W Pekinie oficjalnie otwarto megalotnisko Daxing

Kategorie: 

Źródło: kadr z YouTube

Olbrzymie, futurystyczne międzynarodowe lotnisko Daxing w Pekinie zostało oficjalnie otwarte przez prezydenta Chin, Xi Jinpinga. Oddanie portu do użytku zbiega się z obchodami 70. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej, które odbędą się 1 października.

W środę, 25 września, od wczesnych godzin porannych dygnitarze państwowi i przedstawiciele linii lotniczych z niecierpliwością oczekiwali na przybycie prezydenta Chin, Xi Jinpinga, który miał poprowadzić uroczystość otwarcia lotniska. Głowa państwa nie szczędziła pochwał dla futurystycznego projektu, który robił ogromne wrażenie zarówno na zewnątrz, jak i od środka.

 

Po zakończeniu wszystkich przemówień i formalności, zebrany tłum obserwował pierwszy start w historii portu Daxing. Zaszczyt przypadł liniom China Southern, których samolot Airbus A380 wzbił się w powietrze z jednego z czterech gigantycznych pasów startowych lotniska.

 

Początkowo port Daxing będzie obsługiwał tylko loty krajowe. Służby celne nie zostały jeszcze odpowiednio wyposażone do działania na skalę międzynarodową. Urzędnicy zapowiadają jednak, że do wiosny 2020 roku z lotniska będzie można podróżować aż do 112 lokalizacji na całym świecie.

Budowa portu, której koszty wyniosły około 11,5 miliarda dolarów, rozpoczęła się w 2014 roku, a w szczytowym momencie w projekcie brało udział 40 tysięcy pracowników. Lotnisko zostało zaprojektowane z myślą o przyszłości. Rozmiary terminalu można porównać do 97 boisk piłkarskich. Klientów portu mają w przyszłości obsługiwać roboty, które będą na bieżąco przekazywać informacje o lotach.

 

Chińskie media określają lotnisko Daxing mianem "rozgwiazdy" ze względu na charakterystyczny kształt. Elegancki, nowoczesny wystrój wnętrza robi wrażenie, m.in. dzięki zainstalowaniu 8000 okien, które przepuszczają promienie słoneczne. Na lotnisku znajdować się będzie wiele ekskluzywnych sklepów i restauracji, wyposażonych w zaawansowane technologicznie narzędzia.

 

Bezpieczeństwo podróżnych zapewnić mają kamery, wykorzystujące funkcję rozpoznawania twarzy, co raczej nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę chińskie zamiłowanie do tego systemu inwigilacji. Eksperci przewidują, że głównie dzięki Daxing, Chiny do 2022 roku wyprzedzą Stany Zjednoczone jako największy rynek podróży lotniczych na świecie.

Początkowym, "skromnym" celem operacyjnym lotniska jest przyjęcie 72 milionów pasażerów i 2 milionów ton ładunku na przestrzeni każdych 12 miesięcy, aż do roku 2025. Ambitniejszy plan zakłada budowę łącznie siedmiu pasów startowych i przetransportowanie co najmniej 100 milionów pasażerów i 4 milionów ton ładunku rocznie.

 

Powodem do niepokoju może być jednak lokalizacja lotniska Daxing. Znajduje się ono bowiem na południowych obrzeżach Pekinu, miasta słynącego z ogromnych ulicznych korków. Port jest oddalony o około 50 km od centrum miasta, co sprawia, że sprawne dotarcie na lotnisko może być znacznie utrudnione. Urzędnicy nie widzą jednak problemu i twierdzą, że ekspresowe koleje zapewnią szybki transport bezpośrednio z dzielnic biznesowych pod sam terminal Daxing.

Ocena: 

5
Średnio: 5 (2 votes)
Opublikował: ZychMan
Portret użytkownika ZychMan

Redaktor współpracujący z portalem zmianynaziemi.pl od ponad 2 lat. Specjalista z zakresu Internetu i tematyki naukowej. Nie stroni również od bieżących tematów politycznych.


Komentarze

Portret użytkownika inzynier magister

Dzieci wy nie zdajecie sobie

Dzieci wy nie zdajecie sobie sprawy czym jest diabelski komunizm chińsko szatański, wprowadzający zamordyzm bestii punktów społecznych NWO !?

Obrońcy praw człowieka zgłosili do ONZ przypadki pobierania organów wewnętrznych od więźniów. Narządy wewnętrzne służą następnie do celów medycznych; istotną rolę odgrywa motyw zysku. Chińczycy twierdzą, że tego typu oskarżenia to jedynie plotki.Według Hamida Sabiego – prawnika z China Tribunal z siedzibą w Londynie, Chińczycy pobierają serca, nerki, płuca oraz skórę. Mężczyzna opisał przypadki wycinania serc i innych organów. Prawnik oskarża Chińczyków o przymusowe pobieranie organów od więźniów sumienia, dokonywane przez lata na znaczącą skalę. Ofiary to osoby należące do ruchu religijnego Falun Gong oraz ujgurscy muzułmanie.Prawnik stwierdził, że pobieranie organów w Chinach doprowadziło do setek tysięcy ofiar. Jego zdaniem można mówić o jednym z najgorszych okrucieństw w dziejach XX stulecia. Według niego  w niektórych przypadkach dochodziło do krojenia żywcem w celu pobrania od ludzi nerek wątroby, serc, płuc, czy skóry. Stawały się one organami przeznaczonymi na sprzedaż. Według autorów raportu China Tribunal narządy służą do celów medycznych. Na prawdziwość oskarżeń wskazuje jakoby  krótki czas oczekiwania na przeszczepy w chińskich szpitalach.Z kolei przedstawiciele Państwa Środka zaprzeczają twierdzeniom prawników i uznają je za plotki. Chiny przyznają się jednak, że do 2015 pobierały organy od zabitych przestępców, jednak twierdzą, że przestały to czynić.

Ojcem Mieszka był, według niego, Siemomysł, dziadem Lestek, a pradziadem Siemowit. Z pierwszą żoną, Dobrawą, miał Mieszko syna Bolesława i córkę.

Portret użytkownika baca

a jednak z otwarciem lotniska

a jednak z otwarciem lotniska się uporali!!!!

to naprawdę niebywałe, bo to przecież ja miałem je otwierać... takie były plany ale jak mi napisali że nie mają siedmiogwiazdkowego hotelu i siedmiu nałożnic powyżej 190 cm wzrostu to te śmieszne otwarcie po prostu zbojkotowałem...

powiedziałem Pingowi żeby się ogarnął, bo nie jestem byle prezesem i wolę otwierać po Bangladeszach nowe szpitale i żłobki o ile tylko na miejscu są przepisowe nałożnice w wymaganych etykietą rozmiarach oraz ilościach... 

 

Portret użytkownika euklides

Niektórzy dopiero teraz

Niektórzy dopiero teraz rozdziawią buzie i pomyślą "woow Chiny się rozwijają". A ja wam mówię, że Chiny już upadają. W tego typu projektach nie ma sensu ani logiki, jest tylko efekciarstwo i zmarnowany kapitał, który można było wykorzystać znacznie lepiej. Oczywiście wiele firm się obłowi przy budowie takiego portu, wielu działaczy się wypromuje, rząd odniesie sukces propagandowy i o to tutaj chodzi.

Zamiast gigantycznych portów lotniczych, dworców i hubów przesiadkowych w których ludzie marnują bezcenne godziny, powinno się stawiać na zindywidualizowany transport - szybki, tani, elastyczny i efektywny. Wystarczyłyby zmiany w prawie, np. w kwestii OC czy homologacji by w Polsce wyrosły firmy, które byłyby w stanie produkować np. miejskie minisamochody. Generalnie potrzebne jest uproszczenie przepisów na każdym szczeblu, inaczej Chiny nas zjedzą, bo mają lepsze prawo i gigantyczny kapitał...

Portret użytkownika euklides

Chiny wkroczyły na ścieżkę

Chiny wkroczyły na ścieżkę upadku. To nie znaczy, że my jesteśmy na ścieżce rozwoju. U nas jest jeszcze gorzej, dlatego w przypadku eskalacji kryzysu Chiny nas zjedzą jak rozwścieczony, głodny smok. Dlatego ważne są reformy i odstawienie bolszewickiej hołoty bandy czworga od stołków.

Portret użytkownika YaHu

Mylisz się Euklidesie w

Mylisz się Euklidesie Smile w Polsce jest kryzys od ostatniego rozbioru, wiec czy na świecie jest źle czy dobrze to w Polsce już gorzej być nie może. Wiec wzglednie nie ma znaczenia kto na świecie upada jeśli chodzi o Polskę.

Portret użytkownika euklides

Wow naprawdę jesteś tak głupi

Wow naprawdę jesteś tak głupi, że muszę pisać explicite, że minisamochody to przykład dla transportu miejskiego?

Dlaczego ludzie tacy jak ty nie ogarniają, że ludzię potrzebują szybko i wygodnie przemieścić się z punktu A do B, a nie z A do Z, z Z do X, z X do Y i dopiero z Y do B.

Portret użytkownika dziiadek ze wsi

Une nie są głupie, tylko mają

Une nie są głupie, tylko mają odmienną lichwiarską arytmetykę. U niech 2X4 = od 6 do 12 zależy czy kupujesz czy sprzedajesz. A generalnie wynik zależy od poziomu obżydzenia danego terenu. Mnie się na starość widzi, że to właśnie goje są głupie bo nieustanie dają się od 2 tysięcy lat nabierać na stary dowcip 2+2=4.

Portret użytkownika koniecpolski

W 5 lat takie arcydzieło

W 5 lat takie arcydzieło sztuki użytkowej. W biednym polin plan to 10 lat, realnie zajmie pewnie z 25. Na tą chwile od 2017 kiedy podjęto "decyzje" o budowie lotniska nie ma jeszcze pewnej lokalizacji (84% mieszkańców miejscowości zaplanowanej na lokalizację zagłosowało na nie).

Pokazuje to dobitnie gdzie jesteśmy. W Japonii w 2 dni wymieniają nawierzchnie wielopasmowej autostrady w środku miasta, w podlandii 5 lat wybierają lokalizację na budowe elektrowni atomowej której budowa potrwa 40 lat. Dobrze że ostatni semestr studiów i można opuszczać ten śmierdzący chlew.

Strony

Skomentuj