Stworzono „wieczną” i najbardziej przyjazną dla środowiska baterię na świecie

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Aceleron, wiodąca firma produkująca akumulatory z siedzibą w Anglii, twierdzi, że opracowała „najbardziej przyjazną dla środowiska i generującą najmniej odpadów baterię litowo - jonową na świecie”. Jej „metoda technologii sprężania” pozwoliła jej wytwarzać produkty, w których każdy element jest dostępny w celu naprawy, wymiany lub odnowienia.

 

Współzałożyciel i CTO Carlton Cummins powiedział, że ich „podstawowy” produkt nadaje się w pełni do recyklingu, co zapewnia urządzeniu „nieskończoną żywotność”.

 

Cummins twierdzi, że Essential ma takie same rozmiary jak urządzenie z grupy 31, tj. 330 x 173 x 240 mm i waży około połowę mniej niż tradycyjny akumulator, podczas gdy na stronie internetowej firmy znajduje się wartość 15 kg dla 12 V / 100 amperogodzin (Ah); 24 V / 50 Ah; i 48 V / 25 Ah. Producent twierdzi, że Essential oferuje czterokrotnie dłuższą żywotność i trzykrotnie większą moc ciągłą niż równoważne urządzenia kwasowo - ołowiowe.

 

Firma twierdzi, że modułowa konstrukcja Essential oznacza, że można jej używać szeregowo do zasilania różnych aplikacji, od systemów pokładowych na kołach po zapewnienie nieprzerwanego zasilania centrom danych.

 

„Wraz z postępem technologii mamy możliwość modernizacji poszczególnych komponentów bez konieczności marnowania całej baterii, pozostając wiernym ideałom naszej firmy polegającym na promowaniu ponownego użycia i ponownego wykorzystania, co przyczynia się do wzrostu znaczenia gospodarki o obiegu zamkniętym” – dodał Cummins.

 

To podejście do produkcji w pętli zamkniętej zostało również zastosowane w nowym produkcie firmy Offgen, który, jak twierdzi Aceleron, może oferować pojemność od 4 do 11 kWh dzięki swojej modułowej konstrukcji.

 

Według innowatorów, każdy zestaw oferowanych przez nich akumulatorów w systemie domowym można zmodernizować. Zwiększa to wartość inwestycji, bo nowy produkt do przechowywania w domu można zainstalować w jednej szafce elektrycznej, zawierającej urządzenie lub urządzenia, falownik hybrydowy, komunikację interfejs i rozdzielnicę.

 

Założyciel firmy powiedział o systemie, że „dom ma służyć przez wiele dziesięcioleci i uważamy, że system baterii powinien również działać przez wiele lat”.

 

Ocena: 

4
Średnio: 3.5 (2 votes)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika Quark

Tak to jest jak się ma krótką

Tak to jest jak się ma krótką pamięć. A kiedyś akumulatory samochodowe były w pełni rozbieralne bo obudowa była z ebonitu (tworzywo z bardzo mocno zwulkanizowanej "gumy" ) , pudełko z przykrywką były połączone lepikiem , który jedno z drugim sklejał i uszczelniał - dawało się to dość łatwo rozebrać (wystarczyło wydrapać lepik ze szczelin) i już można było wymienić dowolną celę lub nawet pojedyncze płyty elektrodowe . W ten sposób takie akumulatory służyły przez dekady (!) a każdą naprawę dało się przeprowadzić w przydomowej komurce dysponując jedynie podstawowymi narzędziami i lutlampą (do topienia ołowiu) - by ponownie połączyć elementy przewodzące prąd. Płyty elektrodowe jak i sepratory (koszulki izolacyjne) oraz elektrolit można było dokupić w sklepie motoryzacyjnym . Takie akumulatory jeszcze można znaleźć w starych traktorach i ciężarówkach. Ale potem przyszła "nowoczesność" i skończyły się dobre czasy a zaczęła era nierozbieralnych baterii - bo po co ktoś ma sobie coś naprawić jak może kupić nowy akumulator. 

W Indiach i Pakistanie wciąż się naprawia akumulatory nawet te współczesne "nierozbieralne" .https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA

Portret użytkownika syriues

Zapomnieli jednak o tym ze

Zapomnieli jednak o tym ze wydobycie litu ,to wysuszanie terenow na nim,zanieczyszczanie wod gruntowych,obnizanie wod gruntowych.

Sory,ale tego sie nie da cofnąć za pomoca katody czyli naładowanej czasteczki.

Wiec jaka tu ekologia ,to zwykla ściema. Obudzimy sie kiedys i nic bie bedzie juz rosło. 

Portret użytkownika tylkoMysle

O tak jusz, dla dobra

O tak jusz, dla dobra ludzkosci, ich oszukancze numery sie koncza. Chciwosc tych ludzi niema granic. Gdzie jest BLURAY ? ... przechandloealiscie za 12 srebnikow, .... gdzie jest zderzak lagiewki ? ... przechandlowaliscie. Poki korporacje beda istnialy wszyscy bedziecie sciskani jak zulte cytrynki,. .

Portret użytkownika Kwazar

Chciałem wnieść pewną popawkę

Chciałem wnieść pewną popawkę do moich wcześniejszych poważnych analiz jeśli chodzi o "najbardziej przyjazną dla środowiska baterię na świecie" Pomijam już milczeniem te pierwsze, NIEREALNE mozliwości i nadal stawiam na NIEMOZLIWE jeśli chodzi o przyjazne środowisko drugie z możliwości Lol

Portret użytkownika Kwazar

Nie ma takiej baterii. Reszta

Nie ma takiej baterii. Reszta to PIC i FOTOMONTAŻ. Taka bateria z jednej strony byłaby osiągnięciem REWOUCYJNYM Z drugiej zaś strony, byłaby rujnująca niejeden korporacyjny geszeft. Podobnie ma się sprawa z alternatywnymi i WYDAJNYMI źródłami energii.Takie, jak nas zapewniają od dziesiątek już lat, ci co ropę i zyski ciągną z odwiertów.....takie i inne zródła,  NIE ISTNIEJĄ !!!!!! NIMA, NIE DA SIĘ i JUŻ ! A dla tych co nie rozumieją na czym to polega i zbyt daleko posuwaja się w badaniach i odkryciach damy w CZAPĘ i już po problemie. 

Portret użytkownika Esteban

Nie zrozumiałeś, prawda?

Nie zrozumiałeś, prawda? Właśnie modułowość sprawi, że te "baterie" będą znacznie tańsze od standardowych, gdyż w przypadku zużycia zostanie wymieniony moduł, a nie cała "bateria". Aha, nie sugeruje się obrazkiem, tutaj nie chodzi o baterie paluszkowe.

Portret użytkownika Makelele

Litowo jonowa a porównuje się

Litowo jonowa a porównuje się do kwasowo ołowianej wtf? Marna manipulacja, kto to puścił na ZNZ?
To tak jaby pendolino porównać do pociągu na węgiel zamiast do współczesnych pociągów np japońskich i mówić ze jest 4 razy szybszy i super nowoczesny, artykuł w ogóle bez sensu

Skomentuj