Francja dopuściła pierwszy bezzałogowy autobus do poruszania się po drogach publicznych

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Autobus bez kierowcy, który jeździ we Francji stał się pierwszym pojazdem w Europie, który otrzymał zezwolenie na w pełni autonomiczną jazdę po drogach publicznych. Samojezdny autobus EZ10, który może przewozić do 12 pasażerów, od marca prowadzi testy w mieście w południowo-zachodniej Tuluzie.

 

W zeszłym tygodniu francuski minister transportu Jean-Baptiste Jebbury i Ministerstwo Przemian Ekologicznych zatwierdzili użytkowanie autobusu bez osoby za kierownicą.

„To ważny krok w kierunku prawdziwej komercjalizacji autonomicznej jazdy, zarówno w dużych prywatnych nieruchomościach, jak i na drogach publicznych” – powiedział Benoit Perrin, dyrektor generalny EasyMile, dewelopera pojazdów.

Według firmy zezwolenie to czyni EasyMile pierwszym producentem samochodów bez kierowcy w Europie, który może obsługiwać autonomiczny autobus wśród innych pojazdów, pieszych i rowerzystów bez interwencji człowieka na drogach publicznych.

 

Eliminacja ludzkiej kontroli oznacza, że ​​bus EZ10 działa teraz na poziomie 4 w skali automatyzacji Stowarzyszenia Inżynierów (SAE). Na tym poziomie pojazd jest w stanie działać autonomicznie w ramach pewnego zestawu ograniczeń, takich jak jazda po ustalonej trasie o długości 600 metrów.

 

Dla porównania, funkcja w pełni autonomicznej jazdy Tesli to SAE poziom 2. To klasyfikuje to jako „częściową automatyzację”, to znaczy, że osoba musi stale uczestniczyć w jeździe.  Chociaż kontrola człowieka na pokładzie nie jest już wymagana, autobusem nadal można sterować za pomocą „zdalnego sterowania”, mówią przedstawiciele EasyMile. Oznacza to, że w przyszłości jedno centrum kontroli będzie mogło zarządzać flotą kilku autonomicznych pojazdów.

Ocena: 

Średnio: 2 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika Quark

Czy "sztuczny kierowca"

Czy "sztuczny kierowca" dostrzeże kogoś na poboczu komu potrzeba pilnie pomóc (bo ktoś np. zasłabł) , zauważy biegnącego pasażera który spóźnił się nieco na odjazd autobusu , zastosuje zasadę uprzejmości na drodze , ominie psa lub kota na ulicy albo zauważy jakąś drobną awarię wyposarzenia autobusu ? Nie wydaje mnie się . Człowiek jako kierowca w swej nieprzewidywalności potrafi zareagować odpowiednio na to co zaskakujące , niecodzienne i nie dające się przewidzieć - zaprogramować - i to są argumenty przeciwko autonomiczności pojazdów samochodowych.

Skomentuj