Blokada kanału sueskiego może wywołać zerwanie łańcuchów dostaw

Kategorie: 

Źródło: CREODIAS.eu

Od kilku dni Kanał Sueski, strategiczna droga morska łącząca Azję z Europą, pozostaje zablokowany przez kontenerowie, któryjakimścudem wbił się w nabrzeże uniemożliwiając żeglugę. Media głównego ścieku nie zauważają w tym jeszcze nic nadzwyczajnego, ale wydarzenie to jest niewątpliwie bez precedensu i jego celem może być zerwanie łańcuchów dostaw, zapowiadane w tak zwanym "kanadyjskim fałszywym planie plandemii".

Jak wiadomo obecnie wszystkie kraje na Ziemi są uzależnione od Chin i dostaw towarów z tej swoistej fabryki świata. Tak się składa, że do Europy,  większość towarów i komponentów wykorzystywanych w przemyśle, była przewożone właśnie drogą morską przez Kanał Sueski. 

 

Wyliczono, że aż 15 procent światowego frachtu morskiego odbywa się z wykorzystaniem tego kanału. Bez niego trzeba pływać wokół Afryki co bardzo wydłuża czas transportu i znacząco podnosi jego koszt.

Źródło: CREODIAS.eu

Oficjalnie żegluga w kanale ustała po zaklinowaniu się w nim kontenerowca Evergreen. Miało do tego dojść na skutek silnego wiatru i błędów nawigacyjnych. Statek wbił się w nabrzeże i utknął na dobre. Nie sposób powiedzieć kiedy uda się go uwolnić. To mogą być dni ale i tygodnie.

 

Holowniki nie są w stanie poruszyć potężnym statkiem załadowanym kontenerami. Rozważa się wyładowanie części z nich. Nie wiadomo jednak jak miałoby się to odbywać. 

Źródło: CREODIAS.eu

Po obu stronach kanału grupują się duże ilości statków oczekujących na przeprawę. Nieliczne jednostki zdecydowały się na opływanie Afryki. Wszystko wskazuje jednak na to, że w najbliższym czasie nie uda się udrożnić kanału, więc oczekujący mogą stracić sporo czasu.

 

Warto zwrócić uwagę, że zatrzymanie żeglugi w Kanale Sueskim nigdy nie trwało tak długo co jest już wydarzeniem bez precedensu. Podstawowym skutkiem tej blokady może być zerwanie łańcuchów dostaw. Dotyczy to nie tylko gotowych produktów z Azji, ale też wielu komponentów potrzebnych do działania przemysłu. 

W kontekście zerwania łańcuchów dostaw warto wspomnieć fałszywy plan pandemii z Kanady. Jeden z jego punktów przewidzianych na drugi kwartał 2021 roku, zakładał właśnie niedobory towarów, żywności, leków. Zablokowany Kanał Sueski może się przyczynić do realizacji tego punktu planu.

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (3 votes)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Portret użytkownika tubylec

Warto by sprawdzić co jest w

Warto by sprawdzić co jest w kontenerach bo chodzą pogłoski że mogą tam być dzieci z przemytu, sale tortur i inne pedofilskie akcesoria .. kontenery wcale nie muszą być wypełnione towarami na sprzedaż, tak jak się większości wydaje, i na dobrą sprawę to można z nich zrobić takie pływające miasto z dużą ilością pomieszczeń, pod przykrywką że to tylko kontenery.

Portret użytkownika ​​​​​euklides

Przerwanie łańcucha jest

Przerwanie łańcucha jest równie nieudolne jak cała pandemia. "Wielcy" tego świata nie wpadli na to, że można opłynąć Afrykę i wasze skarpetki będą może o 2 grosze droższe, bo to idioci. Ten plan to prawda, bo pisowi obłąkańcy domagaą się wojska na ulicach, ale nie rozumią, że liczność naszej armii pozwala co najwyżej na obstawienie jednej wioski. Podobnie jak nie rozumieją tego, że jeśli zablokują kraj to wszystko padnie z hukiem waląc im się na głowy..System jest w fazie terminalnej i dostaje jakichś poyebanych konwulsji.

Ruszyła inflacja, a to spowoduje, że moherom poprzestawiają się trochę klocki w głowie i przy-wódcy będą mieli podwójnie wesoło. Matołów pożera własny elektorat, a elektorat pożera własna głupota, więc nie mogę się doczekać tego resetu. Los jest dla nas łaskawy i śmieje się z nami, nawet typ nazywa się Schwab żebyśmy mieli bekę.

Portret użytkownika Quark

Żeby jeszcze ten "reset" dał

Żeby jeszcze ten "reset" dał taki wynik jak ten komputerowy - wciskasz guzik , czekasz i system zaczyna działać już normalnie ... ale na to bym raczej nie liczył - za dużo głupków trzyma za "wajchę" a nie ma komu trzasnąć ich po łapach ! 

Portret użytkownika demodemo

Dobrze , że my tu w Polsce

Dobrze , że my tu w Polsce mamy taką energię w stosunku do załamań , że w genach ( od ponad 1100 lat ) mamy jak z tego się wylizać i normalnie egzystować - wola przetrwania jest siniejsza od zła -  min. chrzest , klątwy watykanu  po 1410 , inkwizycje , 3 rozbiory , 2 wojny światowe , okupacja adolfiny i żelaznego józka , komunizm ( wiadoamo kogo ) , okpuację aktualną ( wielonarodową ale pod egidą wiadomo kogo ) ale DUCH tego narodu jest silniejszy niż całe zło tego świata. Na pochybę siłom, które chcą nas osłabić !!! Na wieki mocom , które nami kierują !!! My kierujemy się dobrem a dobro zawsze pokonuje zlo !!! Każda jednostka , która kieruje sie dobrem pokonuje 1 mln jednostek zła bo dobro się potęguje w górę a zło w potęguje sie w dół. W dobrze jest bezkresna siła - myśl dobrze , o dobrych  rzeczach i chwilach  szczególnie w stosunku do złych bo dobro sie potęguje i likwiduje zło a partnerem dobra jest natura i zachodzi szczególna koniunkcja i wielopotęgownie dorych sił - zło wymięka i zanika. Od nas zależy - od naszych myśli i słów ( energii ) , za pomocą któreych/ej zwalczymy zło do samego jego zarodka. Zniknie zarzewie zła pozostanien tylko dobro - od nas zależytylko jakość myslenie - pozytywna czy negatywna - pozytywna wygrywa zawsze i likwiduje negatywną. Nie wiem czy post się ukaże , bo ostatnie moje wypłyneły po 26 godzniach. Chwała dobrej energii !!!

Portret użytkownika kam

Wiatr może spychać statek z

Wiatr może spychać statek z kursu, ale pilot ma czas zareagować, by zminimalizować skutki wypadku, statek mógłby otrzeć się, odbić albo zatrzymać z przechyłem przy brzegu. Tutaj ewidentnie nie zadziałano na ster by statek utrzymać wzdłuż osi kanału, a wręcz przeciwnie zmiana kursu musiała być w prawo na ląd. Dziwne jak tego dokonano, na mostku musiały być co najmniej 2 osoby kapitan i oficer, a może był też pilot z Suezu jeśli kapitan nie miał uprawnień na samodzielne przejście kanałem bądź nawet 4 osoby, bo też marynarz wachtowy. W przypadku gdy pilot działa na szkodę statku, kapitan może zmienić polecenie. 

Jeśli było to celowe działanie, zgodnie z tym planem Kanadyjskim, a statek uda się zdjąć w możliwie krotkim czasie, wkrótce mogą być następne działania, a to może być niebezpieczne. 

Portret użytkownika Hathor

Wiekszosc co sie wypowiada na

Wiekszosc co sie wypowiada na temat przeprawy tego kontenerowca przez kanal S. ma znikowma wiedze na temat zeglugii.
Zauwazcie, ze taki kolos staje sie z jednoski pelnomorskiej - jednostka srodladowa - to sa inne warunki. Zeby ten kolos mogl wplynac do kanalu musi byc spelnionych kilka warunkow. Nie wplynie taka jednostka jak nie sa spelnione warunki pogodowe, przy szalejacej burzy piaskowej nie pozwoli na to zarzadca kanalu. Tu podmuch musial byc nagly i bardzo silny zeby zeplnal statek. Taki kolos ma bardzo slaba sterownosc nie moze sobie manewrowac na lewo i prawo - to jest potenzy bezwlad,  nawet naped atomowy nic tu nie pomoze. Tu musial miec dane pogodowe idealne - w przeciwnym razie czeka i wplywaja mniejsze jednostki.
Ja sie dziwie, ze i tak nie jest asekurowany przez mocniejsze holowniki.
Musial byc przeladowny - czyms ciezkim - nie zdziwie sie jak by zaczeli sprawdzac kontenery, jak czegos nie znajda to bedzie cud - to sie tak nie rozejdzie po kosciach bo roszczenia pojda w setki miliony euro. Firmy ubezpieczeniowe tego giganta moga juz sie zwijac.
Jezeli statek byl przeladowny to nie byl spelniony warunek obciazeniowy.
 

Portret użytkownika Zenek ;)

1__statek nie był

1__statek nie był przeładowany, na zdjęciach widać "linię wodną" z metr-póltora od powierzchni wody

2__każdy statek przekraczający kanał ma egipskiego pilota na pokładzie jaki nadzoruje jego kurs.... o tym jaki sterował "tym statkiem" zapadła dziwna cisza. egipski reżim go kryje

3__nigdzie w informacjach prasowych nie ma podanej informacji z jakiego kierunku wiał wiatr jaki go "zepchnął", czy to jest "od brzegu z dziobem" czy "od brzegu z rufą"

4__statki takiej długości płynące w poblizu innej mają naturalną tendencję do "uciekania z kursu" w kierunku owej powierzchni wynikającą z mechaniki płynów i jeżeli statek był prowadzony przy "brzegu z rufą" bo z tego kierunku wiał spychający wiatr to nie jest wykluczone iż statek zaczął egipskiemu pilotowi "uciekać w ten brzeg" i on "ratując się przed jedną kolizją" kazał sterami odbić i wpadł w kolizję drugą, na brzegu przeciwnym

5__jeszcze jedna możliwość jest taka iz statek cały czas płynął na wychylonym sterze jaki kompensował znoszący "w brzeg z rufą" wiatr wiejący "od brzegu z dziobem". wtedy wystarczy iż statek wpadł w dziurę w huraganie (słabszy wiatr) i brak siły znoszącej od wiatru przy dużej prędkości jego poruszania i wychylonym stale sterze wpakował jego dziób w ląd a rufę potem niezależnie od tego zwiało później

Portret użytkownika malina

Specjalistką nie jestem

Specjalistką nie jestem niemniej interesuje mnie wyjaśnienie przyczyn jak do tego doszło.  Poza ogólnikami typu: wiatr zawiał albo błąd w nawigacji niczego nie można się dowiedzieć. Czy przeprawą tak wielkiego statku nie powinien dowodzić doświdczony kapitan z asekuracją członków załogi? Albo czy kontenerowiec nie powinien byc prowadzony przez holowniki ?   Ktoś popełnił idiotyczny amatorski błąd a straty idą w tysiące, to nie jest kanal wycieczkowy  Ten ktoś powinien się w koncu znaleźć. 

Portret użytkownika Uther Lightbringer

To jest zamierzone działanie.

To jest zamierzone działanie. Wiadomym jest fakt, że globaliści chcą pogłębić chaos na świecie i sprawić, by ludzie nie mieli dostępu do leków i żywności. Zamierzają jeszcze bardziej dokręcić śrubę i przyśpieszyć depopulację, zaś tylnymi drzwiami będą przeprowadzać paszporty zdrowotne i program dochodu podstawowego.

Jeśli chodzi o paszporty szczepionkowe, to wdrażane są one już w Hiszpanii, a dokładnie w Rejonie Autonomicznym Walencji. Podejrzewam, że niedługo wprowadzą je w całym kraju (od rządów Zapatero Hiszpania cały czas jest poligonem doświadczalnym, gdzie przeprowadza się różne eksperymenty oraz ogranicza się prawa i wolności obywateli):

https://nczas.com/2021/03/27/paszporty-szczepionkowe-w-hiszpanii-wydawane-juz-po-przyjeciu-pierwszej-dawki/

 

Strony

Skomentuj