Brytyjski Jumbo Jet przeleciał Atlantyk z "ponaddźwiękową" prędkością

Kategorie: 

Źródło: pixabay.com

Samolot Boeing 747 należący do linii lotniczej British Airways, wykonał niezwykły lot, który okazał się rekordowy pod względem rozwiniętej prędkości i czasu przekroczenia Atlantyku. Przelot nastąpił w nocy z 8 na 9 lutego i trwał poniżej 5 godzin, co dla odrzutowca, który nie jest ponaddźwiękowy, jest niezwykłym wyczynem. 

Brytyjski Jumbo Jet wystartował z  lotniska John F. Kennedy w Nowym Jorku i wylądował na londyńskim Heathrow. Lot trwała zaledwie 4 godzin 56 minut: w tym czasie samolot przeleciał 5554 kilometry. Zazwyczaj taka podróż trwa dłużej niż 6 godzin.

 

Prędkość lotu tego Boeinga wynosiła w pewnym momencie nawet 1328 km/h. To zaskakujące, bo znacznie przekracza prędkość dźwięku. Było to możliwe tylko dzięki prądowi strumieniowemu w atmosferze spychającego na Europę rozległy niż Ciara, który sprowadził nad nasz kontynent huraganowy wiatr.

 

Jednak bariera dźwięku nie została pokonana. Stało się tak dlatego, że prędkość powietrza - w stosunku do przepływu powietrza - był jednak poddźwiękowa. Również samoloty linii Virgin Atlantic załapały się na ten ekstremalnie szybki jet stream, ale ostatecznie dwa rejsy wykonywane za pomocą samolotów Airbus A350. Przedstawiciele tej linii lotniczej chwalili się, że oni przylatując kilka minut dłużej zużyli dwa razy mniej paliwa bo te samoloty mają dwa a nie cztery silniki. 

 

Absolutny rekord szybkości lotu przez Atlantyk dla samolotu pasażerskiego został pobity w 1996 roku. Oczywiście dzierży go naddźwiękowy Concorde, który przyleciał ze Stanów Zjednoczonych do Wielkiej Brytanii w ciągu zaledwie dwóch godzin i 52 minut. Jednak ten samolot wyszedł z eksploatacji w 2003 roku i do dzisiaj nie ma następcy. 

 

 

Ocena: 

5
Średnio: 5 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika inzynier magister

to zaoszczędzili paliwa i nie

to zaoszczędzili paliwa i nie zatruli środowiska, ale inni za to latająi sypią proszek z nieba chemtrails ! Zresztą już niedługo polski przemysł zostanie zlikwidowany przez Piowskich ekologistów ! "

Dążenia UE do wdrożenia tzw. Zielonego Ładu, przy równoczesnym braku działań reszty świata w tym kierunku, to nic innego jak gospodarczy sabotaż. W stanowisku skierowanym do szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Layen związkowcy NSZZ „Solidarność” zapowiadają podjęcie wszelkich dostępnych form protestu, aby nie dopuścić do kolejnej fali likwidacji przemysłu na Śląsku.Skutki masowej likwidacji przemysłu – bo tym zakończy się w praktyce idea neutralności klimatycznej forsowanej w UE – są dobrze znane na Śląsku z historii, a skutki w wielu miastach regionu odczuwane są po dziś dzień. „S” dodatkowo zwróciła uwagę, że forsowanej przez Komisję Europejską strategii osiągnięcia przez UE neutralności klimatycznej do 2050 roku nie towarzyszą odpowiednie środki finansowe, które umożliwiłyby tak głęboką transformację gospodarczą. Związkowcy wskazali, że jedyne realne pieniądze zaplanowane na ten cel, to 7,5 mld euro do podziału na wszystkie kraje członkowskie i rozłożone na 7 lat. Polska może liczyć na ok. 2 mld euro z tej puli. Europejski Zielony Ład ma też lokalny charakter, bo podobnych działań nie podejmują takie wielkie gospodarki jak Chiny, Indie czy USA – najwięksi emitenci CO2, zatem dalsze zaostrzanie unijnej polityki klimatycznej doprowadzi „do utraty konkurencyjności europejskiego przemysłu i tzw. ucieczki emisji poza granice Wspólnoty”.Unia winna zatem powstrzymać się z działaniami do ustaleń konferencji klimatycznej ONZ w Glasgow. „Jeśli COP 26, co w naszej ocenie bardzo prawdopodobne, zakończy się fiaskiem lub przyjęciem kolejnych ogólnikowych i niewiążących deklaracji, dalsze forsowanie przez KE neutralności klimatycznej Unii Europejskiej do 2050 roku trudno będzie ocenić inaczej niż jako gospodarczy sabotaż”– zaznaczono w przesłanym stanowisku."

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Portret użytkownika euklides

prędkość powietrza - w

prędkość powietrza - w stosunku do przepływu powietrza

To oczywiste. Prędkość powietrza w stosunku do przepływu powietrza ma się jak prędkość maślenia masła w stosunku do przepływu zmaślonego masła przez umysł zmęczonego admina Smile

Portret użytkownika Nie ekologicznie

Tutaj chodziło o układy

Tutaj chodziło o układy odniesienia. Pierwszy układ to ruch powietrza względem powierzchni ziemi, drugi to ruch powietrza względem poruszającego się w nim samolotu. Czego tutaj nie zrozumiałeś?

Skomentuj