić o ekologii i ekonomii to należałoby te pociągi osobowe znacznie odchudzić, czyli przestać je budować z żelaza i stali a zacząć z kompozytów czy spienionych metali (o strukturze pumeksu). Lekki pociąg mniej zużywa paliwa, sam się mniej zużywa (koła, hamulce, łożyskowanie osi) i jego wyprodukowanie pochłonie znacznie mniej energii. Na zdjęciu spienione aluminium - Alusion

Produkt – Alusion – spienione aluminium

Skomentuj