Nowe ciężarówki zasilane energią słoneczną będą chłodzić żywność zieloną energią

Kategorie: 

Źródło: youtube.com

W USA wprowadzono metodę pracy ciężarówek, w której żywność będzie przechowywana na zimno bez użycia oleju napędowego. Zmniejszy to ilość szkodliwych emisji do środowiska. Dostawca akumulatorów i baterii XL Fleet wyposażył lodówki samochodowe w panele słoneczne. Ograniczą one emisję szkodliwych substancji do atmosfery, utrzymując w stanie zimnym 1 tys. przyczep spożywczych.

 

Olej napędowy służy do transportu żywności do supermarketów. Zwykle spalają 3,7 litra paliwa na godzinę, emitując do atmosfery około 22 litry dwutlenku węgla. Misją XL Fleet jest pomaganie korporacjom i ich flotom w obniżeniu kosztów operacyjnych przy jednoczesnym wsparciu w osiąganiu ekologicznych celów.

 

Rocznie w Stanach Zjednoczonych sprzedawanych jest około 50 tys. nowych przyczep z silnikiem Diesla, a partnerstwo XL Fleet z eNow przyspieszy rozwój całkowicie elektrycznego rozwiązania.

 

XL Fleet i eNow współpracują również przy projektowaniu i opracowywaniu systemu, który będzie integrował akumulator litowo - jonowy i technologię energoelektroniczną. Będzie montowany pod podłogą na naczepach klasy 8, a to oznacza, że mogą pracować około 12 godzin bez ładowania.

 

Panele słoneczne zainstalowane na dachu naczepy posłużą do ładowania akumulatorów i systemów zasilania na biegu jałowym lub podczas załadunku i rozładunku naczepy. System będzie kontrolowany termicznie, aby zapewnić całoroczną pracę w całej Ameryce Północnej.

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: tallinn
Portret użytkownika tallinn

Legendarny redaktor portali zmianynaziemi.pl oraz innemedium.pl znany ze swojego niekonwencjonalnego podejścia do poszukiwania tematów kontrowersyjnych i tajemniczych. Dodatkowo jest on wydawcą portali estonczycy.pl oraz tylkoprzyroda.pl gdzie realizuje swoje pasje związane z eksploracją wiadomości ze świata zwierząt


Komentarze

Portret użytkownika dobra rada

"Zwykle spalają 3,7 litra

"Zwykle spalają 3,7 litra paliwa na godzinę, emitując do atmosfery około 22 litry dwutlenku węgla."

Takiej bredni to jeszcze nie słyszałem. 22 litry dwutlenku węgla to ok 1 mola, czyli 44g (w tym 12g węgla).

Natomiast 3,7 litra paliwa, to ok 3,5 kg, w czym jest ok 3kg węgla.

Co zatem dzieje się z ok 3 kg węgla (minus te 12 g, które jest pomijalne)?

Skomentuj