Koronawirus, do końca maja spowoduje bankructwo większości linii lotniczych świata

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Pandemia koronawirusa SARS-COV-2, do końca maja, może doprowadzić do bankructwa większość linii lotniczych na świecie. Można tego uniknąć tylko wtedy, jeśli rządy państw nie podejmą skoordynowanych działań w celu uniknięcia takiej sytuacji.

W momencie gdy cały świat walczy z pandemią koronawirusa SARS-COV-2,  ruch lotniczy właściwe ustał. Samoloty latają puste, aby zachować prawo do wykorzystania korytarzy powietrznych. Na skutek nagłego zawieszenia operacji, wiele linii lotniczych znalazło się na skraju niewypłacalności. 

 

Przewoźnicy szybko wyczerpują rezerwy gotówki, a ich samoloty są na uziemione i nie zarabiają. Jeśli firmy te mają przetrwać konieczne są skoordynowane działania rządu w celu zażegnania takich bankructw. W przeciwnym wypadku wyjście z nieuchronnego kryzysu potrwa dłużej. 

 

Większość z największych przewoźników w Stanach Zjednoczonych, Chinach i na Bliskim Wschodzie będzie mogła przetrwać tylko dzięki pomocy rządowej lub wsparciu ze strony ich właściciela.

Linie lotnicze stały się jednymi z największych ofiar biznesowych epidemii koronawirusa. Przewoźnicy z American Airlines Group Inc. oraz australijski Qantas Airways Ltd. zmniejszają stale ilość kursów, a niektóre firmy, takie jak szwedzki SAS AB, tymczasowo zwalniają większość pracowników. 

 

Flybe, największa linia lotnicza w Europie wykonująca loty regionalne, już upadła, a to dopiero początek. Według Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego, w 2020 roku, przewoźnicy będą musieli się zmierzyć z przetrwaniem w warunkach gdy czeka ich minimum 113 miliardach u dolarów utraconego dochodu.

 

 

Ocena: 

2
Średnio: 2 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika obserwator_

poziom merytoryczny niestety

poziom merytoryczny niestety bardzo, bardzo daleki od ideału.

A teraz fakty:

1) 'samoloty lataja puste' - tzw. ghost flights by utrzymac prawo do korzystania z przydzielonego SLOTU dawno nie ma miejsca w krajach nalezacych do EASA poniewaz linie zostaly zwolnione z obowiazku operowania na danym slocie przez 80% przydzielonego czasu aby nie utracic do niego prawa

2) 'korytarze powietrzne' - forget it. od lat 70' ubieglego wieku lata sie wg tzw RNAV (area navigation) a nie korytarzami.

3) ' Flybe, największa linia lotnicza w Europie wykonująca loty regionalne' - kolejne wprowadzanie ludzi w blad. Flybe, ktora nalezala do grupy kapitalowej Virgin operowala glownie w (oraz z) UK oferowala glownie operacje regionalne byla lokalnym przewoznikiem w UK, a nie najwieksza linia lotnicza w Europie. zrodlo tu: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_airlines_in_Europe

4) kompletny brak powolywania sie na zrodla w artykule a szkoda bo byl to kiedy bardzo dobry portal.

5) ' Większość z największych przewoźników w Stanach Zjednoczonych, Chinach i na Bliskim Wschodzie będzie mogła przetrwać tylko dzięki pomocy rządowej lub wsparciu ze strony ich właściciela' - znakomita wiekszosc operatorow jest notowana na giełdzie, zatem de facto wlascicielami sa akcjonariusze. Akcjonariusze maja doplacac? Smile Nie, dlatego sprzedaja akcje i dlatego wycena tychze spada o 50-70%.

6) 'szwedzki SAS AB, tymczasowo zwalniają większość pracowników' - nie zwalniaja tylko wysylaja na bezplatne urlopy. Zrodlo: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-15/sas-temporarily-lays-off-90-of-workforce-affecting-10-000-jobs

Z pozdrowieniami i zyczeniami zdrowia dla wszystkich w tych trudnych dla lotnictwa (i nietylko) czasach

Portret użytkownika &

Nie chodzi o problem jakichś

Nie chodzi o problem jakichś wyimaginowanych zobowiązań wobec zapewnień korytarzy powietrznych, bo to byłoby nieopłacalne ze względu na użycie paliwa i ogólne zużycie samolotów.

Możliwe jest, iż chodzi o Chemtrails.

Portret użytkownika euklides

Tak poza tym to kolejna

Tak poza tym to kolejna odsłona socjalizmu dla bogatych. Ludzie z zarządów linii lotniczych napchali przez lata do kieszeni miliony. Teraz kiedy te biznesy mogą upaść domagają się oni subwencji aby nadal zasiadać w radach nadzorczych, uczestniczyć w bankietach i zgrywać ważniaków. Oni chcą żebyście zapłacili za to wy i tak właśnie będzie. Zastanówicie się zatem dobrze czy dobrze wybraliście wybierając życie pod butem kryminalistów, w cieniu chorego systemu monetarnego.

Portret użytkownika euklides

Ludzie ciągle żyją w fikcji,

Ludzie ciągle żyją w fikcji, że rząd pomaga. Rząd niczego nie wypracowuje, nie wnosi żadnej wartości do społeczeństwa, nie może zatem w czasie kryzysu pomóc. Nikt normalny nie zatrudni rządu, żeby organizował mu życie (bo  jedyne co rząd potrafi to organizować komuś życie), więc rząd sam się narzuca. Rząd może teraz zabrać komuś by dać liniom lotniczym i bankom, ale to doprowadzi ludzi którym rząd zabiera do nędzy. Ponadto stworzy to precedens w wyniku którego do pomocy kosztem innych, będą próbowały się podpiąć inne pijawki. Wszyscy zaczną ciągnąć w swoją stronę. Zaczną się konflikty, które doprowadzą do masowych protestów, przewrotów oraz wojen.

 

Portret użytkownika ciasta, desery, produkty garmażeryjne

Będzie podejrzane jak

Będzie podejrzane jak wojskowe samoloty będą latać tam i z powrotem, wcześniej mogli się ukrć w tłumie, a tak? Myślę, że nie upadną, za wszystko zapłaci biedny człowiek, który nadal niestety wierzy w ten system, to jest takie smutne, że aż serce pęka.

Skomentuj