Ruszył kolejowy Jedwabny Szlak z Chin do Polski po szerokich torach

Kategorie: 

Źródło: Kadr z Youtube

W niedzielę, do stacji szerokotorowej linii kolejowej Hrubieszów LHS dotarł pierwszy pociąg z kontenerami z Chin. Pociąg wyruszył z Chin w wigilię, 24 grudnia 2019 roku i rozpoczął bieg w zamieszkałym przez 13 miliony osób mieście Xi’an, znajdującym się w środkowej części kraju. Skład przejechał niemal 9,5 tys. km i dotarł do stacji końcowej w Sławkowie niedaleko Katowic.

 

Podróż z Chin trwała w sumie 12 dni. Pociąg z ładunkiem w postaci 45 kontenerów z Chin dotarł do terminalu kontenerowego Sławków LHS (Linia Hutnicza Szerokokołowa). Tam kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców. Unikalność pomysłu polega na tym, że nie trzeba zmieniać podwozia wagonów i pociągów tylko skład może dotrzeć bezpośrednio do terminala.

 

Pociąg szybko i bezpiecznie dotarł do Polski. Wykorzystano do tego wysuniętą najdalej na Zachód linię szerokotorową wybudowaną kiedyś dla celów przemysłowych. Uruchomienie połączenia z Chin do Sławkowa jest wielkim sukcesem. Nie wiadomo jeszcze ile składów miesięcznie może być przyjmowanych, ale perspektywy są obiecujące. 

 

Połączenie kolejowe było możliwe po nawiązaniu współpracy spółki PKP LHS z firmą Xi’an Free Trade Port Construction and Operation. W zestawieniu połączenia konieczna była też pomoc współpracowników z Kazachstanu, Rosji i Ukrainy. Obecnie planowane jest uruchomienie regularnych połączeń z Xi’an do Sławkowa LHS, które docierać będą co 10-12 dni. Pociągi mają wracać do Chin wypadkowane towarami eksportowymi z Polski. 

Droga pociągu wiedzie przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Ukrainę a trasa wyniosła dokładnie 9477 km. Drogą morską kontener do naszego kraju dociera w czasie około 40 dni a koleją najwyżej do dwóch tygodni. Linia Hutnicza Szerokotorowa może rozwijać transport towarów z Chin wykorzystując atut szerokich torów, co powoduje brak konieczności przeładunku kontenerów na granicy.

 


 

Ocena: 

2
Średnio: 2 (1 vote)
Opublikował: admin
Portret użytkownika admin

Redaktor naczelny i założyciel portalu zmianynaziemi.pl a także innemedium.pl oraz wielu innych. Specjalizuje się w tematyce naukowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń dla świata. Zwolennik libertarianizmu co często wprost wynika z jego felietonów na tematy bieżące. Admina można również czytać na Twitterze   @lecterro


Komentarze

Portret użytkownika dąb-rozwadowski_

I bardzo dobrze że mamy

I bardzo dobrze że mamy bezpośrednie towarowe połączenie z Chinami w obie strony. Obserwuję chińczyków w moim mieście, to bardzo pracowicie ludzie a w kontaktach sympatyczni. Jeżeli odnosić się do nich przyjaźnie to oni starają się być jeszcze lepsi. O polityce z nimi nie rozmawiałem.

Takie połączenie daje szansę na jeszcze niższe ceny towarów których w Polsce i tak nikt produkować nie będzie. Miejmy nadzieję że ta szansa nie zostanie zmarnowana, Amerykanie z Chinami gospodarczo wojują a i tak u nich produkują i sprzedają na cały świat. Tak samo Niemcy. Są chińskie fabryczki do których można składac projekty i produkować tylko trzeba wpierw umieć coś zaprojektować. Trzeba się uczyć czegoś konkretnego. Fikanie majtkach po scenie co promują telewizornie na nic się tu nie zda. To połączenie to szansa dla technicznych.

Portret użytkownika euklides

Jeśli nie stworzy się w

Jeśli nie stworzy się w Polsce warunków konkurencyjnych do chińskich to będziecie przeklinać dzień w którym przyjechał ten pociąg. Jeśli się stworzy warunki konkurencyjne - niskie podatki, brak ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej, to wtedy ten dzień będzie błogosławieństwem. Jak narazie jesteśmy dzięki poliniakom skazani na sromotą klęskę.

Portret użytkownika znawca

Niskie podatki/brak

Niskie podatki/brak ograniczeń ... plus może jeszcze mało biurokracji/góra kilkanaście koncesji/likwidacja zbędnych przepisów prawnych/zakaz przymusu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych/nastawienie na naukę i innowację/zrównoważenie wymiany handlowej/produkcja przemysłowa eksportowa, a nie re-importowa/obalenie mitów o dotacjach i protekcjonizmie w gospodarce narodowej ... 

... co do planu na konkurencyjność gospodarczą - pełna zgoda ale by to osiągnąć, to trzeba wyjść z socjalistycznej Unii Europejskiej. A tak przy okazji, to z Chinami nie da się konkurować Smile - nawet USA, Japonia, czy RFN z nimi nie konkurują, tylko gospodarczo współpracują np. masowo tam inwestują oraz własną wymianę handlową konstruują - również w oparciu o to co i ile tam wyprodukują, potem do siebie to sprowadzają i resztę rozsyłają do innych krajów.

Także, co mamy przeklinać w związku z przyjazdem tego pociągu ? Życie gospodarcze trwa nawet w socialstaat EU, a więc to od nas zależy tylko w jakim charakterze to połączenie kolejowe będzie dla nas działać - i albo pociąg przybywał będzie do nadwiślańskiej kolonii gospodarczej euro-kołchozu - albo będzie przybywał do kraju kapitalistycznego (jaki on będzie to będzie ale będzie to nasz kraj, a nie dla kogoś utworzony).

System wolnorynkowy NATO to nie jest gospodarka centralnie planowana ZSRR. W porównaniu do obydwu modeli, sozialstaat EU nigdy nie był i dalej nie jest zdolny do bycia geopolityczną potęgą.

Portret użytkownika znawca

Co zrobić z partiami

Co zrobić z partiami politycznymi RP o rodowodzie post-komunistycznym i post-solidarnościowym ?

Nasz największy rywal ekonomiczny - Republika Federalna Niemiec, mając nad nami i kilkukrotną przewagę badawczo-rozwojową/innowacyjno/naukową i kilkukrotną przewagę w akumulacji kapitału, ponad dwukrotnie liczniejszą siłę roboczą ...

... tak dobrze obmyślił swoją infrastrukturę, że ok. 60 % transportu to transport śród-lądowy, dalsze ok. 30 % to transport kolejowy, a transport samochodowy to góra 12 do 15 % całości środków transportu towarów (transport lotniczy jest drogi, mało pojemny i ma charakter międzynarodowy - stąd nie uwzględnia się go w pełnej skali środków transportu towarów w gospodarce krajowej).

Partie okrągło-stołowe sprowadziły nasz kraj do przysłowiowej roli - dosłownie Pćimia Dolnego ! W Polsce 85 % transportu towarów to transport samochodowy ! Wspomniane partie, przez ostatnie 30 lat i zniszczyły polski transport śród-lądowy (ten po PRL wymagał inwestycji/poprawa żeglugi w kanałach) i zaniechały restrukturyzacji kolejowej infrastruktury rodem z poprzedniej epoki państwowej (wymiana tanich torów kolejowych, z kolei tabor można było ulepszyć później). Nie wspomnę już o tym, jak taki odsetek transportu kołowego wpływa negatywnie i na środowisko naturalne oraz ludzkie zdrowie (w tym wypadki drogowe) i na to, jak to wszystko jest psychologicznie uciążliwe dla życia codziennego obywateli ...

Tak więc - ktokolwiek rozwali w Polsce układy tej cholernej socjalistycznej hołoty, tak przyczyni się do naszego rozwoju, co oznacza, że nie ma znaczenia kto zajmie się promowaniem kolei szerokotorowej w Polsce i w związku z tym, czy to zrobią kosmici, czy Chińczycy, to też nie ma dla nas Polaków - jakiegokolwiek znaczenia.

System wolnorynkowy NATO to nie jest gospodarka centralnie planowana ZSRR. W porównaniu do obydwu modeli, sozialstaat EU nigdy nie był i dalej nie jest zdolny do bycia geopolityczną potęgą.

Portret użytkownika euklides

Przyjedzie elektronika,

Przyjedzie elektronika, maszyny i urządzenia. A wyjadą jabłka, czołowy produkt eksportowy zaawansowanej polinowskiej gospodarki. A wszysto dzięki tępieniu najlepszych Lechitów, a wspieraniu SBckich kretonów i politycznych, stalinowskich para-elit.

Portret użytkownika Felipesku

Pejsy pewnie kipią z zawiści

Pejsy pewnie kipią z zawiści a yo dopiero poczatek tego cudownevo roku i nie wiedza jeszcze co ich czeka... wspominac nie bede bo czyna same pokaza. Jedno jeat pewne... Ziemia obiecana jest wolnym ludziom nie poplecznikom. 

Portret użytkownika Kmieć

 

 

"Pejsy pewnie kipią z zawiści"

HAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHA

Biedny człowieczku. Oj ty biedny. Wiesz dlaczegoś biedny?...

Pejsy nie kipią z żadnej zawiści.
Pejsy z Polin zacierają parchate łapki i już liczą zyski.
 

P.S. A twoje polskie dzieci co najwyżej będą mogły robić karierę magazyniera na stacji przeładunkowej Katowitz. W młodym, kreatywnym, i dynamicznym zespole...

 

 

"Wybiórczość empatii dyskwalifikuje moralnie."
Internauta Oscar

Portret użytkownika 3plabc

Tranzyt towarowy na "Nowym

Tranzyt towarowy na "Nowym Jedwabnym Szlaku" między Europą, a Azją zapewni nam większe bezpieczeństwo geopolityczne niż amerykanie ze swoimi bazami i złomem rozbijanym po rowach w powrotach z manewrów. Amerykańska obecność tylko może zaogniać sytuację z Rosją... przykładem już jest wzrost liczebności Kaliningradzkiego garnizonu w odpowiedzi na działania NATO. Dla Chin projekt "NJS" jest inicjatywą strategiczną, a chińskie zdanie na arenie międzynarodowej ma znaczenie.... ciężko udawać, że nie.

Portret użytkownika Pegaz

Mam rozumieć ze Polska

Mam rozumieć ze Polska powinna być rozbrojona by nie być przeszkodą dla pancernego walca FR ? Pomysl dzieciaku,oni mają 10 krotna przewagę na lądzie i w razie W te parę tyś.Marines na niewiele się przyda.

Portret użytkownika 3plabc

Dzieciaku nierozumny....

Dzieciaku nierozumny.... wiesz czym są strategiczne interesy takiego mocarstwa jak Chiny? Nie wiesz! Chiny są fabryką świata, 35% światowej produkcji i tą swoją tandetę muszą gdzieś upychać... do tego ma służyć między innymi "NJS", aby usprawnić transport, a co za tym idzie opychać szmelc sprawniej. Rosja to sojusznik Chin, więc czy chcą, czy nie z ich zdaniem muszą się liczyć, między innymi jeśli chodzi o kwestie Europy Środkowej. Jeśli tranzyt idzie przez nas to kolokwialnie mówiąc "trzymamy ich za jaja" w razie zaognienia sytuacji, albo potrzeby tzw. miękkiego oddziaływania... i na Chiny i Rosję i zachodnią Europę!

Powracając do twojego pytania... źle zrozumiałeś! Zbroić to my się musimy, ale tak aby nie być od nikogo zależnym, a zwłaszcza od pazernego jankesa, u którego nie ma nic za darmo. Zbroić to my się musimy i to na gwałt, bo sytuacja na świecie jest już tlącą się III WŚ, a rozwiązania proponowane obecnie przez MON są tak odległe jak Alfa Centauri... co więcej uzależniają nas od ich kompleksu przemysłowo-zbrojeniowego i wrzucają nas w tryby tzw. NWO... a na pomoc militarną poza rowem atomowym przez Polskę to ty nie licz. Pod Dunkierką 300 tys. wojaków wskakiwało do łódek uciekając przed Hitlerem, a mieli o wiele bliżej niż przez cały Atlantyk i Europę... zresztą sprawa Rojavy w Syrii jest świeża to sobie sprawdź o co chodzi. Polegać musimy na sojusznikach w regionie, gdyż jedziemy na tym samym wózku... taka prawda. Ja tam wolę brać samoloty np. od Szwedów niż od Jankesów bo mamy partnera na miejscu i na tym samym wózku jadą co my. Amerykanie tylko zaogniają sytuację stałą obecnością, a Polska to piękna baza wypadowa na cały region zwłaszcza z kowbojami z Pisu przy korycie. Był majdan na Ukrainie, a teraz już czatują żeby zrobić majdan na Białorusi... a wiesz co w tedy zobaczysz chłopcze przez swoje okienko? Grzyb atomowy zanim ci dach z domu zerwie... tak ta ich nierozumna polityka może się skończyć. I jak? Gar ogarnia, czy się przegrzał?

 

Strony

Skomentuj